بازدید 2053
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراها خبر داد

۱۰بهمن؛ بررسی تغییر زمان ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات «شوراها» در مجلس

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا از بررسی طرح اصلاح زمان ثبت‌‌نام کاندیداهای انتخابات شوراها در صحن علنی مجلس خبر داد.
کد خبر: ۶۵۷۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷ 17 January 2017
رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا از بررسی طرح اصلاح زمان ثبت‌‌نام کاندیداهای انتخابات شوراها در صحن علنی مجلس خبر داد.

 به گزارش تسنیم محمد محمودی شاه نشین رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا ، از بررسی طرح کمیسیون شوراها به منظور اصلاح بخشی از قانون انتخابات شوراهای شهر و روستا در صحن علنی مجلس خبر داد و گفت: پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه اولین دستور کار مجلس در روز 10 بهمن، بررسی این طرح خواهد بود.

وی با بیان اینکه با توجه به تجمیع برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستا، می‌بایست فقط یک هیئت اجرایی برای هر دو انتخابات تشکیل شود که به این منظور طرح اصلاحی از سوی کمیسیون شوراها به هیئت‌رئیسه مجلس ارائه شده، ادامه داد: براساس جدول زمانبندی برگزاری انتخابات شهر و روستا که به توافق مجلس و وزارت کشور رسیده، ثبت‌نام از کاندیداها در روز 30 اسفند انجام شود، اما در صورت تصویب طرح اصلاحی که به هیئت‌رئیسه مجلس ارائه شده و در نوبت بررسی قرار گرفته ، احتمالا ثبت‌نام از کاندیداها یک هفته زودتر و از روز 23 اسفند و به مدت یک هفته انجام شود.

شورای نگهبان در جلسه ششم مرداد امسال این نهاد با پیشنهاد وزارت کشور برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستا در روز 29 اردیبهشت‌‌ماه سال آینده موافقت کرد.

همچنین وزارت کشور بنا به تقارن ایام خردادماه با ماه مبارک رمضان به شورای نگهبان پیشنهاد کرده بود که انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستا زودتر از موعد مقرر برگزار شود که شورای نگهبان با این پیشنهاد موافقت کرد.

پیشتر، در جلسه‌ای محمد محمودی شاه‌نشین به عنوان رئیس، محمد جواد کولیوند به عنوان نایب رئیس، فرهاد تجری به عنوان سخنگو و بهرام پارسایی نیز به عنوان دبیر هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب شده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل