بازدید 5875

موج سوم حملات داعش به شهر و فرودگاه دیرالزور

تلاش تروریست‌های داعش با هدف تصرف فرودگاه «دیرالزور»، تنها راه امدادرسانی به نیروهای سوری و ساکنان این شهر با مقاومت ارتش سوریه و نیروهای متحد آن ناکام ماند.
کد خبر: ۶۵۷۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۵ 16 January 2017
تلاش تروریست‌های داعش با هدف تصرف فرودگاه «دیرالزور»، تنها راه امدادرسانی به نیروهای سوری و ساکنان این شهر با مقاومت ارتش سوریه و نیروهای متحد آن ناکام ماند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آخرین خبرها از شهر دیرالزور حاکیست، درگیری‌های شدید میان نیروهای سوری و تروریست‌های داعش در حومه فرودگاه راهبردی این شهر ادامه دارد.

یک منبع میدانی در گفت‌و‌گو با بین‌الملل فارس اعلام کرد: عناصر تروریستی داعش از عصر امروز یکشنبه، موج سوم حملات خود را علیه مواضع نیروهای سوری در شهر دیرالزور آغاز کردند.

وی افزود: صدها تن از عناصر تروریستی با تجهیزات سنگین درصدد هستند به فرودگاه شهر نزدیک شوند اما تاکنون ناکام ماندند.

این منبع میدانی گفت: نیروهای گارد ریاست جمهوری، عشایر و نیروهای دفاع ملی با تمام قدرت در مقابل حملات شدید داعش در حومه فرودگاه و ارتفاعات «الثرده» مقاومت می کنند.

وی افزود: در درگیری‌های شامگاه امشب دو گروه کامل عناصر تروریستی به همراه تجهیزات نظامی منهدم شدند.

بیش از 70 تن از عناصر تروریستی در این حملات کشته یا زخمی شده اند.


موج سوم حملات داعش به شهر و فرودگاه دیرالزور

همزمان رسانه های وابسته به گروه تروریستی داعش مدعی شدند که پایگاه «التامین»، کارخانه بلوک و مسکن الجاهزیه در حومه فرودگاه از کنترل ارتش سوریه خارج شده است.

 منبع میدانی خبرگزاری فارس در فرودگاه دیرالزور با تکذیب این اخبار اعلام کرد: «این خبر رسانه‌های تروریست‌ها تا لحظه تنظیم این گزارش صحت ندارد و فقط یک جنگ روانی برای تقویت روحیه تروریست‌ها است.»

این منبع میدانی خاطرنشان کرد: تاکنون دو موج حملات سنگین تروریست‌های داعش دفع شده و با مقاومت نیروهای سوری موج سوم حملات نیز ناکام می‌ماند.

وی به درگیری‌ها در محور شرقی شهر دیرالزور نیز اشاره کرد و گفت: نیروهای گارد ریاست جمهوری و عشایر در این محور نیز حملات تروریست‌ها را دفع کردند. در این درگیری‌ها نیز ده‌ها تن از تروریست‌ها کشته یا زخمی شدند و تجهیزات نظامی آنان از جمله چند خودروی زرهی و مجهز به دوشکا منهدم شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس تروریست‌ها درصدد هستند با اشغال ارتفاعات راهبردی الثرده به فرودگاه شهر دیرالزور تسلط یابند.

این فرودگاه تنها راه کمک رسانی به نیروهای سوری و مردم محاصره شده در شهر دیرالزور است و در صورت اشغال ضربات جبران ناپذیری به مردم و نیروهای سوری وارد می‌شود.

استان دیرالزور در شرق کشور سوریه واقع شده است. بخش‌های وسیعی از این استان به اشغال عناصر تروریستی درآمده اما بخش های مرکزی و فرودگاه شهر پس از دوسال محاصره همچنان تحت کنترل نیروهای سوری است.

قابل ذکر است حملات تروریست‌ها از روز گذشته آغاز شده و دو موج بزرگ حملات آنان تاکنون خنثی شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر