بازدید 3458

استراحت مقطعی بازار سهام پشت سر پالایشی‌ها

معامله‌گران بورس تهران امروز شاهد معاملات متعادل همزمان با لزوم اصلاح قیمتی موقت در گروه‌های پیشرو بازار بودند؛ این در حالی بود که برخی معامله‌گران اغلب حقیقی بازار از این فرصت برای جمع‌آوری سهام استفاده کردند.
کد خبر: ۶۵۷۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳ 16 January 2017
معامله‌گران بورس تهران امروز شاهد معاملات متعادل همزمان با لزوم اصلاح قیمتی موقت در گروه‌های پیشرو بازار بودند؛ این در حالی بود که برخی معامله‌گران اغلب حقیقی بازار از این فرصت برای جمع‌آوری سهام استفاده کردند.

به گزارش فارس؛ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه 27 دی 95، با افزایش 10 واحدی روی رقم 79 هزار و 84 واحد ایستاد.

شاخص کل هم‌وزن اما با افزایش 6 واحدی به عدد 15 هزار و 453 واحد دست یافت. امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با کاهش 29 واحدی عدد 86 هزار و 854 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول نیز در حالی با افزایش 25 واحدی، به عدد 56 هزار و 179 واحد رسید که شاخص بازار دوم با کاهش 76 واحدی به عدد 176 هزار و 60 واحد دست یافت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش 5 واحدی به عدد 831 واحد دست یافت.

بر اساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت پالایش نفت بندرعباس با 29 واحد، پالایش نفت تهران با 19 واحد و پالایش نفت اصفهان با 13 واحد افزایش، بالاترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت گروه سایپا با 26 واحد، ایران ترانسفو با 14 واحد و پارس خودرو با 12 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 212 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 719 میلیون و 542 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 56 هزار و594 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری توکا فولاد، سرمایه‌گذاری مسکن زاینده‌رود، مواد اولیه دارویی البرز بالک از سوی ناظر بازار سهامی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری مسکن تهران،‌ موتورسازان تراکتورسازی ایران،‌ صنایع غذایی مینو شرق، اوراق مرابحه فولاد مبارکه، اوراق اجازه صمپنا، مجمتع‌های توریستی و رفاهی آبادگران ایران کیش، سرمایه‌گذاری صنعت بیمه، سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران، عمران و توسعه فارس، سرمایه‌گذاری ساختمانی نظام مهندسی ایران، کارتن ایران متوقف شدند.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام در حالی نظاره‌گر اصلاح قیمتی سهام در اکثر گروه‌های پیشرو بود که پا به پای بازارگردانی سهام در گروه خودرویی‌ها امروز معامله‌گران اغلب حقیقی بازار از فرصت به وجود آمده برای جمع‌آوری سهام استفاده کردند.

این در حالی بود که با جذاب شدن قیمت سهام گروه پالایشی‌ها برای تکنیکالیست‌های بازار امروز این گروه شاهد متعادل شدن قیمت سهام در دامنه نوسان مثبت قیمتی بود؛ هرچند که روند متعادل شدن سهام باعث نشد، تا قیمت‌ها در این گروه تا سقف کامل بسته شود.

در بازار دوم بورس نیز امروز برخی تک‌ سهم‌ها شاهد صف خریدهای ناپایدار بود. در این میان فیبر ایران، مواد ویژه لیا، کیسون و تک‌ سهم‌های گروه غذایی و لبنیاتی همچنان زمینه‌ای برای نوسان گیری معامله‌گران کم تعداد بازار فراهم کرده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل