بازدید 2092

تحرک حقیقی‌ها در گروه سیمان و ساختمان

معامله‌گران بورس تهران امروز با پایان استراحت کوتاه قیمت سهام در گروه‌های پیشرو شاهد افزایش تقاضا در اغلب نمادهای معاملاتی بود. هر چند که اغلب حقیقی‌ها در گروه‌های پرنوسانی از جمله سیمان و ساختمانی‌ها به دنبال نوسان بوده‌اند.
کد خبر: ۶۵۷۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰ 17 January 2017
معامله‌گران بورس تهران امروز با پایان استراحت کوتاه قیمت سهام در گروه‌های پیشرو شاهد افزایش تقاضا در اغلب نمادهای معاملاتی بود. هر چند که اغلب حقیقی‌ها در گروه‌های پرنوسانی از جمله سیمان و ساختمانی‌ها به دنبال نوسان بوده‌اند.

به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه 28 دی ماه با افزایش ۱۹۶ واحدی روی رقم ۷۹ هزار و ۲۸۰ واحد ایستاد.

شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش 50 واحدی عدد 15 هزار و 504 واحد را به نمایش گذاشت. امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 317 واحدی به عدد 87 هزار و 172 واحد رسید، شاخص بازار اول نیز در حالی با افزایش 315 واحدی به عدد 56 هزار و 494 واحد رسید که شاخص بازار دوم با کاهش 498 واحدی روی عدد 167 هزار و 561 واحد متوقف شد.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش 3 واحدی به عدد 835 واحد دست یافت. 

بر اساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت مخابرات ایران با 68 واحد، سرمایه‌گذاری غدیر با 66 واحد و ایران خودرو با 36 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با 59 واحد، آسان‌پرداخت پرشین با 18 واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان با 14 واحد کاهش بالاترین تأثیر منفی را بر برآورد این نماگر به دوش کشیدند. 

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 226 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 104 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 52 هزار و 149 نوبت دادوستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان ارومیه، سرمایه‌گذاری توسعه شهری توس‌گستر، سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان، سخت آژند، گروه گسترش نفت و گاز پارسیان، حق تقدم خرید سهام حمل‌ونقل توکا، نئوپان 22 بهمن، گواهی سپرده عام گردشگری، بیمه اتکایی امین، اعتباری ملل، پتروشیمی گلستان، فرآوری مواد معدنی ایران، بیمه دانا، سیمان بجنورد از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های مواد اولیه دارویی البرز بالک، عمران و سازندگی استان قزوین، پارس‌سرام، قند هگمتان بازگشایی شدند.

به گزارش فارس، امروز نزدیک به 395 میلیون سهم سرمایه‌گذاری ملی ایران معادل 5.64 درصد از کل سهام به ارزش کمتر از 72 میلیارد تومان این شرکت از سوی گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید به قیمت پایه هر سهم 1819 ریال در بازار معاملات عمده بورس تهران روی میز فروش گذاشته شد که بدون رقابت و به همان قیمت پایه به یک مجموعه حقوقی واگذار شد که به احتمال زیاد از سوی مجموعه وابسته به بانک تجارت خریداری شده است. 

در بازار دوم تالار شیشه‌ای نیز امروز معاملات کد به کد و درون گروهی حقوقی‌ها شامل تجمیع سهام 10 میلیون سهم سرمایه‌گذاری صنعت نفت به ارزش کمتر از 2 میلیارد تومان در محدوده صفر تابلو بود. 

در عین حال امروز اندکی بیش از یک میلیون سهم پتروشیمی فناوران نیز به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

به گزارش فارس، امروز با پایان اصلاح قیمتی در گروه خودرویی‌ها معامله‌گران بورس تهران شاهد افزایش تحرک خریداران در این گروه با وجود تداوم معاملاتی متعادل و در محدوده صفر تابلو (قیمت پایانی) بود. 

در این گروه امروز بیش از 129 میلیون حق تقدم خرید سهام پارس خودرو به قیمت پایانی هر سهم 73 ریال میان معامله‌گران اغلب حقیقی دست به دست شد. همزمان در گروه ایران خودرویی‌ها نیز با تداوم بازارگردانی برخی سهامداران عمده این سهم از جمله سرمایه‌گذاری ملی ایران امروز شاهد رِنج شدن قیمت سهام در میانه دامنه نوسان مثبت قیمتی بود.

امروز در گروه پالایشی‌ها نیز با وجود اقبال خریداران برای جمع‌آوری سهام در محدوده صفر تابلو اما با تداوم افزایش عرضه روندی متعادل بر این گروه حاکم شد. این در حالی است که در گروه پتروشیمی‌ها شرکت‌های اوره‌ساز با افزایش انتظارها برای تعدیل مثبت قابل توجه سودآوری‌ها در گزارش‌های پیش‌رو همچنان با اقبال خریداران روبه‌رو هستند.

در گروه محصولات غذایی و ‌آشامیدنی اما در حالی شرکت‌های کوچک و تک سهم‌های لبنیاتی مورد توجه نوسان‌گیران قرار گرفتند که در این بین پاکدیس پس از گذشت 7 روز از عرضه اولیه خود به رشد 30 درصدی قیمت کشف شده در روز عرضه اولیه رسیده است. 

امروز در گروه مخابرات اما با وجود افزایش نسبی عرضه سهام از سوی معامله‌گران، اقبال خریدار اغلب حقوقی باعث رنج شدن قیمت اخابر در دامنه نوسان مثبت قیمتی شد. 

به گزارش فارس، هر چند شرکت‌های کوچک همچنان در کانون توجه معامله‌گران حقیقی کوتاه‌مدت‌نگر قرار دارد اما روال طبیعی و رفتار منطقی بازار سهام در کنار فاصله گرفتن حقوقی‌ها برای معاملات کد به کد در جریان معاملات عادی بازار سهام باعث شده تا روندی معقول بر کلیت معاملات بازار سهام حاکم باشد هر چند که اعتماد در بازار همچنان با بیم و امید مواجه است.

در این بین تکاپوی برخی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در کنار حقوقی‌های حامی بازار برای جمع‌آوری سهام در کنار بازارگردانی منطقی سهام باعث شده تا رفتاری عاقلانه در روند معاملات بازار در صنایع مختلف حاکم شود. بازاری که این روزها با نوسان نوبتی صنایع ارزنده روبه‌رو شده است. در این بین گروه سیمانی‌ها و ساختمانی‌ها لیدر نوسان‌گیران در میان صنایع ارزنده بازار سهام امروز بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر