بازدید 4711

ارتش عراق در آستانه آزادی کامل شرق موصل

ارتش عراق اعلام کرد که از آغاز عملیات آزادسازی موصل تاکنون، ۸۰ محله مسکونی را از دست داعش آزاد کرده است. یکی از فرماندهان ارتش عراق نیز اعلام کرد که نیروهای عراقی با تسلط بر ۹۰ درصد از شرق موصل در آستانه اعلام آزادی کامل بخش شرقی این شهر هستند.
کد خبر: ۶۵۷۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹ 16 January 2017
 ارتش عراق اعلام کرد که از آغاز عملیات آزادسازی موصل تاکنون، ۸۰ محله مسکونی را از دست داعش آزاد کرده است. یکی از فرماندهان ارتش عراق نیز اعلام کرد که نیروهای عراقی با تسلط بر ۹۰ درصد از شرق موصل در آستانه اعلام آزادی کامل بخش شرقی این شهر هستند.

به گزارش ایسنا, به نقل از شبکه خبری الجزیره، عبدالامیر یار الله، معاون فرمانده عملیات مشترک عراق در گزارش مفصلی درباره نتایج عملیات موصل از آغاز این عملیات گفت: نیروهای عراقی از آغاز عملیات ۸۰ محله، ۳۸۱ روستا، شش شهر و شهرستان و ۱۸ مرکز حیاتی را آزاد کردند.

از بین محله‌هایی که نیروهای عراقی آن را آزاد کردند، المیثاق، المعلمین، الوحده، کوکجلی، القدس، الکرامه، الحی الصناعی، الاطباء، شقق الخضرا، الزهور و المثنی هستند.

از جمله مهم‌ترین مراکز حیاتی فرودگاه نظامی تلعفر، بیمارستان السلام و چند کارگاه و ۵۶ چاه نفت و پل هستند.

حیدر الساعدی، یکی از فرماندهان ارتش عراق نیز اعلام کرد که نیروهای عراقی در آستانه اعلام آزادی کامل بخش شرقی موصل هستند.

تروریست‌های داعش همچنان کنترل محله‌های العربی، الرشیدیه، الملایین، الغابات، المهندسین، المدینه الاثریه، الزراعی، الثقافه و النعمانیه در شرق موصل را در دست دارند.

صباح النعمان، سخنگوی دستگاه مبارزه با تروریسم عراق اعلام کرد که دانشگاه موصل به طور کامل آزاد شده اما نیروهای عراقی همچنان مشغول پاکسازی این شهر برای شناسایی تروریست‌هایی هستند که خود را در برخی ساختمان‌ها مخفی کرده‌اند.

نیروهای عراقی کنترل ۹۰ درصد شرق موصل را در دست دارند و خود را برای حمله به محله العربی و منطقه کاخ‌های ریاست‌جمهوری، آخرین مقرهای داعش در شرق آماده می‌کنند.

منابع سازمان مبارزه با تروریسم عراق نیز اعلام کردند، نیروهای این سازمان از ساعات اولیه صبح امروز (دوشنبه) به سه محله الشرطه، اندلس دوم و نبی یونس در شرق حمله کردند تا آنها را پاکسازی کنند.

این منابع افزودند، نیروهای نظامی پیشروی قابل ملاحظه‌ای طی ساعات اولیه صبح امروز در میان فرار داعشی‌ها داشتند.

همچنین نیروهای عراقی خطوط دفاعی داعش را در هم شکسته و در عمق محله الاندلس در حال پیشروی هستند. آنها ۷۰۰ متر با رود دجله فاصله دارند.

به گفته این منابع، نیروهای عراقی گذرگاه‌های انسانی برای خروج مردم به اماکن امن باز کرده‌اند.

در همین راستا، ایاد رافد، عضو جمعیت هلال احمر عراق اعلام کرد که حدود ۴۰۰۰ تن از مناطق درگیر در شرق، جنوب و شمال موصل در کرانه شرقی طی ۲۴ ساعت گذشته آواره شدند.

این افراد به اردوگاه‌های الخازر در شرق موصل و المدرج در جنوب موصل با هماهنگی تیم امدادرسانی منتقل شدند.

رافد گفت: اوضاع انسانی در اردوگاه‌ها با افزایش تعداد آوارگان هر روز وخیم‌تر می‌شود.

ابوبکر کنعان، رئیس کمیته بازگشت اوارگان نیز اعلام کرد که بیش از ۲۰ هزار خانواده از اردوگاه‌ها به مناطق آزاد شده در موصل بازگشتند.

از سوی دیگر، ولید الدلیمی، از اعضای فرماندهی عملیات الانبار اعلام کرد که داعش ۳۲۰ عراقی از جمله چند کارمند و نظامی را در شهر القائم در مرز با سوریه آزاد کرده است.

وی گفت که داعش اواسط سال گذشته این افراد را ربوده و به سوریه منتقل کرده بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان