بازدید 3481
صندوق بین المللی پول:

ترامپ پیش‌بینی اقتصاد دنیا را مشکل کرد

صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارش خود رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۱۶ میلادی را ۳.۱ درصد برآورد کرده و همانند گزارش ماه اکتبر خود پیش بینی نموده که رشد اقتصاد جهان در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به ۳.۴ و ۳.۶ درصد برسد.
کد خبر: ۶۵۷۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰ 17 January 2017
صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارش خود رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۱۶ میلادی را ۳.۱ درصد برآورد کرده و همانند گزارش ماه اکتبر خود پیش بینی نموده که رشد اقتصاد جهان در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به ۳.۴ و ۳.۶ درصد برسد.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارش خود رشد اقتصاد جهانی در سال 2016 میلادی را 3.1 درصد برآورد کرده و همانند گزارش ماه اکتبر خود پیش بینی نموده که رشد اقتصاد جهان در سال های 2017 و 2018 به 3.4 و 3.6 درصد برسد.

صندوق همچنین پیش بینی کرده که عوامل سیاسی ممکن است رشد اقتصاد جهانی ا در طی 2 سال آینده افزایش یا کاهش دهد. وعده کاهش مالیات ها در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا می تواند موجب رشد اقتصادی آمریکا شود و اقتصاد جهانی را نیز رونق دهد، اما در عین حال سیاست های حمایت گرایانه وی تاثیری منفی بر اقتصاد جهانی خواهد داشت. این عدم قطعیت موجب شده تا پیش بینی روند اقتصاد جهانی دشوارتر از گذشته باشد.

حتی قبل از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چشم انداز اقتصاد جهانی رو به رشد بود. رشد احتمالا 3.1 درصدی اقتصاد جهانی در سال 2016 میلادی، کندترین میزان رشد از بعد از بحران مالی سال 2008 بوده است. اما نشانه هایی وجود دارد که شرکت های تجاری جهان در حال بیرون آمدن از زیر سایه تبعات طولانی پس از بحران مالی جهانی هستند. سیاست های سنگین تحریک اقتصادی در چین نیز حداقل فعلا به کاهش نگرانی ها در خصوص کندی رشد اقتصادی این کشور کمک کرده است. به علاوه، هرچند جمع آوری پر حاشیه اسکناس های درشت در هند موجب کند شدن رشد اقتصادی این کشور در سال جاری خواهد شد، اما این کاهش آنقدر قابل توجه نیست که تاثیری بر رشد اقتصاد جهانی بگذارد.

به عقیده صندوق بین المللی پول، تحریک رشد اقتصادی ناشی از کاهش مالیات شرکت ها توسط دولت دونالد ترامپ موجب خواهد شد که رشد اقتصادی آمریکا در سال 2018 به 2.5 درصد برسد که 0.4 درصد بالاتر از رقم پیش بینی شده قیلی است. نرخ تورم و نرخ بهره نیز در آمریکا افزایش خواهد یافت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر