بازدید 2641

نرخ تورم در برنامه ششم توسعه تک رقمی است

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌ها نرخ تورم در سال‌های برنامه ششم توسعه ۷.۹ درصد باقی خواهد ماند، گفت: سالانه در برنامه ششم ۹۷۰ هزار شغل ایجاد خواهد شد.
کد خبر: ۶۵۷۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹ 18 January 2017
محمد خدابخشی سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه صبح امروز (چهارشنبه 28 دی ماه) در نشست خبری خود با خبرنگاران با تقدیر از اصحاب رسانه برای پوشش اخبار مربوط به مصوبات برنامه ششم گفت: کمیسیون تلفیق برنامه ششم مجلس شورای اسلامی 50 جلسه چند ساعته را در طول مدت 5 ماه برای بررسی لایحه برنامه ششم تشکیل داد و علاوه بر آن هیأت رئیسه این کمیسیون نیز با مسئولان سازمان برنامه و بودجه و نهادهای ذیربط نشست‌هایی در این رابطه برگزار کردند.

به گزارش خانه ملت، نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی در خصوص مصوبات اقتصادی برنامه ششم توسعه گفت: در برنامه ششم توسعه رشد اقتصادی 8 درصد مد نظر است که 2.8 آن از محل بهره‌وری عوامل تولید باید تأمین شود که این موضوع زمینه رقابت بین دستگاه‌ها را برای ارتقاء بهره وری فراهم می‌کند.

خدابخشی ادامه داد: رشد سرمایه گذاری در برنامه ششم 21.4%  در طول سال‌های اجرایی برنامه هدف‌گذاری شده همچنین کاهش نرخ بیکاری به میزان حداقل 0.8% در طول سال‌های برنامه هدف گذاری شده است و همچنین بر اساس برنامه سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت و میعانات گازی و گاز در سال اول برنامه به میزان 30 درصد برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده برای تولید سرانه که در حال حاضر حدود 2میلیون و 600 هزار تومان است در

پایان برنامه برای هر ایرانی ان‌شاء الله به طور متوسط به 3 میلیون و 600 هزار تومان برسد. همچنین صادرات غیرنفتی در هر سال برنامه  باید با رشد 21.7درصدی روبرو باشد.

خدابخشی ادامه داد: همچنین نباید واردات بیش از 16.9 درصد سالانه در طول برنامه رشد داشته باشد و رشد نقدینگی نیز سالانه نباید سالانه 17 درصد باشد.

وی افزود: تلاش خواهد شد نرخ تورم در سال‌های برنامه ششم توسعه 7.9 درصد باقی بماند. در رابطه با نرخ بیکاری که برای مردم دارای اهمیت است، هدف‌گذاری انجام شده بر این اساس است کاهش 0.8 درصدی در طول سال برنامه مد نظر قرار گیرد که بیانگر ایجاد  970 هزار شغل خالص در سال است و بر این اساس  در پایان برنامه نرخ بیکاری  باید به 8.6 درصد برسد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها