بازدید 2609

تشریح ابعاد پیام شورای همکاری خلیج فارس توسط کویت

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به کشورهای اسلامی و همسایگان منطقه اولویت داده‌ایم و شرایط طبیعی خلیج فارس حکم می کند که در کنار یکدیگر فعالیت کنیم.
کد خبر: ۶۵۷۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳ 16 January 2017
جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص ارسال پیام شورای همکاری خلیج فارس به ایران توسط کویت، اظهار داشت: ایران با کشورهای حاشیه خلیج فارس اشتراکات فراوانی دارد و در سال های روابط اقتصادی و سیاسی خوبی نیز با برخی از این کشورها داشته‌ایم.

نماینده مردم تایباد و تربت جام در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به یک نکته باید دقت کرد، اصل گفت‌وگو در روابط بین‌الملل پایه تفاهم بین دولت‌ها است اما اینکه محتوای گفت‌وگو باید چه باشد، باید دید که محور گفت‌وگوها چیست.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینکه شورای همکاری خلیج فارس به این نتیجه رسیده که با ایران به عنوان قوی ترین کشور منطقه وارد گفت‌وگو شود، نشانه مثبتی است اما در خصوص محتوای گفت‌وگوها باید صبر داشته باشیم تا مشخص شود.

رحیمی جهان آبادی متذکر شد: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به کشورهای اسلامی و همسایگان منطقه اولویت داده‌ایم و شرایط طبیعی خلیج فارس حکم می کند که در کنار یکدیگر فعالیت کنیم.

وی افزود: با گذشت 4 دهه از عمر جمهوری اسلامی ایران، مشخص شده که همواره به دنبال تنش زدایی بوده‌ایم و اگر عراق به ایران حمله نمی‌کرد، با عراق نیز تنش حادی نداشتیم، حتی کویتی که در جنگ تحمیلی علیه ایران به عراق کمک کرد، بعد از اینکه مورد حمله صدام قرار گرفت، ایران از تمامیت ارضی کویت حمایت کرد و بر آن تاکید داشت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر