بازدید 209533
گزارش لحظه به لحظه، همراه با تصاویر و ویدئو

ساختمان پلاسکو به طور کامل فروریخت!/ ابهام در سرنوشت آتش نشانان و تماشاچیان/ اعلام محدودیت های ترافیکی و درخواست پلیس از مردم/ اخبار هولناک از شهادت ده ها آتش نشان/ اعزام سگ های زنده یاب به محل حادثه/ دستور ویژه رئیس جمهور به وزیر کشور/ نخستین گمانه ها در خصوص چرایی شروع حریق/ آتش به جان ساختمان همجوار افتاد

صبح امروز ساختمان قدیمی و بزرگ پلاسکو در مرکز پایتخت، گرفتار آتش‌سوزی گسترده شد تا با توجه به فرسودگی و سن پنچاه و چندساله برج 17 طبقه و مشهور تهران در چند دهه پیش، برخی نگران بقای این ساختمان شوند. نگرانی هایی که متاسفانه رنگ واقعیت گرفتند تا با حادثه ای مرگبار و به شدت تلخ مواجه باشیم که متاسفانه هر لحظه ابعاد آن گسترش می یابد.
کد خبر: ۶۵۸۱۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷ 19 January 2017
صبح امروز ساختمان قدیمی و بزرگ پلاسکو در مرکز پایتخت، گرفتار آتش‌سوزی گسترده شد تا با توجه به فرسودگی و سن پنچاه و چندساله برج 17 طبقه و مشهور تهران در چند دهه پیش، برخی نگران بقای این ساختمان شوند.
 
به گزارش «تابناک»، در ادامه، رویدادهای مرتبط با این واقعه به ترتیب زمانی در اختیار شما قرار دارد.
 
اخبار روز دوم را اینجا بخوانید
 
22:08 پیام رهبر انقلاب به مناسبت حادثه امروز
 
رهبر انقلاب با صدور پیامی (متن پیام را اینجا بخوانید)، با ابراز اندوه و تأسف و نگرانی عمیق خود از این حادثه، شهامت و فداکاری آتش نشانان را تحسین و تمجید کرد و رویداد رخ داده برای جمعی از ایشان را موجب آکنده شدن دل از نگرانی و اندوه خواند.
 
ایشان در ادامه خطاب به مسئولان نوشت: «از همه مسئولان میخواهم همانگونه که در این چند ساعت، تلاش کرده‌اند کار مجاهدانه‌ی خود را ادامه دهند و وظیفه‌ی فوری را بر هر حرف و حدیثی مقدم بدارند.»
 
20:51 رئیس مجلس ۳ کمیسیون را مامور بررسی حادثه کرد
 
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز به کمیسیون‌های عمران،اجتماعی و بهداشت و درمان مجلس مأموریت داد تا با همکاری دستگاه های اجرایی  انتظامی و امدادرسان به بررسی ابعاد مختلف حادثه آتش‌سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو که منجر به مصدومیت و جان باختن جمعی از هم‌وطنان و آتش‌نشانان فداکار شد، بپردازد.

به گزارش فارس، لاریجانی از تمامی سازمان‌ها و نهادهای امدادرسان که از آغاز این حادثه در محل حاضر بوده و به یاری حادثه‌دیدگان پرداختند تشکر کرد و از آنان خواست نسبت به تسریع در رسیدگی به حادثه‌دیدگان آواربرداری و نجات مصدومان اقدام کند. وی همچنین در گفت‌وگوی تلفنی با وزاری کشور و بهداشت و درمان شهردار و استاندار تهران، رئیس اورژانس کشور و دیگر مسئولین سازمان‌های امداد و نجات آخرین وضعیت رسیدگی به حادثه ریزش ساختمان پلاسکو را مورد بررسی قرار داده و نسبت به تسریع در کمک به حادثه دیدگان توصیه‌های لازم را ارائه کردند.
 
20:29 ماموریت ویژه وزیر کشور برای معرفی قاصرین و مقصرین احتمالی

در پی وقوع وقوع حادثه تأسف بار ساختمان پلاسکو و پیرو دستور رئیس جمهور محترم،‌ وزیر کشور به معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزارت کشور مأموریت داد، گزارش جامع و دقیقی را از عملکرد دستگاه های ذیربط و معرفی قاصرین و مقصرین احتمالی تهیه و ارائه کند. در حکم دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی خطاب به خندان دل آمده است:
 
با توجه به وقوع حادثه تأسف بار ساختمان پلاسکو و پیرو دستور رئیس جمهور محترم به موجب این حکم به جنابعالی مأموریت داده می شود بررسی های لازم نسبت به علل و عوامل بروز این حادثه تلخ و تأسف آور با هماهنگی و همکاری اعضاء‌محترم ستاد مدیریت بحران کشور معمول و از عملکرد دستگاه های ذیربط و معرفی قاصرین و مقصرین احتمالی در اسرع وقت گزارش جامع و دقیق تهیه و به اینجانب ارائه نمائید.

وزیر کشور همچنین در این حکم از تمام دستگاه های امدادی و خدماتی مرتبط با مدیریت بحران بوی‍ژه نیروهای خدوم آتش نشانی،‌ اورژانس،‌ نیروی انتظامی،‌ ارتش جمهوری اسلامی ایران،‌ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،‌ بسیج و کارکنان شریف شهرداری تهران قدردانی کرده است.
 
20:00 «شهادت 20 آتش‌نشان را تکذیب می کنم»

جلال ملکی، سخنگوی اـش نشانی تهران در تشریح آخرین جزییات امدادرسانی  به سانحه ریزش ساختمان پلاسکو در واکنش به انتشار خبری از سوی شهردار تهران مبنی بر شهادت 20 تن از نیروهای آتش نشانی گفت: هنوز عملیات امداد و نجات ادامه دارد و نمی‌توان آماری از تعداد شهدای آتش‌ نشان ارائه داد.

وی افزود: بررسی اطلاعات به دست آمده حاکی از بی‌خبری نسبت به سرنوشت 20 آتش نشان حاضر در این عملیات است که احتمالا زیر آوار محبوس شده‌اند. این بدان معناست که نمی‌توان گفت این 20 تن جانشان از دست داده‌اند و تلاش برای نجات افراد محبوس در این حادثه ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این بارها به صورت مکتوب ایمن نبودن ساختمان پلاسکو اعلام شده بود ولی اقدامی برای ایمن سازی آن انجام نگرفت. 
 
19:00 باز کردن 3 مسیر برای دسترسی به محبوس‌شدگان

پس از آنکه شهردار تهران از شهادت 20 تن از آتش نشانان در حادثه فروریختن پلاسکو خبر داد (اینجا)، حسین هاشمی، استاندار تهران در تشریح آخرین اقدامات انجام شده برای نجات مصدومان محبوس زیر آوار ساختمان پلاسکو اظهار داشت: متأسفانه به دنبال این حادثه دلخراش 25 الی 30 نفر از نیروهای خدوم و زحمتکش آتش‌نشانی زیر آوار محبوس شده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه محبوس‌شدگان عمدتاً در قسمت‌های تحتانی ساختمان بودند، سه مسیر برای ورود به قسمت‌های پایینی ساختمان طراحی شده و در حال باز کردن سه مسیر برای دسترسی به محبوس‌شدگان هستیم.

استاندار تهران در پایان خاطرنشان کرد: تا پایان عملیات امدادرسانی به مصدومان این سانحه نمی‌توان آمار دقیقی از تلفات و یا مصدومان ریزش ساختمان پلاسکو اعلام کرد. 
 
 
16:30 آتش به جان ساختمان همجوار پلاسکو افتاد

دامنه آتش‌سوزی به ساختمانی همجوار با ساختمان پلاسکو رسیده است. در این ساختمان برخی از مصنوعات و اموال قابل حریق نگه‌داری می‌شود. آتش‌نشانان برای مهار آتش در این ساختمان و جلوگیری از گسترش دامنه آن به ساختمان‌های دیگر تقلا می‌کنند.

بر اساس گزارش تسنیم، بخار سفیدی از ساختمان تخریب شده خارج می‌شود که نشان از آتش در طبقات پایینی است. احتمال وقوع آتش‌سوزی دوباره وجود دارد. این در حالی است که کار آواربرداری ادامه دارد و همچنان خطر ریزش جداره درب اصلی این ساختمان برطرف نشده است.
 
 
15:45 ۲۳ تا ۲۵ نفر از آتش نشانها مفقود هستند

محمد باقر قالیباف شهردار تهران در محل حادثه گفت: بین ۲۳ تا ۲۵ نفر ازهمکاران ما از کارکنان، مدیران ارشد و نیروهای آتش نشانی زیر آوار گرفتار هستند.  مردم از محل تخلیه شده بودند شاید حدود ۲ یا سه نفر زیر آوار مانده اند. مردم به شایعات توجه نکنند.

مهر با نقل این خبر، از قول اقبال شاکری، رییس کمیته عمران شورای شهر تهران خبر داد: بارها آتش نشانی، اعضای شورای شهر تهران و کارشناسان ایمنی به ناامن بودن این ساختمان تذکر دادند. ساختمان های خیابان های جمهوری به دلیل انباشت تجهیزات کارگاهی و بارگذاری بیش از حد جمعیت از ناایمن ترین نقاط شهر تهران هستند که روزانه شمار جان قابل توجهی از جمعیت را که دراین فضاها تردد می کنند، تهدید می کند. ساختمان پلاسکو همچون ساختمان علاالدین و دیگر بناهای تجاری که نه ایمنی لازم را دارند و نه از تجهیزات امدادی استاندارد برخوردار هستند آمادگی ایجاد بحران های شهری را دارند. تا دیر نشده بایست این بناهای خطرناک را پلمپ کنیم. 
 
ساختمان پلاسکو به طور کامل فروریخت!/ ابهام در سرنوشت آتش نشانان و تماشاچیان/ اعلام محدودیت های ترافیکی و درخواست پلیس از مردم/ اخبار هولناک از شهادت ده ها آتش نشان/ اعزام سگ های زنده یاب به محل حادثه/ دستور ویژه رئیس جمهور به وزیر کشور/ نخستین گمانه ها در خصوص چرایی شروع حریق/ آتش به جان ساختمان همجوار افتاد 
 
15:33 تشکیل کمیته ویژه  برای بررسی حادثه در مجلس

بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته ویژه بررسی حادثه آتش سوزی در ساختمان پلاسکو در کمیسیون متبوعش خبر داد و به تسنیم گفت: براساس برنامه ریزیهای انجام شده قرار است شنبه (2 بهمن) کمیسیون عمران به منظور تشکیل کمیته ویژه برای بررسی آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو تشکیل جلسه دهد.

وی ادامه داد: این کمیته از روز یکشنبه (3 بهمن)  فعالیت خود را به منظور بررسی دلایل بروز این حادثه آغاز می‌کند. قرار است این کمیته از محل حادثه بازدید کرده و پس از بررسی مدارک و مستندات، اقدامات شهرداری تهران و نحوه امداد و نجات، تا پایان هفته آینده گزارش خود را تقدیم هیئت رئیسه مجلس کند.
 
 
15:10 افزایش شمار سگهای زنده یاب در محل

حسین کتابدار، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران درباره حضور تیم های آنست جمعیت هلال احمر در محل وقوع حادثه ریزش ساختمان پلاسکو، گفت: 14 قلاده سگ به همراه مربیان خود برای انجام عملیات جست و و نجات از آوار به محل حادثه اعزام شده اند.

وی شمار نیروهای اعزام شده را 116 نیروی نجاتگر داوطلب، 34 پرسنل به همراه 5 دستگاه زنده یاب ذکر کرد و با بیان اینکه این نیروها از شهرهای تهران، کرج، شهرری، رباط کریم، شهریار، اسلامشهر، پاکدشت، پیشوا، ملارد، دماوند و همچنین ستاد استان تهران به محل حادثه اعزام شده اند، افزود: نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر به همراه یک دستگاه خودروی مخابراتی، 16 دستگاه آمبولانس، 2 خودروی نجات و 13 خودروی کمک دار تا این لحظه به محل وقوع حادثه اعزام شده اند. 
 
15:00 تماس چند آتش نشان محبوس در موتورخانه پلاسکو
 
 چند نفر از آتش نشان محبوس شده در موتورخانه ساختمان پلاسکو با تلفن همراه خود با همکاران خود تماس گرفته و اعلام کردند که زنده هستند. این شاید بهترین خبری باشد که از زمان شروع آتش سوزی پلاسکو درباره آن منتشر شده است.
 
این خبر در حالی مخابره می شود که در پی بروز این حادثه، فراخوان اهدای خون برای مصدومان این حادثه در شبکه های اجتماعی دست به دست شد و پیرو آن خبر می رسد مردم تهران با حضور انبوه خود در ساختمان‌های انتقال خون تلاش دارند تا خون خود را برای کمک به مصدومان اهدا کنند.
 
همچنین مسئول روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج اعلام کرد که ماموران آتش نشانی کرج با تجهیزات ویژه برای امداد رسانی در ساختمان آسیب دیده پلاسکو ساعتی پیش عازم تهران شدند.
 

14:40 نخستین گمانه زنی ها در خصوص چرایی بروز آتش در پلاسکو

همدانی، معاون امنیتی-انتظامی استاندار تهران در خصوص علت بروز حادثه به فارس گفت: به نظر می رسد به دلیل روشن بودن گاز پیکنیکی و یا اتصالی برق آتش سوزی رخ داده است.
 
همچنین سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه ساختمان پلاسکو به هیچ عنوان گازکشی نبوده، گفت: علت حادثه هنوز مشخص نیست اما گاز ساختمان‌ها و مناطق اطراف حادثه تا اطلاع بعدی قطع خواهد بود.

 در این خصوص، مجتبی درودیان، رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان تهران گفت: نسبت به این موضوع مشاهده عینی ندارم اما بر اساس اطلاعاتی که از حاضرین در لحظه آتش‌سوزی در این ساختمان کسب کرده‌ام آتش‌سوزی در طبقه دهم ساختمان و به علت نشت گاز پیک‌نیک اتفاق افتاده است. به طوری که در اوایل صبح امروز یک نفر از کسبه‌ها در زمان ورود به محل کار خود کلید برق را می‌زند در حالی که اتاق به علت نشت گاز پیک‌نیک پر گاز بوده، انفجار رخ می‌دهد.

رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان تهران، گفت: افرادی که در مراسم زیارت عاشور این ساختمان حضور داشته‌اند متوجه وقوع حریق در طبقه دهم ساختمان می‌شوند که بلافاصله برای خاموش کردن آن از طریق کپسول‌های اطفای حریق اقدام می‌کنند که متوجه می‌شوند کپسول‌های موجود در آن محل شارژ نداشته و خالی هستند.
 
14:14 از حضور برخی مسئولان در محل رویداد تا تدبیر ویژه وزیر ارتباطات
 
در پی وقوع این رویداد دردناک، شماری از مسئولان راهی چهارراه استانبول شدند تا از نزدیک در جریان روند رسیدگی به مشکلات قرار گرفته و ابعاد ماجرا را ارزیابی نمایند. از جمله قالیباف، شهردار و چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران. علاوه بر ایشان، گزارش های رسیده حاکی از حضور جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، سردار ساجدی نیا، فرمانده انتظامی تهران و جمعی دیگر از مسئولان در محد رویداد تلخ امروز است.
 
علاوه بر این، ایسنا به نقل از محمود واعظی، وزیر ارتباطات از پیگیری های مجموعه تحت امرش برای جهت تقویت ارتباطات در محدوده پاساژ پلاسکو خبر داده است.
 
به گزارش تسنیم، در پی صدور دستور رئیس جمهور به وزیر کشور، عبدالرضا رحمانی‌فضلیه مطابق برنامه قبلی از صبح امروز برای بررسی روند پیشرفت اقتصاد مقاومتی به استان لرستان سفر کرده، در پی صدور دستور رئیس‌جمهور به وزیر کشور برای رسیدگی به حادثه آتش‌سوزی در ساختمان پلاسکو، سفر به استان لرستان را نیمه تمام گذاشت و عازم تهران شد.
 
14:04 دستور رئیس‌جمهور به وزیر کشور در پی حادثه ساختمان پلاسکو
 
رئیس‌جمهور با ابراز تاسف و تاثر از حادثه آتش سوزی و فروریزی ساختمان پلاسکو تهران که موجب جان باختن و مصدوم شدن تعدادی از هموطنان عزیز شد، به وزیر کشور دستور داد تا در اسرع وقت، علل حادثه و مسئولیت حادثه بررسی و گزارش شود و همچنین نسبت به رسیدگی به مجروحان و جبران خسارات آسیب دیدگان توسط نهادهای مسئول اقدام فوری صورت پذیرد.

متن دستور حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی به این شرح است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر رحمانی فضلی
وزیر محترم کشور
 
حادثه آتش سوزی و فروریزی ساختمان پلاسکو تهران که موجب جان باختن و مصدوم شدن تعدادی از هموطنان عزیز شده است، مایه تأسف و تأثر گردید. مقتضی است در اسرع وقت،‌ علل حادثه و مسئولیت حادثه بررسی و گزارش شود و نسبت به رسیدگی به مجروحان و جبران خسارات آسیب‌دیدگان توسط نهادهای مسئول اقدام فوری صورت پذیرد.
 
حسن روحانی»
 
13:53 افزایش مصدومان به 70 تن/ آماری از جان باختگان در دست نیست

سخنگویان سازمان آتش‌نشانی و اورژانس کشور آمار برخی سایت‌ها مبنی بر مرگ 50 تن از آتش‌نشانان در این حادثه را تکذیب کردند. ملکی به ایسنا گفت: ماموران آتش نشانی از سه طرف ساختمان برای آواربرداری وارد شده ‌اند و هنوز خبر دقیقی از تعداد افرادی که زیر آوار هستند، نداریم.

خالدی، سخنگوی اورژانس کشور نیز در مورد آمار تلفاتی که برخی رسانه‌ها از حادثه آتش سوزی پلاسکو منتشر می کنند، گفت: هنوز جسدی از ساختمان بیرون نیامده است. در حال حاضر دودشدیدی از ساختمان بیرون می‌آید که احتمال افزایش مصدومیت‌ نیز وجود دارد. گاز منطقه به خاطر مسائل ایمنی قطع شده است. در حال حاضر تنها نگرانی ما کسانی هستند که زیر آوار گیر کردند.

وی با اشاره به اینکه شمار مصدومان این حادثه به حدود 70 تن رسیده، افزود: از این میان 23 تن به بیمارستان منتقل شده‌اند (اسامی این افراد را اینجا بخوانید) و حدود 47 تن نیز در محل درمان شدند. اغلب آنها آتش نشانان بوده‌اند. در حال حاضر ۵۷ دستگاه آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس و چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس در محل حادثه حاضر بوده و خدمات لازم را ارائه می‌دهند.
 
13:30 حضور نیروی زمینی ارتش در منطقه حادثه

به گزارش خبرگزاری ها، یگان‌هایی از نیروی زمینی ارتش برای کمک به حادثه دیدگان ساختمان پلاسکو، با همراه داشتن تجهیزات لازم در محل این ساختمان حضور یافته‌اند.

همچنین محمدباقر قالیباف، شهردار تهران که به تازگی از سفر نیمه‌تمام قم بازگشته است، با حضور در کانون حادثه مدیریت بحران را بر عهده دارد.

بنا بر گفته معاون عملیات اورژانس تهران، تاکنون هیچ جنازه ای از داخل ساختمان پلاسکو خارج نشده است. 
 
 
13:08 جان باختن 30 آتش نشان را تائید نمی کنیم؛ امیدواریم زنده خارجشان کنیم
 
سخنگوی آتش نشانی در گفت‌وگویی تلویزیونی گفت: مطمئنا کسانی زیر آوار هستند. قطعا تعدادی از آتش‌نشانان در این ساختمان هستند، اما آماری از افراد محبوس در ساختمان نداریم.

ملکی با تاکید بر اینکه عملیات آوار برداری را در دستور کار داریم، با رد اخبار مطرح شده در خصوص شهادت 30 تن از آتش نشانان در این حادثه، گفت: معلوم نیست چند نفر زیر آوار گرفتار شده اند، هیچ اطلاعاتی نداریم و آمار 30 نفر کشته تائید نمی شود. خدا را شکر ساختمان عمودی ریخت در غیر این صورت بیشتر نیروهای امدادی و مردم حاضر در صحنه آسیب می دیدند. امیدواریم آواربرداری به گونه ای صورت گیرد که اتش نشانان را زنده به مراکز درمانی منتقل کنیم.
 
تعداد بازدید : 369
 
13:00 تشکیل کمیته بحران در کانون حادثه

کولیوند، رئیس اورژانس کشور در گفت‌وگو با تسنیم، از تشکیل کمیته بحران در یکی از اتوبوس‌ آمبولانس‌های اورژانس حاضر در کانون حادثه امروز پلاسکو خبر داد و گفت : کمیته بحران متشکل از استاندار، مسئولان اورژانس، فرماندار‌، رئیس ناجا و رئیس پلیس راهور شکل گرفته و همچنین ستاد بحران ارتش نیز در این کمیته حضور دارد.

وی افزود: تاکنون در جریان این حادثه 65 نفر مصدوم شده‌اند که 45 نفر مصدوم از این حادثه به صورت سرپایی مداوا شده اما 20 نفر مصدوم دیگر به بیمارستان‌های اطراف منطقه منتقل شده‌اند. به دلیل مهار کامل حادثه و افزایش امنیت بیشتر گاز این منطقه به طور کامل قطع شده است.

همچنین، محمد رضا زمردیان، مشاور اطلاع رسانی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به تمدید زمان طرح ترافیک، اظهار کرد: با توجه به حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو در خیابان جمهوری زمان طرح ترافیک تهران امروز (پنج شنبه 30 دی)  تا ساعت 17 تمدید شد. از عموم شهروندان می خواهیم تا از تردد در محدوده این حادثه حتی الامکان خودداری کنند تا خودروهای امدادی بتوانند با سهولت به محل حادثه اعزام شوند.
 
12:35 اعزام سگ های زنده یاب به محل حادثه
 
در پی ریزش ساختمان پلاسکو، جمعیت هلال احمر با اعزام 20 تیم عملیاتی به محل حادثه، به یاری نیروهای امدادی مستقر در محل شتافت. علاوه بر این، خبر می رسد که تمامی شعب جمعیت هلال احمر در استان تهران به حالت آماده باش در آمده اند.
 
در کنار تیم های اعزامی هلال احمر به محل ساختمان فروریخته پلاسکو، 8 سگ زنده یاب نیز برای شناسایی افراد زیر آوار مانده به محل منتقل شد و رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از مردم خواست که مسیرهای منتهی به محل حادثه را تخلیه نمایند.
 
 
12:30 اخبار هولناک از شهادت ده ها آتش نشان
 
ساختمان پلاسکو در حالی فرو ریخت و آوار شد که شمار زیادی از آتش نشانان اعزام شده از ایستگاه های مختلف شهر تهران در محل حادثه حضور داشتن د و مشغول انجام وظایف محوله بودند. از این رو با اعلام خبر ریزش این ساختمان، نگرانی در خصوص سلامت این ماموران شدت گرفت.
 
این در حالی است که اکنون خبر می رسد متاسفانه بر اثر این رویداد، چند ده تن از ماموران آتش نشانی تهران به شهادت رسیده اند. خبری که البته نه دقیق است و نه جزئیات زیادی دارد، به ویژه آنکه می دانیم بر اثر ریزش این ساختمان بزرگ، اوضاع در محل رویداد بسیار بحرانی است.
 
11:50 سفارتخانه ها تخلیه شدند، بیمارستان ها آماده باش
 
در پی فروریختن ساختمان پلاسکو، سفارتخانه هایی که در مجاورت محل حادثه قرار داشتند، تخلیه شده اند. محسن همدانی، سرپرست معاونت امنیتی استاندار تهران در این باره گفت: قبل از اینکه ساختمان پلاسکو فرو بریزد در حوالی ساعت 10 صبح از سفارتخانه‌های آلمان، انگلیس و ترکیه که در مجاورت این ساختمان قرار دارند، خواستیم که ساختمان‌های‌شان را تخلیه کنند که تخلیه هم انجام شد.
 
پلیس راهور اعلام کرد که از خیابان جمهوری به سمت شرق و از خیابان خیام به سمت شمال و از محدوده بهارستان به سمت غرب فقط خودروهای اورزانس و امدادی حق تردد دارند. پلیس از مردم درخواست کرد که از ازدحام در محل آتش سوزی ساختمان پلاسکو خودداری کنند. 
 
این در حالی است که بیمارستان‌های منطقه هم به حالت آماده باش در آمده اند و شهردار تهران نیز که که برای دیدار با مراجع قم، راهی این شهر شده بود، برنامه سفر خود را به دلیل بروز این حادثه در تهران قطع کرد تا به تهران بازگردد.
 
علاوه بر این خبر می رسد مجوز انجام پرواز بالگردهای امدادی نیز صادر شده است.
 
11:30 پلاسکو به طور کامل فروریخت
 
بالاخره پس از ساعت های طولانی که برج مشهور چند دهه پیش تهران در حال سوختن بود و نگرانی های فراوانی درباره حفظ بنای فرسوده اش مطرح می شد، این ساختمان در چشم بر هم زدنی فروریخت و به تلی از آوار تبدیل شد.
 
تا به این لحظه تعداد مصدومان 37 نفر اعلام شده، اما با توجه به حضور گسترده ماموران آتش نشانی و اورژانس در محل این مجتمع تجاری و اهالی منطقه، مالکان و کارکنان مغازه های مستقر در این مجتمع و انبوه تماشاگران و رهگذران خیابان، احتمال می رود این آمار به شدت افزایش پیدا کند.

آن گونه که خبر می رسد، این ساختمان به سمت خود فروریخته و نگرانی درباره وضعیت آتش‌نشانان مستقر در این ساختمان وجود دارد. برپایه این گزارش،‌ هجوم گسترده مردم برای کمک‌رسانی مشکلاتی را برای عملیات نجات به وجود آمده است.
 
 
11:29 توضیحات سخنگوی سازمان آتش نشانی درباره فروریختن بخشی از ساختمان
 
سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران به تسنیم گفت:  بخشی از ضلع شمالی ساختمان پلاسکو به دلیل فرسودگی فرو ریخته است. هنوز اطلاعاتی از مصدومان یا فوتی‌های این ریزش در دست نیست. تلاش آتش‌نشانان 10 ایستگاه آتش‌نشانی برای اطفای حریق و لکه‌گیری‌ها ادامه دارد.

بر پایه این گزارش، ده‌ها نفر توسط آتش‌نشانان با استفاده از امکانات لازم و نردبان هیدرولیکی نجات یافته‌اند و عملیات ادامه دارد. همچنین با مهار دامنه آتش،‌خطر سرایت به مکانهای دیگر وجود ندارد.

این ساختمان مرکز تولید و توزیع پوشاک در تهران است و پیش از این هم دچار حریق شده بود، اما نه وسعت حریقی که امروز به جانش افتاد. درباره دلایل این آتش سوزی هنوز خبری مخابره نشده است. 
 
 
11:20 طبقه یازدهم ساختمان پلاسکو فروریخت
 
تازه ترین گزارش سازمان آتش نشانی حاکی است که متاسفانه دوباره آتش از برخی از طبقات پلاسکو شعله ور شده است. به گزارش ایران، سخنگوی این سازمان عمق فاجعه را گسترده خواند اما درعین حال آماری از مصدومان یا قربانیان احتمالی حادثه ارائه نکرد. 
 
ملکی، سخنگوی این سازمان دقایقی قبل به شبکه خبر اعلام کرد که به دلیل گستردگی حادثه از یک سو و نیز آتش زا بودن مواد و پارچه ها و نیز تاسیسات کهنه ساختمان، هم اکنون شاهد شعله ور شدن آتش از برخی دیگر از نقاط ساختمان هستیم.
 
این مقام آتش نشانی همچنین با اعلام این که هم اکنون 200 آتش نشان در محل برای مهار بحران تلاش می کنند نسبت به بی اعتنایی به موارد ایمنی در این قبیل مراکز انتقال کرد. ملکی نسبت به خطراتی که بعد از موج سهمگین آتش حیات ساختمان را تهدید می کند اظهار نگرانی کرد.


09:45 اعزام آتش نشانان 10 ایستگاه با 200 آتش نشان
 
جلال ملکی گفت:‌ صبح امروز آتش‌سوزی در ساختمان پلاسکو به سامانه آتش‌نشانی شهر تهران اعلام و مأموران 10 ایستگاه آتش‌نشانی به همراه وسایل و تجهیزات به محل حادثه اعزام شدند. ضمن اینکه 15 تانکر آب به همراه 200 آتش نشان هم اکنون در حال اطفا حریق هستند.  
 
وی افزود: ساختمان پلاسکو از طبقه هشتم به بعد دچار حریق شده و دود بسیاری از این ساختمان متصاعد شده است. آلودگی هوای تهران مانع از دیده شدن دود شدید ناشی از این حریق گسترده در فواصل دوردست است. 
  
 

09:07 اعلام شرایط خاص ترافیکی در پی وقوع آتش سوزی در پلاسکو
 
رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ از وقوع آتش سوزی گسترده در ساختمان پلاسکو در پایتخت خبر داد و گفت: عملیات امداد رسانی همچنان ادامه دارد.
 
سرگرد علی اصغر شریفی با اعلام خبر وقوع آتش سوزی گسترده در ساختمان پلاسکو واقع در چهار راه استانبول پایتخت گفت: از ساعتی پیش شعله های آتش و دود غلیظ ناشی از آتش سوزی از یکی از طبقات این ساختمان اداری تجاری مشاهده شد که بلافاصله نیروهای امدادی اعم از ماموران پلیس راهور، اورژانس و نجات گران آتش نشانی در محل حادثه حاضر شده و عملیات امدادرسانی را آغاز کرده اند.

وی با اعلام اینکه به دلیل گستردگی شعله ها پلیس راهور در محدوده خیابان جمهوری، چهار راه استانبول و خیابان سعدی محدودیت ترافیکی خاص اعمال کرده است، افزود: محدودیت های اعمال شده برای تسهیل در تردد خودروهای امدادی و آتش نشانی است و بعد از مهار شعله های آتش برچیده خواهد شد.
 
 
08:45 آتش به جان برج کهنسال چهارراه استانبول افتاد
 
شعله های آتش از دقایقی پیش به جان ساختمان اداری تجاری معروف در چهار راه استانبول افتاده تا با حضور آتش نشانان در محل، عملیات مهار شعله ها آغاز شود.
 
آن گونه که خبر می رسد، آتش سوزی از طبقات هشتم و نهم این برج 7 طبقه و 54 ساله آغاز شده، اما علت آن مشخص نشده است. هرچند با توجه به حضور تولیدی های پوشاک و انبوه پارچه و اقلام قابل اشتعال، نگرانی از وسعت گرفتن و شدت تخریب این آتش سوزی در جمعیت موج می زند.

ساختمان پلاسکو که از صبح در حال سوختن بود، به طور کامل فروریخت!/ ابهام در سرنوشت آتش نشانان و تماشاچیان/ اعلام محدودیت های ترافیکی و درخواست پلیس از مردم/ اخبار هولناک از شهادت ده ها آتش نشان/ اعزام سگ های زنده یاب به محل حادثه 
 
ویدیو هایی از آتش سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو تا توضیحات شهردار تهران را در زیر مشاهده کنید: 
 
تعداد بازدید : 305
تعداد بازدید : 305
تعداد بازدید : 296
تعداد بازدید : 297
تعداد بازدید : 404

 
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۵
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۳۰۳
برج و پل بهترین هدف برای موشک و هواپیما و ترور .... ساخت برج بالای 10 ظبقه را ممنوع کنید برج یعنی اشرافیگری یعنی هدر دادن منابع حتی در کل از نظر مالی اشتباه است فقط تونل برای مترو و جای پل هم زیر گذر و تونل و بهترین واگن قطار شهری وبیرون شهر را بسازید هر چقدر بزرگ راه بسازید فقط خودرو و اشرافیگری توسعه مییابد
مديريت جهاني يعني همين. يعني فقط وعده و وعيد دروغين ولي وقت بحران هيچ گونه تجهيزات نداريم . همه سازمانها همينند فقط اعلام مي کنند صددرصد پيشرفت داشتيم مثل گزارش اي بي اس کردن ترمز لوکوموتيوها.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
من جهادیم ! وای به روزی که چنین اتفاقی در مترو بی افتد!!
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
وقتی‌ نظارت نباشد، همین است، بسیاری از صنوف ، ساختمان پلاسکو و واحدهای آن را به کارگاه با انبارها و تجهیزات بزرگ و سنگین تبدیل کرده بودند و معلوم بود که دیر یا زود، فاجعه به بار خواهد آورد و هیچوقت، شهرداری و یا اداره اماکن، هیچ نظارتی نداشت... همینجا باید ساختمان و پاساژ شمالی ساختمان پلاسکو(اگر اشتباه نکنم، پاساژ کویتی‌های سابق) هم هر چه زودتر تخلیه و تخریب شود، در چند سال گذشته، شهرداری به صاحب آن اجازه داد، که ۹ تا ۱۰ طبقه تجاری برا روی ساختمان قدیمی‌ ۵ طبقه اضافه شود و آنهم بیشتر کارگاه و تولیدی شده... چه تور شهرداری به یک ساختمان قدیمی‌ اجازه اضافه شدن ۹ طبقه جدید داده است؟!... اصولا در تهران و به خصوص در منطقه قدیمی‌ تهران، ساختمانهای متروکه یا قدیمی‌ بسیار وجود دارد، که شهرداری با تصویب قوانین مربوطه باید نسبت به تخریب و تجدید بنا و یا سامان دهی‌ آنها اقدام کند، مانند مورد گوشه شمال شرقی چهارراه ولی‌ عصر که چند سال پیش فرو ریخت و حالا شهرداری آن را برای زیرگذر تجدید بنا کرده و یا همین ساختمان الومونیم در خیابان جمهوری که هم سنّ ساختمان پلاسکو هست و سالها است که تبدیل به کارگه و انباری شده... فقط خدا نکنه که در تهران حتی ایک زلزله‌ ۵ ریشتری یا بعد شدید نیاید، که فاجعه به معنی‌ واقعی‌ کلمه خواهد بود... آن شهرداری و سیاستمداری که در دهه ۷۰، پای تخریب و غیر زیست کردن معماری تهران و بعدا شهرستان و حتی روستاها و شهرهای کوچک را با آزاد کردن فروش قوانین ملی‌ شهرسازی و ترکم، گذاشتند، مسئولند و متاسفانه برخی‌ از مردم و حتی کارشناسان، آنها را با امیرکبیر و قهرمان ملی‌ مقایسه میکنند..
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
تو تلویزیون مرتب دارن میگن که آتش نشانی و شهرداری بیش از سی بار به صاحبان این ساختمان تذکر دادند. یعنی به همین راحتی شهرداری میخواد از زیر بار مسئولیت فرار کنه؟! عجیبه که برای برخورد با افراد نیازمند دستفروش مامورای شهرداری با اون وضع خشن و گاه بیرحمانه اقدام میکنن و هیچ تذکری هم در کار نیست ولی وقتی به اینجا میرسه یه چند تا تذکر شفاهی و کتبی و احیانا جریمه نقدی و باج قناعت میکنن تا کار به این فاجعه برسه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
نمیخوام در مقابل زحمات آتش نشانان زحمتکش ناسپاسی کنم اما واکنش غیرحرفه ای این عزیزان حتی عجیبتر از نبود امکانات هست. یعنی همه جای دنیا اینقدر عاطفی هستن که در شرایط کاری نمیتونن به خودشون مسلط باشن؟
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
هم عهدی با شهید عهد ما با خداست....
شبیه ساختمان علا الدین زشت و این نشونه ی پایتخت زشت تو ایرانه
آیا جمع کردن این حجم پارچه در یک ساختمان صحیح است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
چرا قبلا نمی گفتی ؟؟ همیشه همینیم. وقتی اتفاق میفته کارشناس می شیم
فاضل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
اگه شهرداری یا اماکن قبل از آتش سوزی میگفت باید اینجا تخلیه بشه ،هزاران نفر هشتک حمایت از کسبه رو پیگیری میکردن
این عادت مردم ایران خیلی بده که بعد از بروز حادثه کارشناس میشن ولی در موعد مققر ساز مخالف میزنند
خداییش با اون حجم خروجی که تو عکس داره نشون میده میخوان آتیش خاموش کنن.اونم مساحت به اون بزرگی رو
نردبان هایشان به طبقات بالایی نمیرسد ! اگر برج الخلیفه در تهران بود چه میشد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
در برجهای بلند سیستم اطفا حریق داخلی وجود دارد و اصلا ساختمانهای بلندمرتبه با روشهای سنتی قابل اطفا نیست.
واقعا تو تهران همين يه دستگاه بلند آتش خاموش كن هست
پولهايي كه ميگيريد حداقل خدا وكيلي يه كمش را خرج اتش نشاني كنيد
چند ساعت است هنوز نتوانست ايد اتش را خاموش كنيد
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
به خاطر تحریمه
آزاده
| Germany |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
تازه اینجا تهرانه . وای بحال شهرستانها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
چرا نمیدونی حرف میزنی چهار تا برجک بالا بوده برا خاموش کردن
کل ساختمان فرو ریخت . خدا کنه کسی طوریش نشده باشه خاک بر سر نظام مدیریتی ما از جمله مدیریت ساختمانها . زورشون میاد شارژ بدن بیمه کنن و یا برای ایمنی هزینه کنند حتی واحدهای مسکونی داخل شهر .
مملکت گل وبلبله ماشالله !!!
یا زهرا
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
زهرا چیکاره است وقتی عقل و خردی در کار نیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
تبناک! چرا نظر اون کانادایی بی ادب رو منتشر کردی؟
کم گرفتاری داریم شما هم جو میدید؟کجا کامل فرو ریخت؟سرنوشت تماشاچیان؟!!
در پاسخ به برخی که میگفتند چطور امکان داره برجهای دوقلو بر اثر اتش سوزی فرو بریزه حتما بمب گذاری خود امریکاییها بوده میشه این ساختمان رو شاهد اورد.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
ایول باهوش راست میگی یه مدتی این موضوع مدام در تلویزیون ایران هی حلاجی میشد واصرار که این جنایتکارا ن جهان خوار حتی دلشون بحال مردم خودشونم نمیسوزه مثل ما مسئولین دلسوز وکار درست ندارن که حتی برای مدیریت جهان هم برنامه داریم الکی که نیست
ناشناس
| China |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
خخخخ واقعا یعنی الان این دو تا با هم قابل مقایسه هستند؟ اصلا از نظر مصالح اندازه و خیلی معیارهای دیگه با هم یکی نیستند!!!
آبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
ای آمریکایی از آب گل آلود ماهی می ستونی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
چی رو با چی مقایسه می کنی
فیل رو با فنجون
یا مدرن ترین ساختمان دنیا رو با یه آپاتمان 15 طبقه در ایران جهان سومی دهۀ چهل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
ساختمان داغون و نابود پلاسکو با برج های دقلوی آمریکا یکیه؟ تازه اون قلو که هواپیما نخورده بود چرا ریخت؟
فرشاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
نوع سازه ساختمون ها فرق دارن یک
دوم نحوه ریزش فرق داره
و ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
حالا یک عده در میان میگن اینم خودشون کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
اره والا..الان یه عده میان میگن کار فراماسونراست.....میگی نه چند روز دیگه ببینید حسن عباسی چی تفت میده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
گلم مثل اینکه شما خبر نداری دو تا منبع گازوییل ترکید تو طبقات میانی وگرنه ساختمون نمیریخت ، اتفاقا تایید نظریه بمب گذاری 11 سپتامبره
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
حتی اگر یه ساختمون رو همین الان بسازین ده برابر قوی تر از برجهای دوقلو واتیشش بزنید وقتی اسکلت فلزی بیشتر از یه مقداری گرم بشه فرو میریزه اصلا هم ربطی به مصالح و نو بودن نداره اقایان توهم توطئه
عرض همدردی خدمت همه هموطنان بزرگوار
بابا دیوانه های بی عرضه ارتش را بریزید اونجا مردم اضافه را بیرون کنند سگهای نجات دهنده را بریزید سریع ادمهای زیر اوار را بیرون بیارند اگر مردم را از اون منطقه تخلیه نکنید نمی گذارند کسی را نجات دهید و دست اخر اینکه خدا پدر و مادر سازنده پلاسکو را بیامرزد که این ساختمان را طوری ساخت که پس از این اتش سوزی در جای خودش فروبریزد و به ساختمانهای کناری اسیبی نزند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
خوب شد گفتین جناب با ادب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
بابا هی نگین مردم جلو راهن جلو راهن ، مردم بودن ولی خیلی هم جلو راه نبودن .. راه باز بود ، خود مردم می فهمن نمی خواهد ارتشو بیاری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
تشکر میکنم از شما تحلیل گر فرامانده مدیرو مدبر و معمار و بناشناس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
واقعاً برای نظر دهنده متاسفم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
تربیت که نباشد نظرات اینگونه میشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
همه چی رو باهم قاطی نکن هرکسی جای خودش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
جالب اینجا هست چقدر جاهل همفکر ایشان زیاد هست

چطوره برای رسیدن به کره ماه, رو کول هم سوار شیم دانشمند
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
حالا اون اولش که تازه ریخته بود درسته مردم تو دست و پا بودن اما الان دیگه چیکار به مردم دارید کارتون بکنید مردم پشت فنس هستن مگر ایکه نخواید مردم بفهمن دارین چیکار میکنید و چقدر تلفات دادیم تو شیلی معدن خراب شد خود دولت برای مردم خونه درست کرد تا اونجا باشن
خدا كنه كسي فوت نكرده باشه.
وای خیلی بد شد دست تیم نجات درد نکنه
این چه فرهنگ پایین و ضعیفی هست که مردم دارند
چرا محل حادثه شلوغ بود و مردم کار امداد رسانی را مختل کرده بودند
خدا کنه ما از دست مردم بی فرهنگ خلاص بشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
یعنی می فرمایید کل مملکت دود بشه بره هوا؟ بعد آیا شما جزء دود شدگان نخواهید بود؟
چرا اوایل آتش سوزی که کم و قابل مهار بود آتش نشانها بیخیال و شل ول بودن! این همه خونسردی واسه آتش نشان ها نتیجه اش همین میشه
این حادثه مرا به یاد ۱۱سپتامبر انداخت.انشالله که اتش نشانان شجاع جان سالم بدر برده باشند.الهی مدد کن
فقط خدا به داد آتش نشانها برسه .
خدا کمکشون کنه
روحانی متشکریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
دلواپس از وقاحت شما هم متشکریم
صدا و سیما هم خواب طبق معمول
پاسخ ها
alireza
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
دوست عزيز بجاي اينكه همه چيز رو سياسي ببيني،اولا براي سلامتي آتش نشانها دعا كن، دوما شبكه شش از ساعت 8 صيح پخش مستقيم داشت
خیلی ناراحت کننده بود
خدایا خودت به آتشنشان ها رحم کن
خدا کنه کسی چیزیش نشه .
کشوری شدیم که همه چی امان پوسیده و از زمان عقب مانده شده است . از هواپیما و راه آهن و فرودگاه ها و استادیوم های ورزشی تا هتل و ساختمانهای تجاری پایتخت. داریم میشیم مثل کوبا!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
همش قر نزن به سهم خودت درست كار كن همه چيز درست ميشود
ناشناس
| Ireland |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
ناشناس 13:29:
اگر دلواپسا بزارند!
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
اشكالي نداره... مهم اين كه ما تنها كشوري هستيم كه دروازه هاي بهشت به رو اون بازه و
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
قر زدنی نیست دادنیه اما غر زدنی است
آقایان ظریف و عراقچی و بعیدی نژاد به علت این فاجعه باید استعفا بدن. این بود نتیجه برجام؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
یعنی چی این حرف ها چه ربطی به برجام داره برجام رو چند روز پیش باید می دیدی که یک هواپیمای ایرباس جدید بعد از چندین سال وارد ایرانشد دست همگی درد نکنه این خبر هم واقعا ناراحت کننده است ایشالله که برای کسی اتفاقی نیافته
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
چه ربطی به ظریف داره؟ ظریف چکاره هست؟ تمام مدیریت کشور که دست ظریف نیست. همین طرز فکر و بی انصافی امثال شماست که بخاطر منافعتون حق رو زیر پا میذارید و نتیجه میشه این وضعیت مملکت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
تو روزنامه كيهان كار كي كني ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
اتفاقا باید ازشون تشکر کرد همه چی رو میبینید اما بازم نمیتونید استدلال کنید بدون برجام الان وضعیتمون خیلی بغرنج شده بود.
ناشناس
| Ireland |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
نخیر، این نتیجه ی تحریم ها بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
اینکه پای ظریف و عراقچی اومد وسط خیلی مضحکه... برجام توافق هسته ای بود و قرار نبود که برای ساختمان های دهه ی 40 کاری انجام بده...گیر بده به وزیر راه و شهرسازی ... گیر بده به شهردار... گیربده به مدیریت بحران... گیر بده به آتش نشانی و اوژانس... گیر بده به وزارت کشور... خواهشا یا دهنت و باز نکن یا قبلش مسواک بزن...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
بالاترین مقام مدیریت مملکت باید استعفاء بده. ظریف چه ربطی به مدیریت غلط داخل مملکت داره؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
و همزمان به برادران دلواپس مدال درایت وشجاعت بدن که الحق در پیشرفت همه جانبه کشور بسیار مایه گذاشتن
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
یعنی شعور در حد جلبک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
اراجيف بهم ميبافي چرا؟؟؟؟چه ربطي داره؟؟؟؟
آبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
چه ربطی داره جونم
سید مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
خدا شفا بده ایشالا .... چه ربطی داره
سامان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
آقای بعیدی چه ربطی داره
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
خیلی بانمکی مواظب باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
این نتیجه دولت سیب زمینی بود دوست عزیز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
شما دلواپسان هیچوقت عقل درستی نداشتید و نخواهید داشت
جلال
| Saudi Arabia |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
چه ربطی داره.اوباما بیاد ساختمان های شما را ایمن سازی کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
شما حالت خوبه ؟ یک کم خودت رو کنترل کن پدر جان !
آقایان ظریف و عراقچی و بعیدی نژاد به علت این فاجعه باید استعفا بدن. این بود نتیجه برجام؟
بابا فیلمی چیزی آخه! تو عصر حجر زندگی نمی کنیم که! صدا و سیما هم به جای اینکه به جای مستقیم پخش کنه کلا بیخیاله!
حیف و افسوس....جایی که یکی از یادگاری های تهران قدیم بود از این شهر پر کشید....
امیدوارم تلفات انسانی نده
امیدوارم این ساختمان دوباره بازسازی بشه
امیدوارم عوامل این آتش سوزی را خدا ببخشه
پشت هم ساختمانها و پتروشیمی ها می سوزد و معلومه خرابکاریه و مسولان سرشون را زیر برف کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Ireland |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
فرسودگی سیستم های اطفا حریق و چشم پوشی از قوانین سفت و سختی که وجود دارند باعث این فجایع شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
نکنه کار داعش است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا باید آتش نشان ها در چنین حادثه ای بدون مدیریت به داخل ساختمان فرستاده شوند و زندگی آنها در خطر قرار بگیرد. ارزش زندگی یک آتش نشان خیلی بیش از لباس ها و پارچه هایی است که سوختند. واقعا این مدیریت اشکالات اساسی دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
دقیقا درسته. باید نحوه مدیریت و نواقص اون کاملا بررسی و شفاف بشه که چطور اعلام وضعیت قرمز نکرده و تمام آتشنشان ها رو از ساختمان خارج نکردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
اگرم نرن میگین آتش نشانا وایساده بودن و نگاه میکردن. هیچ کاری نکردن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
کاملاً موافقم . مسئول مربوطه باید پاسخگو باشد .
لاله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
منم موافقم مسئول مربوطه باید محاکمه بشه اگه جون کسی گرفته بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
به دلیل اینکه تجهیزات کافی (بالابر بلندمرتبه) به اندازه نداشتند مجبور شدند تا آتش را از داخل مهار کنند.
وای از زمین و آسمان میبارد برای این مردم. نمیدونه چی بگه آدم . همه چی را سرسری میگیریم. ساختمان فرسوده است خوب یک فکر بکنید . شهر ول شده به امان خدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
نه عزیزم اگر کسی هشدار هم بدهد ما ندیده می گیریم تا ساختمون روسرمون خراب بشه .
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
قابل توجه دوست عزیز امان خدا امن ترین جاست بهتر است به جای این واژه از واژه ی دیگری استفاده کنیم
از اه مظلوم بترسید ای دولت
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
ادرس اشتباهی نده رفیق. چنین مسائلی در حیطه ی مستقیم وظایف شهرداری تهران هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
مگه دولت آتیش گرفته ؟ اتفاقاً مأمورآتش نشانی مظلوم گرفتار شده
اتش سوزی بی شک کاره طرفداران سازمان تروریستی فتح الله گولن میباشد
اقاي شهردار بجاي به فكر فردات باشي بفكر اتش نشانان خودت باش
بعید نیست داعش تروریست با پهباد انتحاری به این ساختمان حمله کرده باشد
داعش مطمئن باشد تاوان سختی پس خواهد داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
ساقیت را معرفی می کنی؟
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
باز زینال چی زده معلوم نیست
فاجعه!
خدایا رحم کن!
خدايا خودت رحم كن
جای بسی تاسف است که....

این ساختمان بویژه با توجه به نوع فعالیت درون آن یعنی پوشاک دارای سیستم های کامل اطفای حریق و نیروهای آموزش دیده نبوده

این تحربه تلخ باید سرلوحه نظام مهندسی و شهرداری ها در هر شهر باشد که هم ساختمانهای موجود و هم ساختمانهایی که ساخته خواهند شد ملزم به داشتن امکانات لازم اطفای حریق شوند.

یک ساختمان را نشد بموقع خامودش کنند خدا رحم کنه اگه زلزله بیاد یا همین آتش سوزی به اطراف سرایت می کرد هرچند این سخن بمعنای به زیر سوال بردن زحمات عزیزان امدادگر نیست بلکه منظور این است نیروها و امکانات امدادی در کشور به شدت کم است

مثلا چرا نباید چند هلی کوپتر آتش نشان داشته باشیم؟!...

این اولین و آخرین نخواهد بود...

ساختمانهای 50 طبقه از خدمات آتش نشان محروم خواهند بود
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
از زلزله تهران 10 درصد مردمم زنده بیرون نمیان با این وضعی که ما دیدیم هیچی نداریم هیچیییییییی ،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
نظام مهندسی ؟ شما فکر می کنید حتی اگر نظام مهندسی درست انجام وظیفه کند ، ساختمان ساز ها رعایت می کنند ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
آره گفتیم و سرلوحه شد
اینکه میفرمائید مردم رفته اند برای کمک خیلی خنده داره !!!!!!!!!!!!
مطمئن باشین خیلی ها از شلوار سوخته هم نمی گذرن !
خدایا خودت به آتش نشانان رحم کن. کمکشون کن سالم باشن
یا ارحم الراحمین
یا دافع البلایا
چرا برق و گاز نشده بود؟!

پلیس کجا بوده؟ مردم را دور کنید فرض کنید سال 88 است
پاسخ ها
یورقون
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
شما هم از اب گل الود ماهی بگیر هرجا این چه ربطی به سال 88 داره اخه کم شعور مسایل امنیتی چه ربطی به یک حادثه داره اخره هراتفاقی که میوفته سر دولت قبل میندازین
ناشناس
| China |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
شرم بر شما باد! از مصیبت مردم برای خودتون ماهی می گیرید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
آره این مردم سلفی بگیر رو که برای کانال و اینستاشون کاسبی میکنن رو باید به زور دور کرد.
پناه بر خدا
خدا به هموطنان و ساکنین و آتش نشان ها رحم کنه
چرا اینطوری خرابش کردند ساختمان 50 ساله را میتوان 100 سال دیگر هم حفظ کرد
به مردم و ساکنین ساختمان پلاسکو میگفتید ما میخواهیم این ساختمان را خراب کنیم و بنای جدیدی بسازیم چرا مردم را میکشند
شاید هم داره مثل سینما رکس آبادان میشه و بعدهم انقلاب 57
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
سری به اُ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
انشالله که همین بشه! ساختمان به اون قشنگی رو خراب کردند با بهانه آتش سوزی
آبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
خدا شفات بده مشکل داری اساسی
صدا و سیما جای پخش خبر سوریه و جاهای دیگه زحمت میکشید خبر اتش سوزی رو نشون میداد. تصویر ریزش از تلگرام به ملت رسید. طبق معمول صدا و سیما از رو رفت که خبر رو نشون داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
صدا وسیمای نگران گوشه گوشه جهان اسلام هستش بجز مملکت خودش
ناشناس
| China |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
شاسکول توی همون سوریه هم ایرانی ها دارند شهید می دهند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
خب نشون میده کور کورانه انتقاد میکنی اتفاقا موقع گزارش شبکه 6 بود که ساختمان فرو ریخت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
ما مستقیم از شبکه خبر دیدیم
مرتب گزارش داده می شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
خبرنگار داشت گزارش می داد که ساختمان ریخت و تلویزیون مستقیم پخش کرد .
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
شبکه خبر که از صبح داره لحظه به لحظه خبر رو پوشش میده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
عزیز صدا و سیما نیاز به دیش نداره.اونی که میبینی درسته صدا و سیما داره ولی از صدا و سیما پخش نمیشه.کانالتی رو عوض کن
امان از خبر رسانی شبکه خبر
هی فقط بلده بگه ببخشید ارتباطمون قطع شده.باز صد رحمت به شبکه های..........................
دستتون درد نکنه بکشین بابا والله
الان شبکه خبر به نقل از سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: " در حالیکه اطفای آتش در حال اتمام بود، در طبقات فوقانی چند انفجار شدید رخ داد که حتی منجر به شکستن شیشه های ساختمانهای اطراف شد و در عرض 15 ثانیه ساختمان فرو ریخت."

بنابراین به نظر این حادثه تروریستی بوده و احتمالاً کار عوامل عربستان و داعش میباشد و احتمالاً در راستای عملیات داعش در اروپا و نقاط مختلف دنیا و همچنین احتمالاً بخاطر انتقام آزاد سازی حلب و شکست داعش.

چند روز پیش شلیک ضدهواییهای منطقه به پهپاد ناشناس و به پرواز درآمدن جنگنده های ارتش و امروز هم حادثه ساختمان پلاسکو. شرایط نگران کننده است. نیروهای امنیتی و اطلاعاتی باید در آماده باش کامل باشند.
وقتی نگاهی به مجموع حوادث ریز و درشت اخیر می اندازیم کاملا متوجه این موضوع میشیم که مدیران مملکت ما فقط در زمان آرامش ادعاهای قلمبه سلمبه دارند در واقع در مراحل خطیر هیچ کار مثبتی ازشون بر نمیاد. به عنوان مثال زلزله میشه قطار برخورد میکنه پهپاد میاد بالای سر تهران ساختمون آتیش میگیره حجاج در عربستان کشته میشن و میبینیم در هچ کدام از اینها نه بازدارندگی داشتیم نه مدیریت بعد از وقوع حادثه.
باید بدونیم حفظ جان آتشنشانان لازمه نمیشه با شهید نام گذاشتن کشته ها موضوع رو حل کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
البته مردم هم همکاری نمی‌کنن و در موقاع حادثه تماشاچی هستن یا فیلمبردار و مانع از کمک‌رسانی. کاش همین یه مورد رو یاد می‌گرفتیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
آفرین ولی اون موشک نقطه به نقطه احتمالاً درست کار می کنه !
خدا بهمون رحم کنه. خدای نکرده اگه یه زلزله متوسط تو تهران بیاد، میشه بزرگترین فاجعه تمدن بشری. اکثر ساختمانهای تهران مثل همین ساختمان پلاسکو بسیار قدیمی و فرسوده می باشند. امکانات و مدیریت بحران تهران هم در حد صفر.
تسلیت

چه خصلت بدیه داریم ما. آخه این مردم که جمع شدن فقط مانع کمک رسانی میشن.
آقایان که در بوق و کرنا میکنن تحریم ها بی اثر است بفرمایید تحویل بگیرید، اگه تجهیزات روز را داشتیم همین اتفاق میفتاد آیا؟
پاسخ ها
علي رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
اين منفيا رو هم همونايي كه جمع شده بودن اونجا دادن!! يه سري از اين مردم زامبي شدن رفتن بخدا... هر چي تو گوششون داد ميزني بابا وقتي يه جا حادثه اتفاق افتاده وانسا.. برو بذار سازمان ذي صلاح كارشو انجام بده ... ميرن اونجا كليپ ميگرن.. منو ساختمون پلاسكو يهويي!! مغز خر خوردن اينا .. مغز خر
آبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
خیلی پرتی
نناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
بیشعورا لابد میخوان لباس سوخته جمع کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
باید ازگروه های خودجوش برای پراکنده کردن مردم استفاده کنند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
مشکل تحریم نیست پول ها رو جای دیگه خرج کردن
اگه تو بهرین سوریه یمن اتفاقی افتاده بود . صدا سیمای میلی ما 1000 بار تکرار میکرد.
(شوخی)چند فروند پهپاد در یک عملیات انتحاری برج پلاسکو را زدند. احتمالا نظم جدیدی در سیاست خواهیم داشت. و ایران مسبب این ماجرا را ترامپ می داند و به این بهانه .....
تر و خشک همه خواهیم سوخت با این آتشی که در خاورمیانه شعله ور کردند
یعنی با این تعداد ساختمان بلند نباید 4 تا هلیکوپتر امدادی به موقع حضور داشته باشند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
اصلا تهران هلکوپتر آتش نشانی داره که حالا بخوان به موقع حاضر شوند؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
ملاحظه فرمودین که ما اگه 400 تا هلیکوپتر امدادی هم داشته باشیم اون مناطق پرواز ممنوعست و منطقه جنگی !! محسوب میشه
شبیه حادثه یازده سپتامبر و فرو ریختن برجهای تجارت جهانی شده. قضیه مشکوکه.
اگر خاموش شدن آتش را نمی بینید عینک بزنید
زلزله بیاد بدبختیم فقط همین
یعنی چه که فرو ریخت؟ چگونه میخواهید افکار عمومی را اقناع کنید؟
تقریبا هیچ ،
وضع قوانین و مقررات
در کشور
نگوییم مملکت ما امن است. ما آدمهای بی دقت و بی فکر خودمان داعش هستیم.
علت آتش سوزی چی بوده
نکنه ربطی به این پهپادها داشته باشه
میتونن بمباران کنن؟!
خوبه در هر حادثه ای یه شهادت هم بهش می بندند که مثلا بهشون احترام می گذارند. قبل از مردن باید به فکر این عزیریان می بودید و بهترن تجهیزات را براشون آماده می کردید. هواپیمای چند ده میلیاردی کشورهای رو به افول غرب برای نجات خلبان اول صندلی را تجهیز می کنند که در هر اتفاق از هواپیما جدا شده و خلبان را نجات بدهد/ قابل توجه مدیریت جهادی!!!
همش تخصیر امریکا واین صهیونیست قاصبه .........مرگ بر امریکا بگید درست میشه همه چی....
فقط می تونم برای عزیزایی که زیر آوار موندند گریه کنم. کاری دیگه از دستم بر نمیاد.
باید منبعد آتش نشانی هر شهر بجای تذکر صرف به مالکین ساختمانهای قدیمی و بدن اطفای حریق خیلی فوری نزد مراجع ذی صلاح اعلام شکایت کند

معاونت پیشگیری سازمان مدیریت بحران کشور چه می کند؟!
کمبود وسایل و ماشین های آتش نشانی که کاملا مشهود بود اما سوال اساسی اینجاست که چرا ساختمان تخلیه نشده بود ؟؟ اولین خطری که اسکلت های فلزی رو در اتش سوزی تهدید میکنه همین فروریختن در اثر حرارت بالاست
چرا مردم رو متفرق نمی کردند ؟؟؟
مدیریت بحران شهر های ما واقعا مشکل اساسی داره هم سخت افزاری هم نرم افزاری
اونایی که میان توی مسیر امدادرسانی می ایستن یا با توقف ماشیناشون ترافیک ایجاد می کنن، هم خودشون جونشون درخطره و هم بقیه. آیا آسیبی که این افراد میبینن جای دلسوزی داره؟
اهای اونایی که می خواین با امریکا و کل دنیا بجنگین بیاین تماشا.
صبح که در تصاویر دیدم نردبانهای آتش نشانی به طبقات بالا نمی رسد گفتم این ساختمان حتما می ریزد. ضمنا چقدر ساختمان زشتی بود.
وزیر الان میاد میگه

جای نگرانی نیست همه بیمه هستند!!!!
ببینید خداوند چقدر مارو دوست داره ، فکرش و بکنید اگه یه بلای طبیعی بیاد چی میشه اونم بااین امکانات ، بعدش باهمه سر دعوا داریم................!!!!!!!!!!!
روحانی:

عینک تان را عوض کنید
نیرو آتش نشانی نمی توانست به تنهایی و با این امکانات آتش را مهار کند،دریغ از کمک رسانی دولت که باید به موقع عمل میکرد،خانواده های این قشر کار پر خطر را عزا دار نمیکرد،واقعا با ایثار به شهادت رسیدند "روحشان شاد"،"یادشان گرامی"
سلام
قبل از انقلاب وقتی نوجوان بودم . پدرم یک دوست اهل پاکستان داشت که در ایران کار و زندگی کرد . روزی پدرم از دوست پاکستانی سوال کرد : نظرت و قضاوتت راجع به مردم ایران چیه ؟ جواب اوم مرد پاکستانی جالب بود . گفت : مردم هر کشور در شرایط جنگ اصل و باطن خودشون را نشان میدن و چون در ایران جنگ نشده پس من نمیتونم نظر بدم و قضاوت کنم

جواب جالبی بود . حالا فکر میکنم ادعاهای ما راجع به مدیریت شهری و نظارت و پیشرفت و مدیریت بحران را فقط میتوان در چنین شرایطی قضاوت کرد .
این ساختمان اصلا فرسوده نبود بلکه سازه فلزی کاملا اصولی ساخته شده بود تنها علت ریزش اینه گرمای طولانی باعث نرم شدن سازه تو طبقات پایینتر شده بود که در اثر وزن طبقات بالا ساختمان فرو ریخت
واقعا کجای دنیا یک ساختمان 60 ساله چندین طبقه با اون اوضای داغون کاربری تجاری داره؟کجای دنیا اجازه میدن یک ساختمان چندین طبقه بدون سیستم اطفاء و اعلام حریق پا برجا باشه؟
هر کشور دیگه ای بود الان حداقل شهردار استعفا میداد.
مسئول مرگ اون همه آدم مشخصه.
بیچاره آتش نشان ها و خانواده هاشون:(((((((((((
چرا شبکه خبر اینقدر دروغ میگه
خاک بر سرشون
برای کنترل و ترس از خشم مردم شبکه خبر میگه مصدومان سرپایی مرخص شدند
باید این ساختمان بطور کامل توسط قوه قضائیه پلمپ میشد

لااقل برای ساختمانهای مشابه اقدام شود
خدا پدر سازنده این ساختمونو بیامرزه که حداقل 50 سال قبل فکر خراب شدن ساختمون رو هم کرده بود و ساختمون داخل خودش خراب شد وگرنه الان ساختمونای بغلی رو هم ریخته بود پایین.
چرا دروغ میگویید،‌ آنهمه آدم داخل ساختمان بوده بعد میگویند فقط 70 مصدوم. لعنت بر دروغگویان.
یادی هم بکنیم از بنیاد مستضعفان، مالک اصلی ساختمان که فقط کرایه و سر قفلی میگرفته.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
دمت گرم ...جالبه که هیچکی راجع به این موضوع صحبت نمیکنه نه در تلوزیون و نه در رادیو ...
چرا شهردار تهران از کار برکنار نمی شود؟
خاک تو سر مردمي که اونجا تجمع کردن و اجازه رسيدن آمبولانس و آتش نشاني رو بموقع ندادن ... يعني ادم انقدر خودخواه نوبره ... فيلم و عکس ميگيرن که چي بشه ؟ بگن ما اونجا بوديم ... اگه برادر يا پدر خودت اونجا بود همونجوري فيلم و عکس ميگرفتي ؟ دلم به حال آتش نشانها ميسوزه ... جونشون رو بخاطر کساني از دست دادند که به فکر ايمن سازي ساختمان محل کار خود نبودند ...
کار اسراییله
خدا به همه تو این مملکت آقایان و آقا زاده ها رحم کنه،ببینیم به خاطر این عزیزانمون که از دست رفتن نصفه روز عزای عمومی اعلام میشه...!!!
فرمانده یگانی که دستور اعزام آتش نشانان به داخل را صادر کرده بود باید محاکمه شود چرا با جان 30 آتش نشان بازی شد
إنا لله وإنا إليه راجعون
شهردار تهران باید استعفا دهد وقتی آتش نشانی یک نردبان درست حسابی ندارد استعفا
از كوزه برون همان طراود كه در اوست, مسئولان هم از همين مردمى هستند كه اين برخوردهاى ,اكثرا, غير معقول را دارند
سلام بنده متني كه گذاشته بودم بعد حدود 40 لايك از صفحه حذف شد! براي چي اين كارو كردين نكنه شما هم ........................
اینم در جواب آقای روحانی که اخیرا گفت چرا مردم میگن هواپیما خریدید ... خوب مردم راست میگن هواپیما به چه درد ما میخوره کمی به فکر بافت فرسوده و جان مردم باشید این همه پول ملت رو خرج خرید هواپیما برای راحتی و عیش و نوش کله گنده ها کردید خدا ازتون نگذره
چه خبر از سران فتنه و چه خبر از سوریه لبنان فلسطین یمن بحرین عربستان عراق افغانستان ؟!...
اول از همه تسليت به همه ايرانيهاي عزيز مخصوصا خانواده هاي داغدار قربانيان ريزش ساختمان پلاسكو فقط ميشه گفت خدا صبر بهتون اعطاكنه و به داد دلهاتون برسه ولي چيزي كه بايد بهش رسيدگي ويژه بشه مسئله آموزش همگاني در مواقع حوادث كه فكر ميكنم بايد از دوران مدرسه شروع بشه به جاي خيلي از درسهاي به درد نخور كه آموزش ميدن اگر فرهنگ سازي از طريق آموزش بشه اون موقع شاهد اين نيستيم كه افراد عادي به عنوان فيلم سينمائي مشغول تماشا بشن و جلوگيري كنند در رسيدن آمبولانس و نيروهاي كمكي
اين حادثه واقعا غم انگيز و تلخ است ولي تخريب در اين حجم خيلي مشكوك است بايد هر احتمالي را در نظر گرفت حتما تحقيقات گسترده براي روشن حقيقت انجام شود
خدا بیامرز کجایی ببینی
جای بسی تاسف است که در پایتخت مملکت این اتفاق می افتد
چند ماهی هست بازنشستگان جمع می شوند فریاد می زنند به داد ما برسید دولت توجه نکرد چیزی اضافه نکرد از اه مظلوم بترس به خدا قسم عذاب الهی نازل می شود اگر به اه مظلوم نرسی
صدا و سیما دستور داره پخش نکنه همه چی امنیتی شده فقط اقایون میخوان بگن مملکت در امن و امانه ولی تابلوه که خرابکاریه
در ایران صفر تا صد فاجعه اتفاق می افتد
از یک آتش سوزی جزیی تا ویرانی کل ساختمان و له شدن ده ها تن زیر آوار
علت عدم خروج بموقع آتش نشانان قبل از خروج , عدم وجود مدیریت واحد بر فرماند هان ایستگاه های آتش نشانی است

حرکت هلی کوپترهای امدادگر هم منوط به اخذ مجوز از قرارگاه است !


خدا رحمت کند ملت ما را


در این فاجعه هم همانند فاجعه زلزله بم , هر نهاد ساز خودش را زد

هیچکدام حاضر نیستند تحت مدیریت واحد باسند



پس سازمان مدیریت بحران کشور فقط روی کاغذ است ؟!

اگر ساز و کار سازمان مشخص بود لازم نبود خود رئیس اورژانس کشور از قرارگاه درخواست صدور مجوز برای پرواز هلی کوپتر بدهد

همه نهادها و قرارگاه ها باید تحت مدیریت واحد باشند نه اینکه هر کس ساز خودش را بنوازد که نتیجه این ناهمگونی ارکستر مصیبت و عزای مردم می شود

ابن کارها یعنی عدم مدیریت واحد و در نتیجه موازی کاری و تاخیر زیاد در امداد رسانی


لااقل از همین امروز معاونت پژوهشی و پیشگیری سازمان مدیریت بحران کشور این کارها را انجام دهد:

1.تعریف و ایجاد ساز و کار مدیریت واحد بحران ها

2.پیش بینی و پیشگیری بحران با هماهنگی قوه قضائیه

3.تهیه همه امکانات و تجهیزات برای همه بازه های زمانی و مکانی

4.جذب نیروهای آموزش دیده

5.ساخت بیمارستانها

6.تهیه آمبولانس با امکانات کافی

7.الزام سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداری ها به عدم صدور مجوز ساخت و فعالیت به ساختمانهای مورد دار

8.درخواست از قوه قضائیه جهت پلمپ کامل یک ساختمان یا خودرو یا هواپیما و تله کابین و رستوران و........ غیر ایمن
صدا و سیما داره بحرین رو نشون میده !!!!!
به خدا بی عرضه هستید
بهتون هم بگن ناراحت میشید سانسور می کنید
در تهران ساختمان‌های بسیار بلندتری از ساختمان پلاسکو وجود دارد و چنانچه آتش سوزی شود، وضع از این هم بد تر خواهد بود. معلوم است که با دو عدد شیلنگ معمولی آب پاشی چنین آتشی خاموش نمی‌شود. نداشتن تجهیزات مدرن را با فرستادن آتش نشانان به داخل ساختمان جبران میکنند! در کشورهای مدرن چنین آتش سوزیهایی را از بیرون خاموش میکنند نه از درون! هلیکوپترهای آبپاش کجا بودند؟
کجاست این آقای قالیباف که از مدیریت زمین و زمان ایراد میگرفت؟!
با سلام
ضمن عرض تسلیت به هموطنان عزیز و خانواده های مصیبت دیده ، یک نکته بود که درخواست داشتم دوستان خبرنگار حتما پیگیری کنند می دونم چند روز دیگه این اتفاق هم فراموش میشه اما این اتفاق از نگاه دیگه یک آزمون بود برای دستگاه های اجرایی که عملکرد و میزان آمادگی اونها در حوادث ناگهانی قطعا در تهران و یا شهر های دیگه خیلی از این ساختمان های فرسوده وجود داره شما فکر کنید اگر خدایی نکرده زلزله ای بیاد تمامی این شهرها تبدیل به گورستان خواهد شد و معلوم نیست سیستم اجرایی و کشور ما چقدر امادگی این اتفاقات رو داره ، دیده میشه که در تلوزیون گاهی میگن مانور زلزله یا آتش سوزی اجرا میشه اما وقتی چنین اتفاقاتی میافته تازه حقیقت روشن میشه که واقعا سیستم ما ناتوان هستش این همه مردم پول میدن به اسم پروانه تراکم عوارض شهرداری دولت همه و همه اما آخرش نتیجه خوبی نداره میبینم هر چقدر هم ردیف بودجه تعیین بشه باز هیچ اتفاقی نمی افته و این مردم هستن که باید تاوان بدن و کسی هم نیست پاسخگو باشه لطفا خواهش میکنم تا به سرانجام رسیدن این وضعیت دوستان خبرنگار پیگیر امنیت شهروندان باشند ملت خسته شدن از اینهمه کشتار یا تو جاده کشته میشه یا تو این اتفاقات یا تو دعواهای سیاسی
ساختمان که چه عرض کنم برجه 102 طبقه امپایر استیت 86 ساله پابرجاست ... حدود 85 طبقه اضافه تر از پلاسکو و 33 سال قدیمی تر از پلاسکو! اما نه آتش گرفته نه ریخته ...نه کسی میگه اونجا قدیمی بود و عمرشو کرده بود! نه به عنوان مرکز پوشاک ازش استفاده میشه! تنها فرقشون رسیدگیه!!!
ساختمون به اون قشنگی رو بهش نرسیدن! زشتش کردن ! شلوش کردن! سنگینش کردن! ایمنیش رو ضعیف کردن! تو مرکزه پارچه سیگاری بود که کشیده میشد و ریخته میشد تو اون حوض های زیبای زیر همکف!فقطو فقط بخاطر پووووووووووووووووول!پووووووووول! هم سرمایشون رفت هم یه سری کارگر بیکار شدن! هم یه سری آتش نشان مظلومانه پرپر شدن!!! هم مدیریته قوی و جهانیه بحران و البته هارتو پورتمون برای مردم و جهانیان رو شد فقط!
اشک های آتش نشان ها رو که میبینم نابود میشم. چقدر سوزناک هست این عکس ها. امیدوارم تلفات زیاد نباشه... :(
هنوز صدا وسیما آمار صحیح کشته و زخمیها را اعلام نمیکند!!!!!!!
خدایا خودت رحم کن
روح مردگان شاد
خاک بر سر مسولان بی عرضه
تمام جنسای قاچاق یکجا آتیش بعد معدوم شد
والا حرفی پیدا نمیکنم واسه گفتن،ترکیه بخاطره اینکه جون ی گربرو نجات بده بهترین امکانات رو سرفش میکنه ولی مملکت ما چی!!واقعا جای تاسف داره
خاک بر سره مدیریته همچین ساختمونی کنن که با این عظمت 4 تا کپسوله آتش خاموش کنه آماده نداشته که یه آتشه کوچک باعث نشه 15 طبقه ساختمون فرو بریزه و از هم بپاشه و صدها میلیارد تومن خسارت مالی و جانی ببار نیاره و البته مدیریته فوق تخصصی بحرانه شهر اینجوری به سخره گرفته نشه!!
تسلیت میگم .
ای کاش آتش نشان ها قبل از حادثه میتونستند خارج بشن
علت حادثه سرایت آتش پیک نیک به پوشاک برای اعطای صبحانه به هنگام برگزاری مراسم زیارت عاشورا در ساعت 730 صبح به مدعوین بوده
لطفا یکی توضیح بده چطور میشه با آتش سوزی ، ساختمان سقوط میکنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
در دمای 500 تا 600 فولاد نرم میشه و مخصوصا ستون که بار محوری داره دیگه تحمل نمیکنه و خم میشه
صاحب این ساختمان احتمالا میلیاردها تومن اجاره میگرفته ولی کپسول های اتشنشانی رو شارژ نکرده!
مدیریت نمونه شهری همین بود؟ فقط ادعا و ادعا و مدیریت هزینه و خرج کردن هستند این مدیران شهری ما به ویژه شهرداری
قلب همه مردم از شنیدن این حادثه و دیدن این عکسها به درد اومده.
فکر کنم دست کم هزار نفری کشته شده باشن !
واقعا مدیران آتش نشانی بجای پنهان شدن پشت جانفشانیهای نیروهای آتش نشانی باید پاسخگوی این باشند که چطور با توجه به سازه ی فلزی این ساختمان و حجم امبوه آتش امکان ریزش ساختمان را نداده اند و اینگونه عده ای از مردم و آتش نشانان زیر آوار به شهادت برسند
وقتی که استاندارد به معنای واقعی وجود نداشته باشد باید هر روز منتظر یک حادثه باشیم.
درجایی که خلاف خریدنی باشد بهتر از این نمی شود ساختمان می سازند خلاف می کنند بعد از ساخت می روند خلافی آنرا می دهند!
من مطمئنماز این حادثه در جهت بالابردن هزینه پروانه ساخت و عوارض آتش نشانی استفاده میکنند تا باز پول مفت در بیارند
کشور توی تحریم همینه دیگه چندتا هلی کوپتر نداریم خدا به داد آتش نشانا برسه همه مردم مقصریم هیچکس تو این کشور کارشو درست وتکمیل انجام نمیده
اگه یه سری مسایل امنیتی رو رعایت میکردن شـــــاید اینجوری نمیشد یا حداقل نمیریخت...
اصلا چـــرا باید کپسولها خالی باشن؟!
اینا به کنار اصلا.. مطمینا خیـــــــــلی از مردمی که انجا بودن در حال سلفی یا فیلم گرفتن بودن
واقعا زشته که دلیل مجروح شدن یک سری از مردم سلفی گرفتنهای هموطناشون باشه...
حالا تو اینستا فیلماشونو میبینیم!
متاسفیم... همین .... دقیقا خصوصیات ایرانیا تو این فاجعه هویداست. سهل انگاری و بی احتیاطی و تقدیر گرایی که ایشالله چیزی نمیشه. مرگ دست خداست دنبال منافع شخصی بودن و... البته میدونم نظرمو چاپ نمیکنید
دوستان عزیز، این سیاسی کردن ماجرا نیست، این دقیقا وظیفه تک تک صاحب نظران، مردم و همه ما هست که بخواهیم مسئولان و مدیران چه سابق چه کنونی، مسئولیت پذیر باشند و آسیب شناسی‌ است که دوباره و صد باره، مسائل را تکرار و باز تولید نکنیم. چه آن شهرداری را که پایه فروش تراکم و وضعیت امروز معماری ایران را نهاد، چه شهردار امروزی که آن راه اشتباه را ادامه میدهد و روی ساختمان قدیمی‌ تجاری، مجوز ساخت ۱۰ طبقه جدید تجاری را میدهد باید جوابگو باشند.. البته برخی‌ دوستان خواهند گفت، بالاخره دیکته نا نوشته غلط ندارد، و وضعیت ایجاب میکرد و چه چه چه...دوستن ، مگر میشود مدیر و مسول و دولتی، کار مثبت هم نداشته باشد؟ حتما دارد، ولی‌ همه چیزی که مهم است ، برایند مسئولیت و مدیریت هست که باید ملاک باشد، نه اینکه مثلأ خیابانهای تهران را تمیز کرد یا بزرگراه ساخت...
اين همه مردممون در جنگ، جاده ها و حوادثي مثل اين ميميرن نه به دولت ميشه يه انتقاد كوچيك كرد نه خودمون اصلاح ميشيم، خدايي نكرده تهران زلزله بياد با اين بساز بفروشيا چه اتفاقي ميوفته، عوض شعار و متوسل شدن از همين الان به فكر باشين ....
فکرشو بکن اتفاقی کوچکتر از این فاجعه بزرگ ملی تو یکی از کشورهای غربی بوجود اومده بود یک ماه تموم سدا و صیما شبانه روز از ده ها شبکه پخشش می کرد و تحلیل می بافت
1- ساختمان دارای سیستم اعلان حریق و اطفاء حریق نبوده است، وگرنه به سرعت متوجه آتش سوزی شده و خاموش میشد.

2- فقط قسمت سمت خیابان جمهوری با تیرآهن و آنهم به صورت غیر اصولی مقاوم سازی شده بود، ستونهای افقی و انتقال بار به زمین به صورت اصولی نبود

3- نیاز به تقویت کل بنا از هر 4 طرف احساس میشد

5- آینده ایی که در انتظار پاساژ علاء الدین است
باید قوه قضائیه به استناد موارد ذیل در اصلی و کل ساختمان رو پلمپ می کرد :

1.نبود سیستم اطفای حریق حسب گزارش های مکرر سازمان آتش نشانی و عدم توجه مدیران ساختمان به این هشدارها

2.فرسوده بودن ساختمان بویژه سیم کشی برق حسب گزارش های مکرر آتش نشانی


لااقل برای سایر ساختمانها پیشگیری و اقدام کنید قبل از آنکه دیر شود...
غمناک ترین و سوزناک ترین قسمت ماجرا اونجاست که نیروهای آتش نشانی جانشون رو برای کسانی به خطر میندازن که کوچکترین اهمیتی واسه مسئولیت های اجتماعی خودشون در چارچوب جامعه مدنی قائل نیستن .
نیروهای آتش نشانی جونشون رو فدای سرمایه کسانی کردن که حتی سال تا سال از پرداخت حداقل مالیات هم گریزان هستند
واقعا جای تاسفه
ساختمان آلومینیوم و علائدین درجمهوری هم همین وضعیت رو دارند باید هرچه زودتر این 2 ساختمان پلمپ شود تا حادثه اسفباری مثل پلاسکو ببارنیاورند
اگر شما کارتون رو درست انجام می دادید و همه مسئولین دیگر این طوری نبود که مردم بیایند موبایل به دست تصویر بگیرند منتشر کنند. کو یک تصویر رسمی که همین اقای تابناک منتشر کند. شما تصاویر 11 سپتامبر رو ببین یک دوربین و موبایل دست مردم نمی بینی !!!!!!!!چون دوربین هایی که باید باشد سر جاهاشون هستند.... برید حیا کنید فکر می کنید که مردم متوجه نمی شوند که چطوری سوء مدیریت هاتون رو پوشش می دهید همه که عوام نیستند اینطوری مصاحبه می کنید.
هیئت مدیره ساختمان پلاسکو باید فوری دستگیربشوند!
چرا کپسولهای آتشنشانی موجود خالی و قابل استفاده نبوده اند؟
چرا اجازه داده اند راهروهای پلاسکو تبدیل به انبار کالا شود؟
و چرا های دیگر
و از طرفی مدیریت آتش نشانی و شهرداری باید اهمال خودش را در اجرای ایمنی لازم ( خالی بودن کپسولهای آتش نشانی و...)در پلاسکو جوابگو باشد!
ساختمانهای اسکلت فلزی بلند مرتبه باقدمت بیش از چهل ساز باید تخریب شوند تا از خسارتهای اینچنینی جلوگیری کنیم
انگلیس برای آتش سوزی در یک مترو بیش از یک دهه تحقیقات توسط اساتید دانشگاه و محققان انجام داد و حتی با پیشرفت تکنولوژی برای شبیه سازی دقیق حادثه تحقیقات از سر گرفته شد و علت کشف شد که یک پدیده جدید در آتش نشانی به حساب می آید
حالا مقایسه کنید ببینید اینجا چه اتفاقی می افته
البته این انتقاد نسبت به خودم هم هست ما همه مسئولیم
خدا نکنه تو تهران زلزله بیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
منفی اشتباهی
بقول خودشون ساختمان زپرتی بوده اونوقت برای خاموش کردن آتش چندین تانکر آب توی طبقاتش خالی می کنند خوب معلومه که ساختمان تحمل این همه سنگینی آب را نداشته و فرو می ریزد
متاسفانه در عصر فن آوری سازمان آتش نشانی کشور ما همچنان از روش های سنتی یعنی صرفا آب استفاده می کنند

و به همین منظور باید انسانها به درون ساختمانها اعزام شوند


در حالیکه بدون نیاز به اعزام مامور انسانی می توان از مامورهای رباتی هنچنین شلیک موشک های حاوی دی اکسید استفاده شود
موشک و انرژی هسته ای تا دلتون به خواهد داریم. امکانات آتش نشانی و ایمن سازی ساختمان ها هم به عهده خدا هست.
به نظرم آقایون مدیران به جای نامه زدن و تسلیت دادن و سر حادثه رفتن باید قبلا" به فکر می بودن اگرچه مردم ما هم سهل انگارن و بی تدبیر
هیچکدوم از آقایون هم سنگر خدمت رو رها نمی کنن و استعفا نمی دن، اگر چه که یه فامیل دور و نزدیک دیگه میاد سر کار
با سلام و خسته نباشید خدمت تمامی کسانی که در این حادثه کمک کردند و تسلیت میگویم برای جان دادگان این حادثه .
باید آتش نشانان آموزش مهندسی دیده باشند .باید می دونستند ساختتمان فلزی در برابر حرارت عملکرد ضعیف دارند و اقدامات لازم جهت پایین آوردن دمای فولاد انجام می دادند.بعد این حادثه باید تلنگری باشد برای زلزله در تهران یا یک جنگ.الان عملکرد ضعیف پدافند غیر عامل رو ببینید هیچ برنامه جهت مواجه شدن با بحران را ندارند.
خدا کمکشون کنه آتش نشانارو
با توجه به اینکه این ساختمان معروف انبوهی از مواد آتش زا داشت فرمانده کل آتش نشانی باید ضمن درخواست آنی قطع برق و گاز ناحیه , از ورود مجدد ماموران آتش نشانی به داخل ساختمان جلوگیری می کرد و با همکاری پلیس اقدام به تخلیه مردم داخل ساختمانهای مجاور می نمود و اجازه می دادند تا ساختمان بسوزد

چون برآیند یک مدیر حاذق و محرب از شدت حریق در اینگونه ساختمانها باید همانند سرطان باشد

هلی کوپترهای آتش نشان ( البته اگر ایران داشته باشد ! ) و خودروها باید اقدام به پاشیدن مرتب کف Co2 بر روی ساختمان پلاسکو و ساختمانهای مجاور جهت خاموش نمودن و جلوگیری از گسترش حریق می نمودند....
بنیاد مستضعفان باید مسئولیت این فاجعه ملی را بپذیرد چون به هشدارهای مکرر سازمان آتش نشانی توجه نکرده است
خدای نکرده اگر یک زلزله 5 ریشتری تو تهرون بیاد و این ساختمان های 40 و 50 سال ساخت با یک تکان کوچک زیر و رو میشود و از طرفی این نشست های زمین هم خودش کمکی به زلزله و خرابی بیشتر میشود . حالا در این تهران بزرگ شما بگو با کدام امکانات در موقع بحران میخواهید کار کنید.ماشاالله که فعلا مدیران و روسا و سران هم که مشغول بازی های انتخاباتی هستند و الله با چهار تا نردبان و پلکان چند ماشین اتش نشانی عهد حجر هیچکاری نمیتوانید انجام دهید.مفت مفت اتش نشانانی که بهترین ناجی و سرمایه های ملت هستند را با مدیریت غلط به کشتن میدهید.در ضمن هیچ فرقی بین شهدای اتش نشان با شهدای جنگ تحمیلی نیست . ارمان و هدف هردو یکی است
خدای نکرده اگر یک زلزله 5 ریشتری تو تهرون بیاد و این ساختمان های 40 و 50 سال ساخت با یک تکان کوچک زیر و رو میشود و از طرفی این نشست های زمین هم خودش کمکی به زلزله و خرابی بیشتر میشود . حالا در این تهران بزرگ شما بگو با کدام امکانات در موقع بحران میخواهید کار کنید.ماشاالله که فعلا مدیران و روسا و سران هم که مشغول بازی های انتخاباتی هستند و الله با چهار تا نردبان و پلکان چند ماشین اتش نشانی عهد حجر هیچکاری نمیتوانید انجام دهید.مفت مفت اتش نشانانی که بهترین ناجی و سرمایه های ملت هستند را با مدیریت غلط به کشتن میدهید.در ضمن هیچ فرقی بین شهدای اتش نشان با شهدای جنگ تحمیلی نیست . ارمان و هدف هردو یکی است
یه فرضیه

میگم بنظرتون بین پروازهای مشکوک پرنده های اخیر که موزگرد حملات پدافند هوایی مرکز شهر قرار گرفتند با این حادثه وجود داره یا نه ؟

مثلا حمله هلی شات های مجهز به مواد آتش زا بصورت انتحاری به داخل ساختمان

آخه عین ماجرای 11 سپتامبر آمریکا شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
ایشالا دکتر حسن عباسی دراین باره سخن رانی خواهند کرد
لطفا به شهر داری پیشنهاد بدید :
کپی برابر اصل اخطاریه های ایمنی پلاسکو رو به صورت نمادین به خانواده های داغدار اهدا کنن شاید کمی از داغشون کم کنه



عملکرد شهرداری مسخره و فاجعه باره
خدا خودش بخیربگذرونه

اخه چرا مردم اونجاجمع میشن چیز دیدنی که نیس فقط باعث میشین اوضاع بدترشه وکمک نرسه افراد بیشتری هم آسیب میبینن ،متاسفم براتون
قرار نیست ما بشینیم و انتظار داشته باشیم مسئولین برامون کاری انجام بدن، درسته کم کاری مسئولین رو توجیه کنیم
مطمئنا اون مغازه داری که مثلا پیک نیکی تو مغازه ش میزاره اگه آتش نشانی بهش گیر بده موقع بازرسی پیک نیکیشو یه جا مخفی میکنه. به هر حال همه ما مسئولیم و منی که مهندس اجرای سیستم اعلام و اطفا حریق یک ساختمون هستم بعد از حادثه امروز چند برابر دقت می کنم که نه 2 سال دیگه بلکه 50 سال دیگه شرمنده خودم و هموطنامو آخرتم نباشم. واقعا هر لحظه که به اون آتش نشانا فکر میکنم اشک تو چشمام حلقه میزنه، خدا به خونواده هاشون صبر بده
چرا شهرداری فقط به اخطار کتبی اکتفا کرد چرا دستور پلمب نگرفتن حالا شما یه اجر سر پشت بام منزلت بزاری فوری میریزن خرابش میکنن!؟چرا نیروی انتظامی برای پراکنده کردن مردم اقدام نکرد قبلا نشون دادن که به خوبی میتونن چند میلیون آدم رو تو یک ساعت متلاشی کنن حالا چی شده انقدر ملایم شدن
اتفاق ناراحت کننده ای بود
چرا با شدت گرفتن اتش و حدود 3.5 وقت تخلیه کامل و اجباری صورت نگرفته بود چرا برخی از کسبه و کارکنان از اخطار اتش نشانان مبنی بر تخلیه ساختمان سر پیچی کردند چرا اطراف ساختمانهای بلند برای تخریب و بازسازی خالی نیست چرا فرو ریختن ساختمان پیش بینی نشده بود قدیمی تولیدی و مرکز خرید پوشاک پلاسکو شاید هشداری باشد برای زلزله تهران که امیدوارم هیچگاه روی ندهد رفتم دیدم از بین لباس و میل گرد بتن و اتش افراد حادثه دیده را زنده پیدا کردن خیلی امید میخواهد
دیدن اشک های آتش نشانان که خود همیشه با دلاوری هایشان خنده بر لب هر انسانی می آورند، واقعا سخت و حزن آلود بود.... دورد خدا بر این جان فدایان بی ادعا
متاسفانه سو مديريت ' نبود تجهيزات مناسب و پايين بودن سطح اموزش باعث ايجاد چنين حوادثي ميشود و تا زماني كه نگرشها و گزينش هاي مسولين براساس روابط انجام ميشود ما شاهد چنين فجايع در گذشته بوديم و از اين به بعد هم خواهيم بود و اينجا فقط هموطنان ما هستند كه بايد با دادن جان عزيزشان بهاي اين همه حماقتها و غفلتها را بايد بدهند
دیدن اشک های آتش نشانان که خود همیشه با دلاوری هایشان خنده بر لب هر انسانی می آورند، واقعا سخت و حزن آلود بود.... دورد خدا بر این جان فدایان بی ادعا
اینا خودشون اعتراف کردن کلی تذکر دادن در مورد نا امن بودن این ساختمان !!!! آقای شهردار پس چرا اقدامی نکردین ! اگر جوراب زنونه با عکس روش بود ضربتی می ریختین پلمپ می کردین !!!!
دو پرسش:
چه فکری برای جلوگیری از این حوادث دردناک برای آینده اندیشیده ایم؟ چه تضمینی است که دهها آتش نشان فداکار دیگرمان در آینده در آتش سوزی پاساژهای دیگر مثل علاالدین از بین نروند؟ آیا وضع ایمنی پاساژی مثل علاالدین بهتر از پلاسکو است؟
شهرداری می گوید تا حالا سی بار به ساکنان پلاسکو اخطار داده اند؟ چرا بعد از این همه اخطار جلو استفاده از آن را نگرفته اند؟ اصولا بعد از چند بار اخطار شهرداری جلو استفاده از یک مکان گرفته می شود؟ سی بار؟ شصت بار؟ نود بار؟ اگر مثلا ده سال دیگر این ساختمان دستخوش این فاجعه می شد، لابد مسوول محترم می گفت که تا کنون صد و چهل بار اخطار داده ایم و تاثیر نداشته است. اصولا اخطاری که در پی آن اقدامی نبوده است برای چه انجام گرفته است؟
وقتی با پول همه چیز ماستمالی می گنیم همین میشه
خدا نکند زلزله بیاد وگرنه فاجعه ای وحشتناک در شهرهای بزرگ ایران رخ میده
همه چیز رو با دروغ نمیشه پیش برد!!!!
این 20 نفر به زودی فراموش می شوند و خانواده هایشان به امان خدا رها می شوند برجی به جای این ویرانه ساخته می شود و صاحبانش کیف دنیا را می کنند و چرخ روزگار می چرخد و می چرخد
حضور دوربین ها باعث احساساتی شدن آتش نشانان شده است
چرا تهران هلکوپتر آتش نشانی نداره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
چون آمبولانس هوایی هم نداره!!
تصاویر خیلی دلخراشن، خدا بحق امیرالمومنین خودش بخیر کنه،
تسلیت به تمامی خانواده هایکه نزدیکان وعزیزانشان را در این حادثه جانگداز از دست دادند.
من از مسئولین تشکر می کنم!
واقعا دارن زحمت می کشم!
ما چقدر بدبختیم رسانه های ما مسئولین ما و مردم ما بجای همدلی و همکاری توی این شرایط فقط و فقط و فقط بفکر سیاست و انتقامهای سیاسی هستند.حالا اگه قالیباف اصلاح طلب بود الان حتما مقصر حادثه عوامل طبیعی بود
عینک بزنید.
پاسخ ها
اشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
سمعک بخرید.
آقای شهردار، شورای محترم شهر پیشگیری بهتر از درمان نیست واقعا"
آیا شورای شهر و شهرداری یک ارگان اجرایی هستند یا صرفا" مشاوره می دهند که به اخطار در خصوص این ساختمان و امثالهم بسنده کرده و می کنند
سلام و عرض تسلیت به خدمت مردم مظلوم ایران. لطفا پاسخ سوالات زیر را از وزیر را راه و شهرسازی و شهردار تهران بپرسید.
۱. چرا یک برج ۱۷ طبقه فاقد سیستم هشدار و اطفاء حریق بوده است؟
۲. آیا سایر برجهای اداری و تجاری و مسکونی تهران دارای سیستم هشدار و اطفاء حریق هستند؟
۳. بر چه اساسی مجوز ساخت اینهمه برج های بلند در تهران از سوی شهرداری تهران صادر شده است؟
۴. آیا وزارت راه و شهرسازی به عنوان مرجع نظارت عالیه (طبق قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان) به وظایف قانونی خود در نظارت بر ساختمانهای بلند عمل نموده است؟
۵. چرا ضوابط فنی در رابطه با ایمنی و مقابله با آتش سوزی در ساختمانهای بلند از سوی وزارت راه و شهرسازی تدوین و ابلاغ نشده است؟
۶. چرا وزارت راه و شهرسازی و شورایعالی معماری و شهرسازی ضوابط قانونی مربوط به سامانه ها و سازمانهای آتش نشانی در کلانشهرها را تدوین ننموده است؟
۷. شهرداری تهران چقدر بودجه به سازمان آتش نشانی تخصیص داده است؟
۸. آیا تهران آمادگی مقابله با یک زلزله احتمالی و آتش سوزی احتمالی ناشی از آن آمادگی دارد؟
۹. آیا فرهنگ سازی لازم در مردم برای مقابله با آتش سوزی های کوچک و جلوگیری از سرایت و بزرگ شدن آتش سوزی انجام شده است؟
سپاسگزارم.
تابناک جان دلت خواست منتشر کن دلت خواست نکن بالاخره جمع همه ج،عه شماهم از همین جمعی
باید به خاطر همدردی با این مظلومهای فوت شده و زیر آوار مونده عزای عمومی اعلام کنن
صاحب این ساختمان که ماهانه میلیاردها تومن اجاره میگیره نباید حداقل کپسول های اتشنشانی رو شارژ میکرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
صاحبش کیه ؟
تسلیت به همه اتش نشان هایی که زیر آوار مانده اند وتسلیت به خانواده هایشان آخه اونیکه اونجابود چی می گفت شخصیت خودش پایین آورد
کاش همه غیرت آتش نشانها رو داشتند. سوختند و سوزاندند دل ملت را
یک خواهش از مسئولین و البته غیر مرتبط که در یک حادثه ای نظیر پلاسکو که یک ساختمان از میان صدها هزار ساختمان و فقط در تهران است و در ابعاد کلان حادثه ای کوچک محسوب میشود نقش واقعی و موثر سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران و ستاد بحران کشور و حوزۀ پدافند غیر عامل و.. در این حادثه عملیاتی و اجرایی بررسی گردد . واضح تر اینکه اگر این حوزه های عریض و طویل که در این همه سال با صرف بودجه های بسیار بالا ، جلسات متمتدی و ساماندهی و مانورهای مختلف و... فعال و مشغول هستند وجود نداشتند و تاسیس نمیشند و .. الان در این حادثه و موضوعات و اتفاقات و نتایج چه فرقی با الان داشت .. مطمئن باشیم که جواب بسیار روشن است...
پس پدافند غیر عامل با اون دنگ و فنگش چه کاره است؟
بنیاد مستضعفان
ساختمان های کشور هم مثل هواپیماها فرسوده هستد کلا عمر بیشتر امکاناتی که در ایران فراهم بود بسر آمده است.مانند ایر لاین ها.فرودگاه ها.راه اهن ورزشگاه ها...
به عنوان یه افغانستانی که روزگاری درایران عزیز گذراندم به همه مردم عزیز ایران تسلیت میگم امیدوارم از این به بعد شاهد همچین اتفاقهایی درهیچ جای دنیا نباشیم روح گذشتگان شاد
از دنیا خیلی عقب هستیم.به جای تشکیل کمیسیون و ستاد و مجمع و جلسه که هیچ خروجی بدرد بخوری ندارد به فکر ایمنی بقیه ساختمانهای قدیمی در تهران باشین و پولهای نفت رو خرج مملکت خودمون بکنین که هر بخشش رو دست میزارید داغونه
من ساعت هشت و ربع در محل حادثه بودم. آتش فقط در یک طبقه امتداد داشت ک اولا از سمت خیابان جمهوری ،ارتفاع بالا بر آتشنشان به حدی نبود که آب به محدوده آتش برسه و اگر هم میرسید عملا حد پایین و کم فشار آب در نفطه فرونشست خود بود.
دوما ضلع شمال غربی پلاسکو ک زبانه های آتش در آن بسیار بیشتر از سمت جنوب غربی بود بلا اطفا بود و کسی عملا تلاشی برای اطفای آن نمیکرد . من اون لحظه با خودم میگفتم بالاخره اطراف ساختمان فضا برای تردد هلی کوپتر فراهمه اما چرا هیچ هلی کوپتری در صحنه نیست؟ و اینکه آیا میشد از جت های پروازی تک نفره که افراد به پشت کمر میبندند و پرواز میکنند استفاده کرد یا نه رو نمیدونم.
امیدوارم هرچه سریعتر اقدامات برای اطفای آتش سوزی انجام شود پیش از اینکه شمار مصدومان و قربانیان این حادثه افزایش یابد. همینطور اینکه آواربرداری با موفقیت انجام شود و افراد بیشتری بتوانند زنده بمانند.
در هر صورت به هموطنانم تسلیت می گویم.
..
آيا يكي از علل مرگ اين آتش نشانان رفتار مردم نبود؟
مردمي كه راه آنها را سد كردند ، به دستورات آنها توجه نكردند ، بجاي تخليه سريع مسير و محل حادثه با موبايلهاي خود مشغول گرفتن عكس و فيلم بودند؟
آيا لازم نيست از اين حادثه كه تبديل به يك فاجعه شد ، درسهاي بزرگ آموخته شود ، به مطالب درسي دانش آموزان مطلب آموزنده مهم و جديدي اضافه شود ، در راديو و تلويزيون و مطبوعات عملكرد مردم نقد شود ، بيل بورد هاي آموزشي توسط كارشناسان طراحي و نصب شود و بسياري كارهاي ديگر كه به تدريج شاهد رفتار صحيح اجتماعي در زمان بروز حوادث شهري باشيم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
درسته. دانش اموزی که در طول تحصیلاتش بجای اموزش اصول اولیه زندگی یه مشت مطالب به درد نخور ریاضی و شیمی یادش دادند صددرصد در زندگی اجتماعی و خانوادگی و ازدواج و شغل و ... این رفتارهای غلط رو از خودش نشون میده
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
بدرد نخور ریاضی!!!! اگر این مردم ریاضی بلد بودن این وضعشون نبود عزیز دل ناشناس 14و50
سوریه و یمن و حلب ویران شدند میلیونها نفر آواره و بی‌خانمان. و صداها هزار نفر کشته
عمرا از این حادثه درس بگیریم.
هیچیمون سر جاش نیست.
حادثه یک اقدام تروریستی بوده است. آن هم توسط صهیونیست ها. اگر دقت کنید صبح حادثه هیچ یهودی داخل ساختمان نبوده است.
امروز با دیدن صحنه های دلخراش و خوندن اخبار این حادثه غم انگیز دقایقی گریه کردم. کاری به بی کفایتی متولیان امر ندارم و فقط به بازماندگان عزیزان از دست رفته تسلیت میگم
وقتی نظارت نباشه
وقتی شهردار محترم هیچ فکری در مورد بازسازی این اماکن میشه گفت مهم چون افرادی زیادی در انجا در حال تردد هستن نمی کنن نجیه چیزی بهتری از این نمی شود
انشالله این تجربه ای بزرگی شود تا جلوگیری از بحران هان های بزرگ تر
اینجا قابل به ذکر می دانم تسلیت و درخواست صبوریت و پروررش این چنین فرزندانی نیکو از خانوادگان اتشنشانی های عزیزمان کنم تا ما نیز از تربیت این چنین فرزندان نیکویی پیشی بگیریم.
آتش نشان اینقدر سوسول پاشید خودتونو جمع کنید شنیده بودیم آتش نشان زن هم داریم اما نمیدونستیم منظور اینان که از حال رفتن
تابناک جان وقتی نظرات مردمو سانسور می کنی و فک می کنی با اینکار مشکل حل میشه،،، وقتی صورت مساله رو پاک می کنی بازم میخوای مشکل حل شه...
اصلا چرا اعلام نميكنن مالك اين ساختمون چه شخص يا ارگاني هست و چرا با وجود اينكه بهش ون تذكر دادن ولي اقدامي نكردن و آيا شهرداري در موارد ديگر فقط تذكر ميده يا وارد عمل مي شه و به زور قانون جلوي خلاف را ميگيره؟ الان مقصر اصلي مالك يا مالكان ساختمون هستن كه با وجود تذكر كاري نكردن و بايد مجازات بشن.
به روی شانه ی غربت فرو ریخت
شبیه برجی از وحشت ، فرو ریخت

دلم مثل « پلاسکو» شعله ور شد
میان بهت یک ملت فرو ریخت !!

یدالله گودرزی
تبریز هم دریابید دقیقا بدتر دارن رو گسل بلندمرتبه سازی میکنند
من از تمام آتش نشان ها تشکر می کنم و سختی کار آنها را درک می کنم. ولی معتقدم آتش نشان همیشه باید خونسرد و از نظر جسمی و روحی قوی باشه. حالا حادثه هر چقدر می خواد بزرگ بشه. اینکه آتش نشان روی زمین دراز بکشه، ولو بره، گریه کنه، فریاد یا ابولفضل سر بده را در هیچ حالی قبول نمی کنم. حداقل جلو دوربین و مردم نباید این کار را بکنه. شما به عکس هایی که گرفته شده دقت کنید. چقدر از این صحنه ها می بینید.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی