بازدید 6354

ایران در گفت‌وگوهای سوریه در آستانه شرکت می‌کند

کد خبر: ۶۵۸۱۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲ 19 January 2017
هیات جمهوری اسلامی ایران به ریاست حسین جابری‌انصاری معاون وزیر امورخارجه در گفت‌وگوهای صلح سوریه در آستانه در تاریخ 23 ژانویه شرکت می‌کند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام  وزارت خارجه کشورمان، ایران به عنوان یکی از مبتکران برگزاری مذاکرات آستانه، آن را فرصتی برای گفت‌وگو میان دولت سوریه و مخالفین برای رسیدن به یک راه حل سیاسی، جهت پایان دادن به جنگ و بحران انسانی در این کشور می‌داند.

پیشنهاد برگزاری مذاکرات آستانه در نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه در مسکو در تاریخ 20 دسامبر به تصویب رسید و در بیانیه پایانی نیز مورد تاکید قرار گرفت. مقدمات گفت‌وگوهای آستانه نیز در جریان نشست معاونین وزرای خارجه این سه کشور در مسکو در تاریخ 14 ژانویه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ایران طی روزهای اخیر رایزنی‌ها با طرف‌های مختلف بحران را ادامه داده تا زمینه کاهش اختلافات و رسیدن به توافق را فراهم نماید.

جابری انصاری معاون وزیر خارجه ایران در همین راستا، درباره آخرین تحولات موضوع با رمزی عزالدین رمزی معاون نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، میخائیل باگدانف معاون وزیر خارجه روسیه و فیصل مقداد معاون وزیرخارجه سوریه تبادل نظر کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل