بازدید 10744

ترفند جدید باغ‌‌خواری در تهران

نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهرتهران جزئیات ترفند جدید سودجویان ساخت و ساز و قطع کنندگان درختان را تشریح کرد.
کد خبر: ۶۵۸۰۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶ 19 January 2017
نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهرتهران جزئیات ترفند جدید سودجویان ساخت و ساز و قطع کنندگان درختان را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی تندگویان در تشریح جزئیات پرونده‌ای عجیب در خصوص کاشت درختان در باغی واقع در محدوده الهیه تهران گفت: بررسی‌ها نشان داد که یک سال قبل مالک این باغ حدودا 6000 متری درخواست تخریب و نوسازی به کمیسیون ماده 5 ارائه کرده و متاسفانه کمیسیون مذکور نیز با وجود رای بر «باغ بودن این ملک» مجوز ساخت 10 طبقه با سطح اشغال 50 درصد را صادر می‌کند.
 
وی گفت: بررسی‌ها نشان داد مجموعا 130 درخت کهنسال در این ملک وجود داشته که در حال حاضر تنها 80 اصله درخت باقی مانده و مابقی درخت‌ها به طرق مختلف حذف شده‌اند. حذف درختان نشان می‌دهد که مالک پروسه‌ای طولانی برای حذف این درختان قدیمی داشته است اما بنا به دلایلی مالک جدید تصمیم می‌گیرد که تقریبا به همان تعداد درختانی که کسر شده‌اند درخت جدید بکارد.
 
نائب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران اضافه کرد: در ابتدا از این اقدام مالک در راستای کاشت درختان خوشحال شدیم اما بررسی‌های بیشتر، ابعاد دیگری از ماجرا را فاش کرد به گونه‌ای که مدل کاشت این درختان جدید متفاوت بود و این موضوع شک کارشناسان را برانگیخت، مالک قصد داشت درختان کهنسال حدودا 20 ساله با بن 30 سانت را درون باکس‌هایی بکارد که احتمالا قصد داشت پس از آغاز ساخت و ساز نسبت به تغییر مکان و جابجایی آنها اقدام کند.

تندگویان با بیان اینکه روز گذشته بنا به درخواست کارشناسان فضای سبز، جلوی کاشت این درختان گرفته شد گفت: با این حال پس از بررسی‌های انجام شده اجازه کاشت درختان به مالک بر اساس شرایط تعیین شده از سوی شهرداری تهران صادر شد و شب گذشته این درختان در خاک باغ کاشته شدند.

وی با بیان اینکه کمیسیون ماده 7 قطعا به تخلفات مالک این باغ رسیدگی می‌کند گفت: قطعا تعداد درختان کسر شده محاسبه و مجموع بن آنها از تعداد درخت‌های کاشته شده کم و مابه التفاوت جرایم به مالک اعلام خواهد شد و از سوی دیگر قطعا طی نامه‌ای به کمیسیون ماده 5 از آنها خواهیم خواست که نسبت به ابطال رای‌شان اقدام کنند.

تندگویان در مورد مبلغ جریمه مالک گفت: قبلا درختان کهنسال در این باغ وجود داشته به گونه‌ای که درختان چنار با بن سه متر در این باغ وجود دارد اما حالا درختان 20 ساله با بن 30 تا 90 سانت می‌کارند که قطعا جریمه میلیاردی در انتظار این فرد متخلف قرار دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه بررسی پرونده این باغ نشان داده است که با وجود آنکه این ملک رای باغ بودن داشته اما مالک توانسته مجوز ساخت 10 طبقه با سطح اشغال 30 درصد بگیرد ولی گویا به دلیل تراکم بالا و همچنین متراژ بالای ملک به دلیل آنکه مالک در تامین پارکینگ به مشکل بر می‌خورد و بر همین اساس مجددا درخواست بررسی در کمیسیون ماده 5 صادر کرده و نهایتا مجوز ساخت 10 طبقه با سطح اشغال 50 درصد صادر شده است اما مسئله اینجاست که قطعا با گودبرداری که برای تامین پارکینگ انجام می‌شود کل باغ در آستانه نابودی قرار می‌گیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی