بازدید 6106

تبیین جایگاه زن در جامعه نیازمند عزم همگانی است

کد خبر: ۶۵۷۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴ 17 January 2017
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: برای تبیین جایگاه زن در جامعه نیازمند عزم همگانی هستیم و انتظار داریم از بانوان توانمند در پست‌های مدیریتی بیشتر استفاده شود.

به گزارش ایسنا، شهیندخت مولاوردی در شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: طی سه سال اخیر ریل‌گذاری در حوزه زنان و خانواده انجام شده است و با مشارکت دستگاه‌های اجرایی مسائلی که نیازمند اقدام هستند را در دستور کار خود قرار داده‌ایم. تفاهمنامه‌هایی را با برخی دستگاه‌های اجرایی ازجمله آموزش و پرورش و سازمان زندان‌ها در حوزه زنان و خانواده امضاء کرده‌ایم همچنین شناسایی مشکلات و گره‌های کور در حوزه زنان را طی سه سال اخیر در دستور کار قرار داده‌ایم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: هنوز نتوانسته‌ایم عدالت اجتماعی را کامل پیاده کنیم . در حوزه زنان با انواع عدم تعادل‌ها در بازار کار، مدیریت‌ها و نقش‌های زنان و مردان مواجه هستیم و تاکنون نتوانسته‌ایم به عدالت جنسیتی دست پیدا کنیم. در واقع دسترسی نداشتن به فرصت‌ها و منابع در حوزه‌های مختلف امور بانوان از مهم‌ترین مشکلات این حوزه است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به یک سالگی برجام عنوان کرد: برجام دستاوردهای بزرگ و خوبی برای کشور در پی داشته است اما برخی افراد شاید دید خوبی نسبت به برجام ندارند. تثبیت حقوق هسته‌ای ملت ایران، تداوم فعالیت‌های هسته‌ای در حوزه تحقیق و پژوهش، لغو ساز و کارهای نظارتی شورای امنیت، لغو 19قطعنامه، خارج شدن از فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد، لغو تحریم‌های مالی، بانکی، بیمه‌ای، حمل و نقل، کشتیرانی، لغو  محدودیت‌های واردات محصولات پتروشیمی و محدودیت‌های خرید و فروش نفت و هواپیمای مسافربری به کشور از مهمترین دستاوردهای برجام است.

مولاوردی در ادامه گفت: در این مسیر با بدعهدی‌هایی مواجه هستیم اما از ارزش برجام کم نمی‌کند. دوستان داخلی سعی نکنند که در زمین دشمن بازی کنند. برجام یک تعهد بین‌المللی است و مصوبه شورای امنیت را دارد بنابراین یک کشور به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه تصمیم بگیرد.

وی افزود: شعار دولت تدبیر و امید و رئیس جمهور بازگشت آرامش به سیاست، رونق به اقتصاد و امنیت به فرهنگ بوده است. تلاش‌های دولت طی سه سال اخیر در جهت معیشت، اقتصاد و سیاست خارجی بوده است تا بتواند شرایط را برای اجرای سیاست داخلی فراهم کند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: با وجود میراثی که از لحاظ سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به دولت تدبیر و امید رسید، 11میلیارد و 300میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی را طی سه سال اخیر در کشور داشته‌ایم.

مولاوردی با اشاره به افزایش آسیب‌های اجتماعی گفت: توجه به آسیب‌های اجتماعی مورد تاکید مسئولان ارشد کشور است. 18کارگروه زیر مجموعه شورای امور اجتماعی شکل گرفته‌اند و در حال کار کردن جهت کاهش آسیبهای اجتماعی هستند.

وی خاطرنشان کرد: علت و ریشه بسیاری از آسیبهای اجتماعی به فقر اقتصادی و معیشت مردم بر می‌گردد. با پیگیری‌های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و اهتمام دولت به بهبود وضعیت اقتصادی کشور در عرصه فرهنگی و حوزه زنان خوشبین هستیم.

مولاوردی در پایان اظهارکرد: اراده دولت در خارج شدن از بن بست سیاست خارجی و اقتصاد نشان داده شد. در این شرایط امیدواریم در حوزه اجتماعی و فرهنگی وضعیت کشور بهتر شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان