بازدید 2547

همه اقساط سهام عدالت هنوز مستهلک نشده است

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس، گفت: ساماندهی سهام عدالت مستلزم هماهنگی میان دولت و شورای عالی اصل ۴۴ است.
کد خبر: ۶۵۷۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰ 17 January 2017
حمیدرضا فولادگر درگفت وگو باخبرنگار خبرگزاری خانه ملت،با اشاره به راه اندازی سامانه "سهام عدالت"،گفت:اینکه این سامانه درحال حاضر به مسائل جزیی ورود نکرده و اطلاعاتی در خصوص تعیین تکلیف آن نمی دهد،مربوط به عدم ساماندهی آن است.

نماینده مردم اصفهان درمجلس شورای اسلامی،با انتقاد از بی توجهی دولت به ارسال لایحه تعیین تکلیف "سهام عدالت"به مجلس،افزود:ارسال این لایحه و همچنین ساماندهی "سهام عدالت" مستلزم هماهنگی هایی است که باید در سطح دولت و شورای عالی اصل 44 انجام شود.

وی با بیان اینکه اگر بخشی از "سهام عدالت" متعرض سیاست های اصل 44 باشد،باید از طریق مجمع تشخیص مصلحت نظام حل و فصل شود،تصریح کرد:اصلاح قانون باید از طریق لایحه پیگیری شود که دراین زمینه ارسال لایحه به مجلس قطعی است؛زیرا طبق تصمیمی که دولت برای اصلاح ساختار "سهام عدالت" دارد اصلاحاتی لازم است.

ساختار سهام عدالت تغییر نمی کند

فولادگر با تاکید بر اینکه ساختار سهام عدالت تغییر نمی کند،گفت:باتوجه به اینکه همه اقساط مستهلک نشده سهام آزاد نمی شود؛از این رو طبق قانون به نسبت اقساطی که داده می شود سهامداران می توانند از یک حکم قانونی که داریم استفاده کرده  و سهام را آزاد کنند ولی عموما این کار را نمی کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه با گذشت 10 سال همه اقساط سهام عدالت مستهلک نشده است،گفت:بنابراین هنوز سهام آزاد نشده و باید دولت تصمیمی دراین رابطه بگیرد.

وی ادامه داد:در روشی که دولت می خواهد "سهام عدالت" را تبدیل به صندوق های سرمایه گذاری مشترک کند،مستلزم لایحه است.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس، یادآور شد: تعیین تکلیف "سهام عدالت" برای نجات مردم از سردرگمی لازم است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل