بازدید 1529
هاشمی در مراسم افتتاح ستاد انتخابات تهران:

هیچ فشار و توصیه‌ای را در تعیین هیئت اجرایی انتخابات نمی‌پذیریم

استاندار تهران به فرمانداران تاکید کرد در تعیین اعضای هیئت اجرایی انتخابات تحت فشار هیچ کسی قرار نگیرند.
کد خبر: ۶۵۷۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵ 17 January 2017
 به گزارش تسنیم، سیدحسین هاشمی استاندار تهران صبح امروز در جلسه افتتاح ستاد انتخابات استان تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: تجربه انتخابات 94 از نظر تعامل بین هیئت نظارت و هیئت اجرایی بی‌نظیر بود.

وی با اشاره به اهمیت پایبندی به قانون در کشور افزود:  اگر قانون را زیرپا بگذاریم باید جوابگوی اعمال خود در پیشگاه خداوند باشیم.

استاندار تهران یادآور شد: در انتخابات 94  به فرمانداران تاکید کردم، تعیین اعضای هیئت اجرایی انتخابات در استان تهران (که سی نفر می‌شدند) براساس قانون باشد و هیچ توصیه و فشاری را قبول نکنند؛ الان هم تاکیدم به فرمانداران همین است که تحت فشار هیچ کسی قرار نگیرند.

هاشمی افزود: اگر تعامل بین هیئت‌های اجرایی و نظارت وجود داشته باشد، به هیچ مشکلی برنخواهیم خورد، ما امانت‌دار مردم و قانون هستیم. سیاسی کلی ما همان بی‌طرفی است و بر آن پافشاری می‌کنیم.

استاندار تهران اضافه کرد: ضعف‌های انتخابات قبلی در انتخابات آینده باید برطرف شود. در موضوع امنیت انتخابات دوستان ما بسیار خوب کار کردند و امیدواریم نقاط ضعف نیز اصلاح شده و تکرار نشود.

وی با تاکید بر فعال شدن نقش احزاب در کشور گفت: در انتخابات آینده فرد دوم مملکت انتخاب خواهد شد لذا باید نهایت دقت را در برگزاری انتخابات بکار گیریم.
هاشمی همچنین به نقش فرمانداران در انتخابات اشاره کرد و گفت: فرمانداران در برگزاری انتخابات نقش اصلی و مهی را دارند لذا حق ندارند وظایف خود را به نفر بعدی منتقل کنند. فرماندار مسئول انتخابات در حوزه خود است و حق ندارد در جلسات رسمی انتخابات حضور پیدا نکند.

استاندار تهران خطاب به رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: این تذکر را به کسانی که در این جلسه غیبت دارند، اعلام کنید بنده با کسی تعارف و شوخی ندارم؛ آقای فرماندار مسئول شما هستی نه فرد دیگری!

وی در پایان سخنان خود گفت: امیدوارم شاهد یک انتخابات قانونمند در تهران باشیم و برگ زرین دیگری به کارنامه جمهوری اسلامی در این عرصه اضافه کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل