بازدید 3364

تفاهم نامه همکاری ایران و آلمان در صنعت فرودگاهی

تفاهم نامه همکاری های مشترک صنعت فرودگاهی و هوانوردی میان شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران و فرودگاه های مونیخ، فرانکفورت و شرکت دورنیر آلمان به امضا رسید.
کد خبر: ۶۵۷۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵ 17 January 2017
تفاهم نامه همکاری های مشترک صنعت فرودگاهی و هوانوردی میان شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران و فرودگاه های مونیخ، فرانکفورت و شرکت دورنیر آلمان به امضا رسید.

به گزارش ایرنا، این تفاهم نامه را امروز (سه شنبه) «رحمت الله مه آبادی» مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران و «مایکل هولز اشنایدر» مدیرعامل شرکت دورنیر، «مدیرعامل کرک لو»، و «اشتفان شولتر» مدیرعامل فرودگاه مونیخ امضا کردند.

براساس این تفاهم نامه، همکاری های طرفین در زمینه مدیریت عملیات فرودگاهی، بهینه سازی ظرفیت فرودگاهی، زیرساخت های ناوبری هوایی و تجاری سازی فرودگاه ها و نیز سودآوری آن در ایران با شرکت های آلمانی آغاز می شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور در حاشیه امضای این تفاهم نامه در جمع خبرنگاران گفت: دولت آلمان برای توسعه همکاری های اقتصادی، صنعتی و تجاری با ایران عزم جدی دارد و ما نیز تلاش می کنیم با رعایت اصول و منافع ملی، از تجربه آلمان در بخش های فرودگاهی و صنعت هوانوردی استفاه کنیم.

رحمت الله مه آبادی افزود: با امضای این تفاهم نامه شرایط مناسب برای استفاده از تجربه های شرکت های آلمانی برای ما فراهم شده تا بتوانیم در حوزه مدرن سازی فرودگاه ها، تجهیزات و تسهیلات فرودگاهی، توسعه نیروی انسانی و مدیریتی و تامین مالی برای توسعه زیرساخت های فرودگاهی استفاده کنیم.

وی اظهارداشت: دولت آلمان به توسعه مناسبات خود با ایران بسیار علاقمند است و با مصوبه دولت، کارگروهی در این کشور تشکیل شده که ریاست این کارگروه با وزیر حمل و نقل آلمان است که اکنون در کشورمان به سر می برد.

مه آبادی یادآورشد: گروهی که اکنون به ایران سفر کرده از مدیران مهمترین فرودگاه های اروپا و جهان است؛ شرکت دورنیر آلمان از بزرگترین شرکت های زیرمجموعه ایرباس، 10 پروژه مهم حمل و نقل جهان را مدیریت می کند.

وی گفت: اولویت ما ساخت ترمینال خارجی فرودگاه تبریز و فرودگاه های جدید چابهار و اهواز است که به روش های بی.اُ.تی (ساخت، بهره برداری و انتقال) و بی.ال.تی (ساخت، اجرا و واگذاری) اجرا شود و با رعایت منافع ملی می توانیم از شرکت های آلمانی در این حوزه استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه ما در گذشته از توسعه صنعت هوانوردی و فرودگاهی غفلت کرده ایم، افزود: خوشبختانه امروز با تلاش دست اندرکاران صنعت هوانوردی و حمایت دولت تدبیر و امید، شرایط جهش و خیزش بزرگ این صنعت در ایران فراهم شده است.

مه آبادی بر انتقال دانش فنی به کشور تاکید کرد و گفت: در همه قراردادهایی که با شرکت های خارجی به ویژه آلمانی ها منعقد می شود انتقال دانش فنی، افزایش اشتغالزایی و فعالیت شرکت های ایرانی در نظر قرار گرفته و این تفاهم نامه زمینه لازم را برای توسعه همکاری های فرودگاهی و هوانوردی بین دو کشور فراهم کرد.

به گزارش ایرنا، با سفر وزیر حمل ونقل و دیجیتال آلمان به کشورمان، دیروز(دوشنبه) تفاهمنامه توسعه همکاری های حمل و نقلی در بخش های فرودگاهی، ریلی، دریایی و هوایی بین ایران و آلمان امضا شد.

«عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و «الکساندر دوبرینت» وزیر حمل و نقل و زیرساخت دیجیتال جمهوری فدرال آلمان، شامگاه دوشنبه این تفاهمنامه را در تهران امضا کردند.

2 کشور در این تفاهمنامه موافقت کردند با تشکیل کارگروهی همکاری های خود را در بخش های مختلف حمل و نقل توسعه دهند.

همزمان با سفر هیات آلمانی به تهران وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: در سفر وزیر حمل و نقل آلمان به تهران برای تولید 50 دستگاه لوکوموتیو دیزلی در شرکت مپنا با همکاری زیمنس آلمان به توافق رسیدیم.

آخوندی افزود: سفر وزیر حمل و نقل آلمان به ایران در واقع پیگیری توافق های 2 کشور برای همکاری در بخش های مختلف حمل و نقل بوده است.

وی گفت: اکنون 165 لوکوموتیو دیزلی در ایران وجود دارد که همواره 130 دستگاه در شبکه ریلی کشور کار می کنند و بقیه نیز در حال تعمیر است. 

آخوندی تاکید کرد نیاز شبکه ریلی به 150 لوکوموتیو گرم است که با این خرید بخشی از نیازهای موجود برطرف و شماری نیز برای نیازهای آینده آماده می شود و امیدواریم مذاکرات در زمینه خرید 70 دستگاه لوکوموتیو برقی همراه با انتقال دانش فنی به سرانجام برسد. 

وی ادامه داد: همزمان با برقی کردن مسیر ریلی تهران- مشهد به لوکوموتیوهای آن نیز نیاز داریم و از این رو، در حال نهایی کردن قراردادهای خرید این 70 دستگاه هستیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار