بازدید 2964

قیمت طلا کاهش یافت

قیمت طلا در بازارهای جهانی به علت برداشت سود سرمایه‌گذاران از افزایش قیمت‌ها 2.21 دلار کاهش یافت و هر اونس 1214.86 دلار فروخته شد.
کد خبر: ۶۵۷۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵ 18 January 2017
قیمت طلا در بازارهای جهانی به علت برداشت سود سرمایه‌گذاران از افزایش قیمت‌ها 2.21 دلار کاهش یافت و هر اونس 1214.86 دلار فروخته شد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات امروز از بالاترین رقم در 8 هفته گذشته که در دیروز ثبت شد، به علت بهبود اندک ارزش دلار و برداشت سود از سوی سرمایه‌گذاران کاهش یافت و سرمایه‌گذاران در آستانه ورود ترامپ به کاخ سفید در اواخر این هفته سودها را ذخیره کردند.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 2.21 دلار کاهش 1214.86 دلار فروخته شد. روز گذشته طلا به بالاترین قیمت 8 هفته گذشته برابر با 1218.64 دلار در هر اونس رسیده بود.

الکس تورندیک، تحلیلگر بازار گفت: «پس از یک افزایش سریع در آغاز بازار، طلا در برابر برخی از برداشت سودها و فروش از سوی تولیدکنندگان در ابتدای صبح از پای درآمد.»

«بهبود اندک ارزش دلار نیز به کاهش قیمت طلا و نقره کمک کرد.»

ارزش دلار که به کمترین رقم در 6 هفته گذشته رسیده بود، اندکی بهبود یافته است و این امر سبب کاهش ارزش طلا شد.

شاخص دلار که ارزش دلار را در برابر سبدی از ارزهای بین‌المللی می‌سنجد، 0.3 درصد افزایش یافت. روز گذشته به دنبال اظهارات ترامپ در مصاحبه با وال استریت ژورنال که «دلار قوی ما را می‌کشد» شاخص دلار به کمترین رقم از 8 دسامبر رسید.

جفری هالری، تحلیلگر ارشد بازار در سنگاپور گفت: «به محض اینکه ترامپ به کاخ سفید برود و سیاست‌های وی مشخص شود، تمرکز بازار به فدرال رزرو و افزایش نرخ بهره باز خواهد گذشت. این امر جذابیت طلا را به عنوان دارایی کاهش خواهد داد.»

جانت یلن، رئیس فدرال رزرو، چهارشنبه و پنج‌شنبه این هفته فرصت خواهد داشت تا در سخنرانی در مورد سیاست پولی، افکارش را به نمایش بگذارد.

طلا که به عنوان منبع امن سرمایه‌گذاری در زمان بی‌ثباتی‌های ژئوپلتیکی و مالی به شمار می‌رود، از زمانی‌که در ماه دسامبر به کمترین رقم 10 سال و نیم اخیر کاهش یافت، افزایش 8 درصدی را ثبت کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار