بازدید 6486

انتقاد روانچی به مواضع اخیر برخی از مقامات بریتانیایی

کد خبر: ۶۵۸۱۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴ 19 January 2017
معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه در دیدار معاون وزیر خارجه انگلیس به مواضع اخیر برخی از مقامات بریتانیایی نسبت به جمهوری اسلامی ایران انتقاد و اینگونه موضع‌گیری‌ها را برخلاف روند توسعه روابط دو کشور در چارچوب تفاهمات قبلی دانست.

به گزارش فارس، توبیاس الوود معاون خاورمیانه و آفریقای وزیر خارجه انگلیس طی سفر یک روزه به تهران با مجید تخت‌روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان دیدار کرد.

در این ملاقات طرفین درخصوص روابط دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند.

 تخت‌روانچی در این دیدار نسبت به مواضع اخیر برخی از مقامات بریتانیایی نسبت به جمهوری اسلامی ایران انتقاد و اینگونه موضع‌گیری‌ها را برخلاف روند توسعه روابط دو کشور در چارچوب تفاهمات قبلی دانست.

وی  تاکید کرد: هرگونه پیشرفت در روابط باید در چارچوب منافع دوجانبه و براساس احترام متقابل باشد.

معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه همچنین خواستار اجرای دقیق تعهدات به عمل آمده در چارچوب  برجام توسط همه کشورهای عضو ١+٥ شد.

معاون وزیر امور خارجه انگلیس نیز در این دیدار سیاست کشور متبوع خود نسبت به توسعه روابط با ایران و تعهد لندن بر اجرای کامل برجام را مورد تاکید مجدد قرار داد و افزود: کشورش تلاش می‌کند موانع موجود در توسعه روابط دو کشور برطرف و در راستای رفع سوءبرداشت‌ها عمل کند.

طرفین ابراز امیدواری کردند زمینه‌های لازم و مناسب برای گسترش همکاری‌های متقابل اقتصادی در بخش‌های مختلف را فراهم و همچنین توافق کردند پیرامون مسائل کنسولی و تسهیل صدور روادید در نشست آتی کنسولی دو کشور در لندن بحث و تبادل نظر شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی