بازدید 5738

روز سرنوشت‌ساز برای توافقنامه «تیران و صنافیر» در مصر

دادگاه عالی اداری مصر امروز رأی خود درباره حکم دادگاه قضایی مبنی بر ابطال توافقنامه ترسیم مجدد مرزهای دریایی مصر و عربستان و اعطای دو جزیره به عربستان را اعلام می‌کند.
کد خبر: ۶۵۷۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱ 16 January 2017
دادگاه عالی اداری مصر امروز رأی خود درباره حکم دادگاه قضایی مبنی بر ابطال توافقنامه ترسیم مجدد مرزهای دریایی مصر و عربستان و اعطای دو جزیره به عربستان را اعلام می‌کند.
 
 به گزارش فارس، حکم دادگاه عالی اداری مصر درباره اعطای دو جزیره تیران و صنافیر به عربستان از این جهت اهمیت دارد که به دنبال موافقت کابینه با توافقنامه «تیران و صنافیر» و ارجاع آن به پارلمان جهت رأ‌ی‌گیری درباره آن اکنون منازعه‌ای بین دستگاه قضایی و پارلمان بر سر مرجعیت بررسی توافقنامه‌های دولتی بوجود آورده است.

انتظار می‌رود امروز همچنین هزاران مصری مخالف اعطای این دو جزیره به عربستان سعودی در مقابل ساختمان هیأت دولت در حی الدقی که دادگاه عالی اداری در آن قرار دارد، تظاهرات برگزار کنند.

پایگاه العربی الجدید در این باره گزارش داد که 4 احتمال در مورد رأی امروز دادگاه پیش‌بینی می شود که عبارتند از:

1-   بنا به گفته منابع قضایی و حقوقی به احتمال زیاد دادگاه حکم اولیه درباره باطل بودن این توافقنامه را تأیید کند و این رأی نهایی شود.

2-  ارجاع این قضیه به دایره تخصصی در دادگاه عالی اداری برای بررسی اعتراضات بر اساس اصل جدید که می‌گوید «نظارت دستگاه قضایی بر عملکرد حاکمیتی دولت در روابط منطقه‌ای و خارجی آن لازم است»؛ که در آن صورت این موضوع در دایره تخصصی متشکل از قاضی محمد مسعود رئیس شورای دولت و اعضای دایره بررسی خواهد بود.

3-  دادگاه اعتراض دولت به حکم ابطال توافقنامه را بپذیرد که در آن صورت اجرای حکم اولیه متوقف می‌شود.

4-  دادگاه رسیدگی به این قضیه را به زمان دیگری موکول نماید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار