بازدید 15126
چه کسی از مغشوش کردن اذهان عمومی نفع می‌برد؟

معاینه فنی «ویژه»؛ طرحی که نیامده لغو شد!

هنوز چند روز از اعلام طرحی جدید در حوزه ترافیک پایتخت نگذشته، خبر لغو آن منتشر شد تا رکوردی جدید در تصویب و ابلاغ یک طرح و لغو آن در کشورمان به ثبت برسد!
کد خبر: ۶۵۷۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۶ 15 January 2017
هنوز چند روز از اعلام طرحی جدید در حوزه ترافیک پایتخت نگذشته، خبر لغو آن منتشر شد تا رکوردی جدید در تصویب و ابلاغ یک طرح و لغو آن در کشورمان به ثبت برسد!
 
به گزارش «تابناک»، روز جمعه خبری روی خروجی خبرگزاری ها قرار گرفت که حکایت از اجباری جدید برای متقاضیان دریافت طرح ترافیک در تهران داشت. در حالی که زمان زیادی از پایان یافتن مهلت ثبت نام این طرح نگذشته و الزامی شدن دریافت این طرح خاص، می‌توانست مالکان وسایل نقلیه را با مشکلاتی روبه رو کند.

آن گونه که حسینی منش، رئیس ستاد معاینه فنی شهرداری تهران اعلام کرده بود، اخذ «معاینه فنی ویژه» برای تمامی خودروهایی که می‌خواهند طرح ترافیک بگیرند، الزامی شده و حتی ساز و کار دریافت این طرح و هزینه های آن نیز مشخص شده بود.

به این صورت که شورای عالی ترافیک در راستای تشدید سخت گیری فنی برای تردد در محدوده طرح ترافیک تهران، مصوب کرده که سطح برخی شاخص های آلاینده ها ارتقا یافته و به عنوان مثال، در تست مونوکسید کربن از 2.5 به 0.7 برسد. تصمیمی سخت گیرانه که می‌تواند منجر به جا ماندن برخی متقاضیان دریافت مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک شود.

به گفته حسینی منش، در این طرح ویژه، دور موتور و تست 2500 آر پی ام خودروها نیز سختگیرانه تر بررسی خواهند شد و در خصوص پرداخت هزینه ها نیز این گونه پیش بینی شده که خودروهایی که به تازگی معاینه فنی گرفته‌اند، به صورت نیم بها مورد معاینه شوند و مابقی خودروها -که از معاینه فنی آنها مدت‌ها می‌گذرد- ملزم به پرداخت تمامی هزینه های معاینه فنی خواهند بود.
 
 معاینه فنی «ویژه»؛ طرحی که نیامده لغو شد!
 
بدین ترتیب به نظر می‌رسید، همه چیز برای اعمال مصوبه جدید آماده است تا این پرسش پیش آید که چرا پیش از آغاز ثبت نام طرح ترافیک سالانه این تصمیم گرفته نشد؟ آیا مراجعه دوباره شماری از مالکان خودرو به مراکز معاینه فنی و تحمیل هزینه به ایشان، موضوعی ناخوشایند و آسیب آفرین نیست؟

این در حالی است که زمان زیادی از اعلام این خبر نگذشته، ساعاتی پیش خبر رسید که اجرای این طرح لغو شده است؛ طرحی که از زمان اعلام خبر اجرایش تا لغو شدن، تنها چیزی حدود 48 ساعت دوام آورد و از این حیث، می‌تواند رکورد جدیدی به حساب آمده و به ثبت برسد!

آن گونه که محسن سرخو، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران خبر می‌دهد، طرح مطرح شده معاینه فنی برتر برای ورود به محدوده طرح ترافیک، لغو شده و همه شهروندانِ متقاضی دریافت طرح ترافیک می‌توانند برای ورود به محدوده این طرح، از همان معاینه فنی های سابق استفاده کنند.

البته سرخو اعلام نکرده که چه کسی و با استناد به چه مواردی اقدام به لغو این طرح ویژه نموده تا کماکان ابهاماتی پیرامون این موضوع وجود داشته باشد. از جمله اینکه آیا به راستی اجرای این طرح جدید لغو شده یا اینکه شاهد شکل گیری نزاعی جدید میان مسئولان و دستگاه های مختلف هستیم؟

ابهاماتی که سکوت دیگر مسئولان، از جمله اعضای شورای عالی ترافیک (چه در زمان اعلام الزامی شدن دریافت معاینه های فنی جدید و سخت گیرانه و چه امروز که لغو این طرح اعلام شده) بر آنها می‌افزاید و این پرسش را به وجود می‌آورد که چه کسی از مغشوش کردن افکار عمومی و وارد آمدن تنش به مردم نفع می‌برد؟ آیا ابلاغ طرح های هزینه آفرین و لغوشان در عرض 48 ساعت، چیزی جز ایجاد تنش در جامعه است؟!


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۲
ما از طرح زوج و فرد بخاطر جریمه رفتن به منزلمان آنهم در ساعت بعد از ۱۷ ناراضی هستیم.پول در آوردن پلیس راهور با ایجاد محدودیت غیر کارشناسی حلال است؟به داد ما برسید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
طرح ترافیک مربوط به شهرداری است نه پلیس راهور
اصلا" مردم برای چی باید جهت معاینه پول پرداخت کنند ...اگه برای سلامتی هستش که نباید چیزی بدن وخدمت خاصی صورت نمیگیره که مردم پولی هم بابت کار انجام نشده بدهند...
چه معنی داره معاینه فنی ویژه ؟ یعنی در معاینه فنی قبلی ، مسامحه شده و به خودرو های دودزا برگه معاینه داده شده !!! واقعاً که !
به نظر من جای طرح چنین ایده هایی بهتره شهرداری حمل و نقل عمومی را بهبود ببخشه در آن صورت کسی حاضر به پرداخت هزینه های خودورو شخصی نیست .
با سلام آقایان با تصویب این جور طرحها فقط یک گزینه را مطرح می کنند و آن هم اینکه نزدیک عید است و نیاز پول در شهرداری . . وگرنه اگر مبحث آلاینده و آلودگی اگر مطرح بود آقایان مصوب می کردند کلیه خودروهایی که ثبت نام کردند و دارای معاینه فنی می باشند بطور رایگان مراجعه کنند برای اخذ این برگه جدید . . در اینصورت می توان گفت آقایان واقعا به فکر آلودگی هوا و کاهش آلاینده هستند . . وگرنه نیازی به این نبود که کسی که طرح معتبر دارد با پرداخت پول مجدد معاینه مجدد بگیرد . . طبق اعلام نظر آقایان نزدیک 60000 نفر ثبت نام کردند که اگر سهمیه ها را نیز اضافه کنیم رقمی در حدود 100000 خودرو می شود که در مبلغ 22000 تومان ضرب کنید میشود رقمی در حدود 2200000000 یعنی رقمی حدود 2 میلیارد و دویست میلیون دریافت شهرداری ظرف کمتر از بیست روز . . . فکر کنم از این طرحها شکر خدا به وفور در کشور ما یافت می شود . .عزیزان لطف کنند دیگه از این تدابیر کیلویی جهت سرکیسه کردن مردم مصوب نکنند
تعداد خودروهای فرسوده، موتور سیکلتهای کاربراتوری و خودروهای دیزلی قدیمی بدون فیلتر در شهر تهران و کلان شهر ها بیداد میکند. اگر معاینه فنی سخت گیرانه نباشد، بهترین خودروهای یوروی 5 و 6 هم وارد این شهر ها بشود تاثیری در بهبود کیفیت هوا نخواهد داشت.
به چند هزارتومان درآمد کاذب یک خودرو فرسوده برای صاحبش فکر نکنید بلکه به ضرر و زیان ملی بر سلامت کودکان و شهروندان این مملکت بیاندیشید.
تا کی باید چوب این سطحی نگری در رویکردهای اصولی به حل مسایل را خورد؟؟!!
مردم دارند خفه ميشن اينها در فكر توجيه براي ورود خودروي بيشتر به طرح ترافيك هستند مردم با چه زباني بگويند كه مجوز نفروشيد مگر قانون را مي شود فروخت ؟؟ ما نمي خواهيم هوا الوده باشد چرا يك عده بايد حتما با خودرو بيايند داخل طرح اينها كي هستند كه اجازه دارند سرطان به مردم هديه بدهند اون هم با پرداخت پول به شهرداري
اخه حرف باید منطق داشته باشه.چطوری می خواهید از پراید و امثال اون همچین تستی بگیرید؟
اجازه تردد آزاد داخل محدوده طرح را به خودروهاي برقي و هيبريدي بدهيد تا مردم تشويق به استفاده از آنها شوند
هرچند قيمتشان بالاست وليكن بسياري از صاحبان مشاغل و شركتها هستند كه حاضرند بخاطر راحتي خودشان هم كه شده يك خودروي برقي هيبريدي براي رفت و آمد به محل كارشان داشته باشند و بدينگونه هر دو طرف داستان منتفع خواهند شد.

البته بنظر ميرسد كه فروش طرح براي يكي از طرفين سود آور است و مابقي داستان را خودتان حدس بزنيد ...
راهکارساده است.فیزیولوژی گردش خون را مطالعه کنید،شریان ها بدون رسوب،رگهای فرعی برای دسترسی بافتها به اجزای خونی...بجای مدیریت تردد باید مدیریت توقف انجام شود:
1. خط کشی زردناپیوسته درلاین راست خیابان های اصلی بعلامت مسیر تردد عمومی با امکان عبورو مکث سایرخودروها ،فقط جلوگیری ازپارکینگ حاشیه ای
2. خطکشی پارکینگ حاشیه ای در خیابان های فرعی با دریافت پارک بها
یعنی مسیرحمل ونقل عمومی باز است وبرای استفاده ازماشین شخصی پارکینگ رایگان وجود ندارد.
یه روز بری تو صف و خلاصه معاینه بگیری خیالت راحت شه و چند روز دیگه بی خبر تو خیابان جریمه معاینه فنی بشی ... دیوانه خانه هست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان