بازدید 5900

عامل بیماری تنفسی مردم خوزستان را یافتیم

کد خبر: ۶۵۷۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹ 17 January 2017
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به مشکلات تنفسی مردم خوزستان در نخستین باران پاییزی گفت: عامل بیماری تنفسی مردم اهواز گرده‌افشانی درخت «کنوکارپوس» بوده که امسال تعداد بیماران تنفسی ناشی از این بیماری به زیر هزار نفر رسیده است.

به گزارش  تسنیم، سعید متصدی  ظهر امروز در همایش «همه با هم به سوی هوای پاک» در سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: امسال توانستیم آلودگی هوای کلانشهرهای کشور را تا حدود زیادی کاهش دهیم و این مهم در شهرهایی همچون اصفهان و تهران نسبت به سال 92 مشهود است.

وی به مشکلات آلودگی هوا در استان خوزستان نیز اشاره کرد و افزود: مشکل آلودگی هوای استان خوزستان و اهواز تا حدودی با سایر نقاط کشور متفاوت است و باید اصلاح شود؛ معضل این استان بیشتر گردوغبار ناشی از کشورهای همسایه است که امیدواریم زودتر حل و فصل شود.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات استان خوزستان و اهواز مسئله فعالیتهای نفتی بوده که با همکاری وزارت نفت سعی کردیم این مشکل را رفع کنیم و وزارت نفت نیز متعهد شده تا به کاهش آلاینده‌های نفتی اهتمام کند.

متصدی با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات اهواز و خوزستان بیماری تنفسی ناشی از نخستین باران پاییزی بوده است، گفت: متاسفانه بعد از نخستین باران پاییزی، مردم خوزستان دچار بیماریهای تنفسی می‌شدند که علت این مشکل را یافته و حل کردیم.

وی علت بیماریهای تنفسی مردم خوزستان را ناشی از گرده‌افشانی درخت کنوکارپوس دانست و اظهار کرد: در سالهای گذشته بیش از 28 هزار نفر بر اثر بیماریهای تنفسی به مراکز درمانی مراجعه می‌کردند اما امسال با تمهیداتی همچون حرص به موقع درختان کنوکارپوس  تعداد بیماران ناشی از نخستین باران پاییزی را کاهش دادیم و رقم تعداد بیماران تنفسی به زیر هزار نفر رسیده است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات برای کاهش مشکلات آلودگی هوای خوزستان موضوع بیابان‌زدایی بوده که خوشبختانه در این طرح 5 هزار هکتار مالچ‌پاشی شده است.

متصدی با اشاره به اقدامات سازمان متبوعش برای کاهش آلودگی هوای کلانشهرها و تهران گفت: عدم تولید متورسیکلتهای کاربراتوری، کاهش بنزن در سوخت خودروها، برخورد با خودرهای فرسوده، توجه به معاینه فنی یکپارچه و پایش صنایع بخشی از فعالیتهای انجام شده است.

وی تصریح کرد: امروز پایش غلظت آلاینده‌ها در تمام کشور ادامه دارد و 188 ایستگاه پایش آلودگی هوا را به طور کامل انجام می‌دهند و وضعیت نسبت به گذشته بهبود یافته است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: باید در زمینه مقابله با آلودگی هوای تهران و کلانشهرها به غیر فعالیتهای اجرایی و مشارکت دستگاههای ذیربط، مردم نیز ورود پیدا کنند و نوعی فرهنگ‌سازی نیز برای مقابله با آلودگی هوا صورت گیرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر