بازدید 2865
۱

تعیین تعرفه‌های درمان ۹۶ در هاله ای از ابهام

کد خبر: ۶۵۷۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷ 16 January 2017
تعیین تکلیف تعرفه‌های حوزه درمان هر ساله چالش جدی بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان‌های بیمه‌گر بوده به طوریکه هر یک تلاش دارند تا میزان رقم تعرفه‌ها را به نفع خود تغییر دهند تاجایی که تعرفه‌های سال 95 سه ماه بعد از آغاز سال اعلام شد درحالی طبق قانون باید میزان افزایش تعرفه ها در هر یال تا پایان سال قبل تعیین شود.

خبر افزایش 10 درصدی تعرفه های حوزه درمان در سال 95، با واکنش های زیادی همراه بود به گونه ای که سازمان نظام پزشکی این افزایش را غیرواقعی و به نفع بیمه ها دانست اما در نهایت این موضوع در هیات دولت نهایی شد.

حال کش و قوس ها برای تعیین تعرفه ها در سال 96 آغاز شده و برخی از نمایندگان مجلس نیز بر این باور هستند که افزایش تعرفه های حوزه درمان با توجه به بدهی بیمه ها و ورشکستگی آنها، قابل قبول نیست؛ اما عده ای نیز بر این باور هستند که تعرفه های درمان باید افزایش یابد زیرا عدم افزایش تعرفه ها مشکلی از وزارت بهداشت و بیمه ها رفع نخواهد کرد.

 یوسفی: تعرفه‌های درمان در سال آینده باید افزایش یابد

همایون یوسفی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره ضرورت افزایش تعرفه‌های درمان در سال آینده، افزود: باید تعرفه‌گذاری در هر شغلی بر اساس شرایط اقتصادی جامعه باشد و با توجه به اینکه پزشکان نیز جدای از سایر مشاغل نیستند باید تعرفه‌گذاری برای سال 96 طبق شرایط موجود در جامعه باشد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه طرح موضوعاتی مانند منطقی نبودن افزایش تعرفه‌های درمانی برای سال آینده با توجه به بدهی بیمه‌ها قابل قبول نیست، ادامه داد: به نظر می رسد متناسب سازی تعرفه های پزشکی به نفع مردم و سلامت جامعه است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، درباره برخی اظهارات نسبت به اینکه در شرایطی که دولت و بیمه‌ها بدهکار هستند افزایش تعرفه ها اقدام نادرستی است، تصریح کرد: باید متناسب سازی با شرایط موجود را مورد توجه قرار داد زیرا نمی‌توان تعرفه همه خدمات را افزایش داد  اما تعرفه های درمان به همان روال قبلی باقی بماند.

وی یادآور شد: اگر تعرفه‌های درمان افزایش نیابد نظام سلامت آسیب می بیند، در شرایطی که سایر بخش‌ها تحت تاثیر تورم افزایش منابع خواهند داشت چنانچه بخش درمان از افزایش تعرفه ها باز ماند به نوع ارایه خدمات آسیب می زند.

یوسفی تاکید کرد: باید تعرفه های سلامت متناسب با شرایط اقتصادی افزایش یابد و اینکه عنوان می شود تثبیت یا عدم افزایش تعرفه‌ها کمکی به بیمه ها و حوزه سلامت خواهد بود اظهارات صحیحی نیست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: وزارت بهداشت باید منابع پایدار دیگری را برای تامین کسری های خود درنظر بگیرد زیرا عدم افزایش تعرفه ها مشکلی را برای وزارت بهداشت و بیمه ها رفع نخواهد کرد.

 شهریاری: بیمه ها توان کافی برای پوشش افزایش میزان تعرفه های درمانی را ندارند

حسینعلی شهریاری عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره چگونگی افزایش تعرفه های حوزه سلامت، گفت: با توجه به اینکه بیمه ها منابع مالی کافی ندارد و در حال حاضر نیز حدود 8 تا 12 ماه به مراکز درمانی بدهکار هستند، با هرگونه افزایش تعرفه ای در حوزه درمان مخالف هستم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بیمارستان ها و پزشکان بیش از 8 ماه است که نتوانستند مطالباتشان را دریافت کنند بنابراین به نظر می رسد هر گونه افزایش در زمینه تعرفه های حوزه درمان ضرورتی ندارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: از سویی دیگر با فضایی که اکنون علیه جامعه پزشکی به راه افتاده به مصلحت نیست که در سال 96 تعرفه های حوزه درمان افزایش یابد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بیمه ها اکنون ورشکسته هستند و اگر قرار باشد باری مضاعف بر دوش آن ها قرار گیرد وضعیت از آنچه که هست بدتر خواهد شد.

 پوربافرانی: تعرفه‌های درمان در سال جاری افزایش چشمگیری داشت

عباسعلی پوربافرانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره افزایش تعرفه‌های حوزه درمان در سال 96، افزود: در سال جاری تعرفه های حوزه درمان تا حدودی افزایش زیادی داشت درحالی که حتی در ابتدای شروع طرح تحول سلامت نیزموافق این میزان از افزایش تعرفه ها نبودیم.

 پوربافرانی در بازدید از غرفه خبرگزاری خانه ملت


نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بر این باور هستیم که باید تعرفه های حوزه درمان افزایش منطقی داشته باشد به گونه ای که این افزایش بر اساس نرخ تورم شکل گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: با توجه به اینکه سال جاری تعرفه ها افزایش چشمگیری داشته افزایش آن در سال 96 به صلاح نیست و باید روندی منطقی در تعیین تکلیف تعرفه ها مدنظر قرار داد تا هرساله براساس فرمولی مشخص تعرفه‌ها اعلام شود چراکه دستیابی به خدمات درمان باید به آسانی صورت گیرد و نباید با افزایش غیرمنطقی مانع دسترسی راحت مردم به خدمات حوزه بهداشت و درمان شد.

وی یادآور شد: در سال جاری در برخی از حوزه ها افزایش بیش از حد انتظار بود اما در بخشی دیگر این افزایش کمتر از انتظار بود لذا باید با بررسی دقیق، این مهم مورد توجه قرار گیرد که در صورت نیاز تعرفه های حوزه درمان افزایش یابد.

پوربافرانی تاکید کرد: بدون شک در صورت افزایش غیرمتعارف تعرفه های درمان، نارضایتی مردمی نخستین آسیبی است که به حوزه سلامت وارد خواهد شد درحالی که مردم باید به سیستم بهداشت و درمان اعتماد داشته باشد از سویی دیگر هنوز هم افرادی هستند که از هیچ بیمه ای برخوردار نبوده و ممکن است این افزایش غیرمنطقی تعرفه ها باعث شود که این افراد از حضور در مراکز درمانی باز مانند.

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هم اکنون طرح تحول سلامت در حوزه خدمات بستری است و مشمول خدمات سرپایی نیست، گفت: همچنین ما هنوز در برخی بخش‌ها مانند بیماری‌های خاص مشکل داریم اگر تعرفه ها به شکل غیرمنطقی افزایش یابد این مشکلات دو چندان خواهد شد
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
افزایش ندهند تعرفه خدمات درمان را
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها