بازدید 6996

واگذاری راه آهن یونان به شرکت راه آهن ایتالیا، در ازای دریافت کمک مالی

شرکت راه آهن ملی یونان TrainOSE، در ازای دریافت 45 میلیون یورو(معادل ۴۸.۱ میلیون دلار) به گروه راه‌آهن دولتی ایتالیا (Ferrovie dello Stato) فروخته شد. آتن با هدف کسب درآمد 5.8 میلیارد یورویی تا سال 2018، با فروش فروش خطوط راه آهن و سایر دارایی های دولتی موافقت کرده است.
کد خبر: ۶۵۸۰۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۳ 19 January 2017
شرکت راه آهن ملی یونان TrainOSE، در ازای دریافت 45 میلیون یورو(معادل ۴۸.۱ میلیون دلار) به گروه راه‌آهن دولتی ایتالیا (Ferrovie dello Stato) فروخته شد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، این داد و ستد بخشی از قرارداد ۸۶ میلیون یورویی بوده که یونان دو سال پیش، به صورت کمک مالی، از سایر کشور ها وام گرفته است. خصوصی سازی دارایی های دولتی یکی از شرایط معامله برای دریافت کمک مالی بوده، هر چند که این نوع داد و ستد، با وعده های انتخاباتی نخست وزیر الکسیس سیپراس مبنی بر اینکه مانع خصوصی سازی زیر‌ساخت های دولتی خواهد شد، در تضاد است.

در ازای دریافت کمک مالی، راه آهن یونان به شرکت راه آهن ایتالیا واگذار شد

آتن با هدف کسب درآمد 5.8 میلیارد یورویی تا سال 2018، با فروش فروش خطوط راه آهن و سایر دارایی های دولتی موافقت کرده است.

به گفته‌ی رناتو مازونسینی، مدیر اجرایی Ferrovie dello Stato، به دست آوردن  TrainOSE''یک فرصت برای رشد و گسترش دو جانبه است، چراکه FS می تواند هدف توسعه بین المللی خود را دنبال کند و راه آهن یونانی نیز می تواند ااز دانش و تجربه FS بهرهمند شود."

یونان در حال حاضر با بدترین بحران اقتصادی خود، که بی سابقه بوده است، دست و پنجه نرم می کند. در ازای کمک قابل توجهی که یونان از وام دهندگان بین المللی، از جمله صندوق بین المللی پول و کمیسیون اروپا دریافت کرده، دولت این کشور متعهد به انجام اصلاحات اساسی با هدف رشد اقتصادی شده است.

این کشور از سال 2010 تا کنون سه بستۀ کمک مالی بین المللی دریافت کرده است، و بدهی های حاصل از آن، در حدود 180 درصد تولید ناخالص داخلی است. این رقم چیزی حدود 300 میلیارد یورو می شود که بالاترین میزان بدهی در منطقه یورو به حساب می آید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها