بازدید 40720
۳
بسته خبری «تابناک»؛

طرح آمریکایی برای ربودن سردار سلیمانی!/کدام وزیر موافق بازگشت بهمن مفید یود؟/رئیس‌جمهور «فلسفه‌باف» نیاز نداریم/روایت کرباسچی از خواست هاشمی درباره روحانی

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:روایت البرادعی از پیام ایرانی‌ها برای بوش و شرط برگزاری بزرگداشت محمدرضا شجریان و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۵۷۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵ 15 January 2017
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

شرط برگزاری بزرگداشت محمدرضا شجریان 

حمیدرضا نوربخش درباره تجلیل از استاد شجریان در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر اظهار کرد: استاد شجریان چهره شاخص موسیقی ما و فرهنگ و هنر این سرزمین هستند و جا دارد هر ساله از ایشان تجلیل کنیم.  او با تاکید بر اینکه موسیقی ایران وامدار استاد شجریان است، افزود: استاد شجریان به فرهنگ این کشور خدمت فراوانی کرده است اما در برگزاری برزگداشت یک اصل بسیار مهم است و آن هم رضایت آقای شجریان است.  رییس سی و دومین جشنواره موسیقی فجر ادامه داد: ما در این‌باره رایزنی‌هایمان را انجام می‌دهیم و چنانچه استاد رضایت داشته باشند قطعا مراسم تجلیلی برایشان برگزار خواهیم کرد. این وظیفه ماست که از ایشان قدردانی کنیم و اگر تاکنون این امر صورت نگرفته به دلیل این است که هنوز نتوانستیم جواب مشخصی در این باره از استاد بگیریم. ایلنا این خبر را منتشر کرد.

ابراهیم رئیسی، رقیب روحانی می شود؟ 

روزنامه اعتماد یکی از نامزدهای اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری را ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی دانست. این روزنامه نوشت: سيد ابراهيم رييسي، همچون «حسن روحاني» لباس روحانيت مي‌پوشد و به كلامِ آخوندي اشراف دارد؛ درس‌آموخته مكتب مدرسه حقاني. يك گام از روحاني جلوتر است؛ چرا كه سيد است و سياسيون سيد بودن را با توجه به شيعي بودن ايرانيان، بر افزايش راي و هواداري آنان موثر مي‌دانند. همچنين رييسي با برگزيده شدن به عنوان توليت آستان قدس رضوي توانسته به اقشار پايين جامعه در مشهد توجه كند و تصاويري از او و خانه‌ها و زندگي‌هاي سخت منتشر شده است. پس مي‌تواند معترضي باشد به وضعيت اقتصادي دولت كنوني و راهي بيابد جهت جلب آراي طبقات محروم. از ديگر سو، سابقه‌اي دارد در بطن نهادهاي امنيتي و قضايي كشور (دادستان ويژه روحانيت، دادستان كل كشور، معاون اول قوه قضاييه، رييس سازمان بازرسي كل كشور، دادستان تهران و...) كه او را برابر حسن روحاني نگه مي‌دارد و ضعفي نخواهد داشت. آنچنان‌كه روحاني هم امروز در رقابت و جدال با همقطاران اوست. ميان هسته مركزي قدرت هم هواداراني دارد كه اين روابط به گونه‌اي است، شايد لازم باشد آنان به او بگويند، به ميدان انتخابات بيايد يا خير؟ او حراف نيست و حتي در اين اواخر، برابر برخي انتقادات تند نيز حاضر به سخنراني نشد و به ميدان مواجهه نيامد. از همه مهم‌تر، اگر كانديدا شود، گروه يا افرادِ موثري ميان اصولگريان وجود ندارد كه دهان به انتقاد و شكوايه و ان‌قلت باز كنند.

توضيح دادگستری درباره "اعدام در ورزشگاه ني‌ريز"

روابط عمومي دادگستري استان فارس با ارسال توضيحی در خصوص اخبار منتشر شده پيرامون اجراي حكم اعدام در ورزشگاه ني‌ريز و تبعات جهاني اين اقدام، تاكيد كرد كه مكان انتخاب شده فاقد زيرساخت‌ براي انجام فعالت ورزشي بوده است. در توضيح ارسالي روابط عمومي دادگستري استان فارس تاكيد شده است كه بررسی های انجام شده در خصوص موضوع حاکیست مکان مورد نظر یک مکان بلا استفاده بوده که تنها به لحاظ محصور بودن و رعایت ضوابط امنیتی، براي اجراي حكم اعدام استفاده شده است. پیش از اجرای این حکم استعلامات لازم در خصوص وضعیت مکان مورد نظر از متولیان اخذ و مشخص شده این مکان بیش از ده سال به لحاظ خشک شدن چمن زمین و از بین رفتن امکانات و سایر زیر ساخت‌ها میزبان هیچ فعالیت ورزشی نبوده است!. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

زمینه برای اعدام آیت الله هاشمی فراهم شده بود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد غروی در خصوص جایگاه و فعالیت‌های آیت‌الله هاشمی در نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: مرحوم آیت‌الله هاشمی از پیشکسوتان مبارزه و جهاد در راه انقلاب و نهضت اسلامی بودند و زندگی ایشان از آغاز از جوانی تا کهن‌سالی با این مبارزات گره‌خورده بود.  وی ادامه داد: ایشان از همان ابتدا پیرو امام بودند و به امام اقتدا کردند و از افرادی بودند که واقعاً درراه انقلاب و امام خطر کردند و روزهای سختی را در دوران پهلوی پشت سر گذاشتند، به‌طوری‌که در مقطعی زمینه برای اعدام ایشان فراهم‌شده بود اما بعد شرایطی پیش آمد که این حکم به زندان تقلیل پیدا کرد که به نظر من این اتفاق و حفظ ایشان یک لطف از طرف خداوند برای جمهوری اسلامی و مردم بود. جماران این خبر را منتشر کرد.

روایت البرادعی از پیام ایرانی‌ها برای بوش

«محمد البرادعی» در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی «العربی» در خصوص جزئیاتی از مذاکرات هسته‌ای با ایران گفت: ایرانی‌ها از من خواستند تا پیشنهادی را به جورج بوش پسر رئیس‌جمهور وقت ‌آمریکا انتقال دهم، آنها در مذاکرات و گرفتن حقوق خود باهوش هستند. پیشنهاد ایران شامل توافق واشنگتن با تهران درباره برنامه هسته‌ای در ازای کمک ایران به آمریکا در رابطه با کشورهایی چون لبنان، عراق و غیره بود. البرادعی ادامه داد: اما بوش گفت که با آنها مذاکره نمی‌کند چرا که او می‌گفت مذاکره میان رهبر با رهبر است و رهبر ایران (آیت‌الله خامنه‌ای) خواهان نابودی اسرائیل است اما بعد [دیدیم که] واشنگتن و تهران با هم مذاکره کردند.فارس این خبر را منتشر کرد.

روایت کرباسچی از خواست هاشمی درباره روحانی 

غلامحسین کرباسچی در گفت‌وگو با «اعتماد» اظهار کرد: آقای هاشمی بارها گفته بود که آقای روحانی باید در انتخابات دور دوم ریاست‌جمهوری شرکت کند؛ البته هنوز آقای روحانی شخصا در این زمینه چیزی اعلام نکرده است.  وی با بیان اینکه حضور آقای روحانی در انتخابات ٩٦ مورد نظر آقای هاشمی بود، ابراز امیدواری کرد که شرایط به گونه‌ای باشد که روحانی تصمیم به حضور در انتخابات آتی بگیرد.  دبیرکل حزب کارگزاران خاطرنشان کرد: نیروهای مختلفی که همراه و همگام آیت‌الله هاشمی در انتخابات سال ٩٢ بودند، امروز هم معتقدند که روش این دولت و برنامه‌های آن باید ادامه پیدا کند.

ناگفته های ناطق نوری از شب رد صلاحیت هاشمی

حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری، سخنران مراسم شب هفت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در بخشی از سخنان خود در این مراسم به ماجرای رد صلاحت آیت الله هاشمی رفسنجانی در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 92 اشاره کرد و گفت: زمانی‌که صلاحیت ایشان را برای انتخابات ریاست جمهوری به هر دلیلی رد کردند که البته به مخیله ما هم خطور نمی کرد که این اتفاق بیفتد، در حال آماده شدن برای رفتن به سفر بودم که با شنیدن این خبر، سفرم را لغو کردم و بازگشتم ، دیدم این بی معرفتی است که به سفر بروم. به دیدار ایشان به خانه اش رفتم و دیدم که او با خنده به استقبال من آمد. به من گفت وقتی برای ثبت نام به وزارت کشور رفتم و استقبال و اشک شوق مردم را دیدم احساس کردم بار سنگینی بر دوش من است، اما وقتی خبر رد صلاحیتم اعلام شد، آرام ترین شب زندگی ام بود؛ چرا که باری از دوش من برداشته شد و وظیفه ام را هم انجام دادم. من از آیت الله هاشمی پرسیدم حالا می خواهی چه کنی و ایشان پاسخ داد مردم را به پای صندوق رای دعوت می کنم زیرا انقلاب و نظام است که اهمیت دارد.خبرآنلاین این خبر را منتشر کرد.

رئیس‌جمهور «فلسفه‌باف» نیاز نداریم  
 
محمد جواد لاریجانی گفت: اگر این جوانان با این توصیفات کارها را به عهده بگیرند کوه را جابجا می‌کنند. ما احتیاج نداریم به اینکه کسی بیاید در مقام رئیس جمهور فلسفه بگوید و مثلاً بحث کند که چطور می شود به جهنم رفت یا نرفت؛ بعضی از این بحثها اصلاً تعبیرهای من‌درآوردی از اسلام است و مسئله ما نیست.  تفلسف‌های خیلی گشاد مسئله ما نیست. ما امروز باید این حرکت عظیمی که شروع شده یعنی بنای نظام مدنی سیاسی براساس عقلانیت اسلامی را یک قدم جلو‌تر ببریم. نسل آینده زنده است، تحرک دارد، درس خوانده است، ما باید این تجربه را به آن‌ها تحویل بدهیم و در این روند هر رئیس‌جمهوری باید یک قدم ما را جلو ببرد. پس باید مؤمن به این تجربه باشد. نسیم این خبر را منتشر کرد.

بدهی دولت چند صد هزار میلیارد تومان است؟

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: در ابتدا که بر سر کار آمده بودم با برآوردهای اولیه فکر می کردم بدهی دولت در حدود ١٥٠ هزار میلیارد تومان است و وقتی این عدد را اعلام کردم پشیمان شدم چون فکر کردم نکند مبالغه کرده باشم. طیب نیا افزود: پس از راه‌اندازی دفتر بدهی‌های دولت در وزارت اقتصاد بررسی‌های انجام شده نشان داد بدهی دولت و شرکت های دولتی در حدود ٦٠٠ تا ٧٠٠ هزار تومان برآورد می‌شود. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

واکنش بهداد سلیمی به تبلیغ ماری‌جوانا با عکس او

بهداد سلیمی در خصوص استفاده ابزاری از نامش برای تبلیغ ماری‌جوانا در یک سایت آلمانی اظهار داشت: «متاسفانه یک سایت آلمانی عکس من را با ماری‌جوانا منتشر و یک سایت داخلی نیز همین خبر را منعکس کرده است.»     وی افزود: «قصد پیگیری جدی این موضوع توسط فدراسیون را دارم و قطعا با کسانی که شیطنت و از نام من استفاده ابزاری کرده‌اند، برخورد خواهم کرد.»     دارنده مدال طلای جهان و المپیک در پاسخ به این سؤال که آیا تاکنون از نزدیک ماری‌جوانا دیده است یا خیر، خاطرنشان کرد: «اصلا ندیده‌ام ولی اسمش را شنیده بودم.»     سلیمی درباره حضور سلطانی‌فر در اردوهای تیم ملی عنوان کرد: «وزیر شخص محترمی است و به صورت سرزده به اردو آمد تا شرایط وزنه‌برداران را بسنجد. وی انرژی بسیار مثبتی دارد و امیدوارم با حضور سلطانی‌فر شاهد اتفاقات خوبی در ورزش باشیم.» وی گفت: «چند وقتی است که تمرینات را آغاز کرده‌ام و می‌خواهم در لیگ با تیم ذوب‌آهن روی تخته بروم تا کم کم آمادگی لازم را کسب کنم.» جام نیوز این خبر را منتشر کرد.

شمس لنگرودی: شعرهای براهنی هذیان است!

شمس لنگرودی در اظهاراتی قابل تأمل گفت: شعرهای آقای رویایی و براهنی شعر نیست؛ هذیان است.  آخر این‌ها چه چیزی می‌خواهند بگویند که بنده و خیلی‌های دیگر نمی‌فهمیم و فقط خودشان با شاگردانشان می‌فهمند. تازه شاگردانشان هم نمی‌فهمند؛ فقط ادایش را درمی‌آورند!   شمس لنگرودی: شعرهای براهنی هذیان است!   او در نقد جریانی که ادعای پیچیده‌نویسی دارد، افزود: احمدرضا احمدی یک‌بار حرف خیلی قشنگی زد. گفت «بسیاری از این مدعیان پست‌مدرن بنداندازی فلانی بودند، تابلویشان را عوض کردند گذاشتند الیزابت!» حرف احمدرضا احمدی دقیقاً درست است. یعنی زیرساخت برخی از آنها پیشامدرن است اما در پوسته، از پست‌مدرن دم می‌زنند. در حالی که لازمه‌اش این نیست که پوسته‌ات را نو کنی بلکه باید از درون نو شوی.  یک‌جا گیر نمی‌آورید که فروغ فرخزاد گفته باشد من مدرن هستم اما تفکرش تفکری مدرن بود. نیازی به هیاهو و گفتن نیست، بلکه خود اثر باید نشان دهد. روزنامه ایران این خبر را منتشر کرد.

وزیر سابق موافق بازگشت بهمن مفید بود

بهزاد فراهانی، یار قدیمی بهمن مفید می‌گوید دوستش مدت‌‌هاست که با جم همکاری ندارد و همچنان خواسته‌‌اش از مسئولان سینمایی و فرهنگی کشور این است که بگذارند این هنرمند پا به سن گذاشته و اقلا تئاتر بازی کند.  بازیگر سرشناس جامعه تئاتر ايران مي‌گويد: «بهمن مفيد رفيق من است و مي‌دانيد كه قوم وخويش من است و گركاني است. فاصله گركان تا ده ما خيلي نزديك است. او نزديك به 17 سال است كه در تهران زندگي مي‌كند. سال‌‌هاست كه ممنوع التصوير شده.  شايد در همين 17 سال آخرش من از 17 راه با پنج تا رئيس‌جمهور وارد مذاكره شدم كه مجوز بازي ايشان را بگيرم. اين آخري‌ها ديگر آقاي جنتي لطف كردند و نظر مثبت دادند ولي باز نگذاشتند. خب يكي مثل بهمن مگر چه گناهي كرده كه بايد اين همه سال خانه‌نشين باشد؟ معلوم است كه وقتي پيشنهادي به او مي‌كنند، دو دل مي‌شود براي رفتن. او هم زندگي دارد و بايد زندگي كند.»  براي همين بود كه او به جم رفت؟ فراهاني مي‌گويد: «بله رفت جم بازي كرد و الان دوباره برگشته و دارد زندگي‌اش را مي‌كند. اصلاً هم تجربه خوبي برایش نبود. بي‌سر و صدا رفت و بعد هم قبل از همه تصميم گرفت برگردد و بي‌سر و صدا برگشت به زندگي‌‌اش. او آمده و حالا مي‌خواهد بازي كند. چرا نمي‌گذارند بازي كند؟ روزنامه تماشاگران امروز این خبر را منتشر کرد.

برخی نامزدهای اصول‌گرا حتما بر رای روحانی خواهند افزود 

امير محبيان؛ استاد دانشگاه، موسس حزب نوانديشان، گفت: مطمئنا هنوز قاليباف در سطح رقابتي تري به نسبت ساير كانديداهاي مطرح شده است. بعضي از اين افراد در صورت مطرح شدن حتما بر راي روحاني خواهند افزود. قاليباف هم بايد إصلاحاتي در رويكرد خود داشته باشد تا بتواند روحاني را در چالش بياندازد. هدف نخست قاليباف اگر كانديدا شود؛ بايد كشاندن انتخابات به دور دوم باشد معمولا در دور دوم وضع اصولگرايان خوب بوده است. خبرگزاری آریا این خبر را منتشر کرد.

نمی‌دانیم چه بلایی سرمان آمده است

کانال تلگرامی خبرگزاری ایلنا درباره مراسم هفت آیت الله هاشمی رفسنجانی نوشت: مردم در حرم امام یکصدا شعار می‌دهند: هاشمی رفت از جهان/ تسلیت صاحب الزمان.مداح مراسم محسن طاهری نیز در بخشی از مداحی خود عنوان کرد «هاشمی از آن همه رنج تهمت راحت شد. و ما هنوز نمی دانیم چه بلایی بر سرمان آمده است. گویی آیت‌الله هاشمی می‌دانست سفر نزدیک است و باید جان کلام را بگوید برای همین گفت در تمام دنیا عاشق‌تر از من به رهبری نیست.»

طرح آمریکایی برای ربودن سردار سلیمانی

یکی از پژوهشگران موسسه آمریکن اینترپرایز پیشنهاد داده است دولت ترامپ سردار سلیمانی را برباید!مایکل روبین دلیل پیشنهاد خود را شکست هایی عنوان کرده که آمریکا به واسطه نقش آفرینی ایران و سردار سلیمانی متحمل شده است و تصور می کند برای این که شکست های آمریکا پایان یابد، حتی دست به آدم ربایی هم می زند.اعلام چنین پیشنهاد و طرحی از سوی یک اندیشکده معروف آمریکا، علاوه بر این که رفتارهای تروریستی این کشور را نشان می دهد، عمق درماندگی ایالات متحده در مقابل ایران را هم به اثبات می رساند، تا جایی که از سر استیصال می خواهد یک سردار سپاه اسلام را که توانسته است تروریست های تفکیری را به زانو در آورد بربایند.این مطلب در میزان منتشر شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۶
انتشار یافته: ۳
امریکا غلط کرده با دوستان داخلی و خارجی
آقای کرباسچی،بی خیال بزرگوار.
خود سردار و جوونای با عشق همپیمانش، انشاالله دخل آمریکا و اسراییل رو میارن.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل