بازدید 5959

رانت خواری در واگذاری پالایشگاه کرمانشاه رعایت نشده است

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اصول مزایده در واگذاری پالایشگاه کرمانشاه رعایت نشده است، گفت:پالایشگاهی که هزار میلیارد تومان کارشناسی شده به مبلغ ۱۸۰ میلیارد تومان واگذار شده است.
کد خبر: ۶۵۸۲۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶ 19 January 2017
عبدالرضا مصری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه واگذاری پالایشگاه کرمانشاه مغایر با مصوبه دولت مبنی بر عدم واگذاری این پالایشگاه است، گفت: بر اساس آخرین مصوبه، تصمیم ‌گیری دولت مبنی بر لغو واگذاری و عدم واگذاری پالایشگاه مذکور است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه پالایشگاه کرمانشاه به یک پنجم قیمت کارشناسی شده روز نخست واگذار شده است، افزود: قیمت کارشناسی بیش از هزار میلیارد تومانی برای پالایشگاه کرمانشاه تعیین شده بود، که این پالایشگاه به مبلغ  180 میلیارد واگذار شده و متأسفانه این پالایشگاه به شخصی واگذار شده که اهلیت نداشته است.

درصد بسیار ناچیزی از مبلغ 180 میلیارد تومانی دریافت شده است

مصری با بیان اینکه درصد بسیار ناچیزی از مبلغ 180 میلیارد تومانی دریافت شده است، ادامه داد: مقرر شده مابقی 180 میلیارد تومان در بازه زمانی 3 ساله دریافت شود، که این نشان‌دهنده رانت بزرگ در واگذاری پالایشگاه کرمانشاه است.

وی یادآور شد: وزارت نفت خوراک فوق سنگین به پالایشگاه کرمانشاه اختصاص داده که متأسفانه این خوراک سبب زیان‌دهی پالایشگاه شده است و پس از واگذاری خوراک فوق سبک به این پالایشگاه اختصاص می‌دهد که این نشان‌دهنده یک جریان پشت پرده است.

هر زمانی که پالایشگاه آبادان واگذار شد، پالایشگاه کرمانشاه واگذار شود

مصری با بیان اینکه استان کرمانشاه دو تجربه واگذاری ناموفق یکی نساجی غرب و دیگری پشم‌ریسی غرب و کشمیر را تجربه کرده است، افزود: مردم کرمانشاه خاطره خوبی از واگذاری‌ها ندارند و در پرونده واگذاری‌های گذشته ماشین آلات این مراکز تولیدی فروخته و اراضی آن به منازل مسکونی تبدیل شد، که رانت سنگینی پشت پرده این واگذاری است.

وی با بیان اینکه مطالبه مردم کرمانشاه از دولت اجرای مصوبه خود در زمینه پالایشگاه کرمانشاه است،ادامه داد: هر زمانی که پالایشگاه آبادان واگذار شد همزمان با آن پالایشگاه کرمانشاه واگذار شود و نمایندگان کرمانشاه اجازه نخواهند داد که هزار کارگری که در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند بیکار شده و ماشین آلات آن به فروش برسد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه اصول واگذاری و مزایده در واگذاری پالایشگاه کرمانشاه رعایت نشده است، تصریح کرد: رانت‌خواری در واگذاری پالایشگاه کرمانشاه کاملا مشهود بوده و اموال و دارایی‌های پالایشگاه بسیار بیش از رقم واگذاری است و در جلسه روز گذشته مقرر شد که پیگیری‌ها برای اجرای مصوبه هیأت دولت انجام شود تا پالایشگاه به وزارت نفت بازگردد و هر تصمیمی که بعدها برای پالایشگاه آبادان گرفته شد در مورد پالایشگاه کرمانشاه اعمال شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار