بازدید 2756

دولت لایحه ساماندهی کسب و کار اینترنتی؛ به مجلس ارائه دهد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، معتقد است که دولت باید برای ساماندهی فضای کسب و کار اینترنتی که گردش اقتصادی در آن بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان بوده، لایحه ای به مجلس ارائه دهد.
کد خبر: ۶۵۷۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵ 18 January 2017
رمضانعلی سبحانی فر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به راه اندازی کسب و کارهای جدید و مدرن اینترنتی همانند "اسنپ" و "تپسی"، گفت:راه اندازی هر گونه کسب و کار و ارائه هر گونه خدمات در جامعه در بخش های مختلف تولیدی، تجاری و صنعتی به مجوز دولت نیاز دارد، در همین راستا طبیعی است که هر گونه کسب وکار و ارائه خدمات در فضای مجازی و اینترنتی باید با مجوز دولت انجام شود.

نماینده مردم سبزوار و جوین در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضابطه مندی و نظارت بر کسب و کار در فضای اینترنتی، افزود:زمانی که یک کسب و کار به شیوه سنتی در کشور ایجاد می شود، به مجوز نیاز داشته و در مقابل مجوز خدمات ارائه کند و همچنین دولت باید بر ارائه خدمات، کنترل و نظارت داشته و به دولت مالیات پرداخت کند.

اسنپ و تپسی و سایر کسب و کار اینترنتی برای فعالیت به مجوز دولت نیاز دارند

سبحانی فر با بیان اینکه اسنپ و تپسی و سایر کسب و کار اینترنتی برای فعالیت به مجوز دولت نیاز دارند، ادامه داد:با ارائه مجوز دولت باید از حقوق شهروندی و حقوق مصرف کننده دفاع کرده و همچنین تعهدات برای دریافت عوارض و مالیات بر اساس قانون مشخص می شود.

وی یادآور شد: اگر سامانه درآمدی اسنپ وتپسی با سیستم مالیاتی جوینت شود، می توان از آن مالیات اخذ کرد و الزامات قانونی را در بخش فضای کسب و کار اینترنتی اعمال کرد.

باید برای ساماندهی فضای اینترنتی قانونی جامع مدون شود

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه دولت باید لایحه ای در خصوص ساماندهی فضای کسب و کار اینترنتی به مجلس ارائه دهد، افزود:قوانین اندکی در خصوص کسب و کار در فضای مجازی وجود دارد، که دولت با ارائه لایحه می تواند خلاءهای موجود در سایر بخش ها را پر کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:امروز گردش اقتصادی در فضای مجازی و اینترنتی بیش از 60 هزار میلیارد تومان است، لذا باید برای ساماندهی فضای اینترنتی، نظارت بر حسن اجرای کار و همچنین دریافت عوارض قانونی جامع مدون شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها