بازدید 1850
آیت الله سید احمد خاتمی خبر داد:

هیئت‌رئیسه خبرگان برای انتخابات میان‌دوره‌ای در بهمن تصمیم‌ می‌گیرد

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: در جلسه آینده هیئت‌رئیسه که ۱۴ بهمن‌ماه تشکیل خواهد شد در رابطه با انتخابات میان‌دوره‌ای برای جایگزینی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تصمیم‌گیری خواهد شد.
کد خبر: ۶۵۷۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴ 17 January 2017
به گزارش میزان، آیت‌الله سید احمد خاتمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری برگزار شد، بابیان اینکه مجلس خبرگان وظیفه می‌داند که اقدامات خود را به مردم گزارش دهد، اظهار داشت: افتتاحیه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری از خردادماه آغاز و بیش از 7 ماه از این دوره می‌گذرد.

وی با تأکید بر اینکه در این دوره از مجلس خبرگان رهبری فعالیت‌ها بیشتر شده است، افزود: هیئت‌رئیسه 7 جلسه در رابطه با مسائل مختلف مجلس و مسائل جاری کشور تاکنون داشته که این تعداد جلسات قابل‌توجه است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: کمیسیون تحقیق در راستای اصل 111 قانون اساسی به ریاست آیت‌الله جنتی تاکنون 5 جلسه به بررسی شاخص‌های رهبری نظام اسلامی که همانا وظیفه مراقبت از واجدالشرایط بودن رهبری است تشکیل‌شده است که در آخرین جلسه نقشه راه این کمیسیون ترسیم‌شده است.

وی بابیان اینکه کمیسیون اصول 107 و 109 قانون اساسی به ریاست آیت‌الله مؤمن تاکنون 5 جلسه تشکیل جلسه داده است، ابراز کرد: کسانی که در مظان رهبری قرار می‌گیرند توسط کمیته‌ای داخل این کمیسیون به‌صورت کاملاً محرمانه موردبررسی قرار می‌گیرند که در این رابطه هم این کمیته 3 نفره دو جلسه برگزار کرده است.

خاتمی خاطرنشان کرد: کمیسیون سیاسی اجتماعی به ریاست آیت‌الله عبدالهی  جزء کمیسیون‌های مهم و تعیین‌کننده راه سیاسی اجتماعی مجلس خبرگان بوده که تاکنون این کمیسیون هم 13 جلسه با حضور کارشناسان و معاونین وزارتخانه‌ها  بیشتر درباره آسیب‌ها و فرصت‌های فضای مجازی و اقتصاد مقاومتی تشکیل‌شده است.

وی به برگزاری سه جلسه کمیسیون پاسداری و حراست از ولی‌فقیه اشاره کرد و گفت: این کمیسیون هم به ریاست آیت‌الله عالمی با سه کارگروه تاکنون سه مصوبه اصلاح آیین‌نامه داخلی این کمیسیون، گردآوری آمار و اطلاعات پیرامون حکومت اسلامی و معرفی ولایت فقه در داخل و خارج از کشور داشته است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری فعالیت‌های کمیسیون آیین‌نامه را مدنظر قرار داد و عنوان کرد: تاکنون این کمیسیون سه جلسه به ریاست آیت‌الله بهشتی داشته است، همچنین مجلس خبرگان دارای مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی به ریاست آیت‌الله حسینی بوشهری است که فصل‌نامه‌ای به نام "حکومت اسلامی" را منتشر می‌کنند.

وی به انتشار سه بیانیه توسط مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و افزود: در موضوعات فایل صوتی علیه امام راحل، اقدام کنگره آمریکا در تصویب تحریم‌های 10 ساله علیه ایران و گرامیداشت سالگرد حماسه 9 دی، مجلس خبرگان رهبری بیانیه و موضع‌گیری داشته است.

خاتمی ادامه داد: اجلاسیه آینده مجلس خبرگان رهبری روزهای 17 و 18 اسفندماه در محل سابق مجلس شورای اسلامی در تهران تشکیل جلسه خواهد داد و در روز 19 اسفند علاوه بر زیارت مرقد مطهر امام راحل با مقام معظم رهبری دیداری خواهیم داشت.

وی انتخابات میان‌دوره‌ای برای جایگزینی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را موردتوجه قرار داد و گفت: طبق قانون هرگونه مصلحت‌اندیشی برای مجلس خبرگان بر عهده این مجلس بوده و در جلسه آینده هیئت‌رئیسه که 14 بهمن‌ماه تشکیل خواهد شد در این رابطه تصمیم‌گیری خواهد شد.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان