بازدید 5042
بررسی تأثیر فقدان هاشمی بر جریان اصلاحات و اعتدالگرا؛

مرتضی مبلغ: نگرانی بابت انتخابات نداریم/ فقدان هاشمی اثر منفی بر سیاست ایران نمی‌گذارد

او با بیان اینکه فقدان آیت الله هاشمی رفسنجانی بسیار ناراحت کننده است، در عین حال تأکید کرد: این اتفاق خلأیی را در عرصه سیاسی ایجاد کرده که به زودی رفع خواهد شد. فعالان سیاسی بدیل های او را پیدا و سازوکارهای لازم برای جبران خلأها را فراهم خواهند کرد.
کد خبر: ۶۵۷۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱ 15 January 2017
این روزها ایران پس از هاشمی، به موضوع اصلی تحلیل های سیاسی تبدیل شده است؛ تحلیل هایی که گاه بین دو جریان سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا به نقطه ای مشترک می رسند و در جایی دیگر نظرات متفاوتی را برای ادامه کار هر یک از دو جریان سیاسی ارائه می دهند.

به گزارش «تابناک»، بر کسی پوشیده نیست که فقدان آیت الله هاشمی به همان میزان که خسارت بزرگی برای نظام به شمار می آید، بزرگترین لطمه را به اصلاح طلبان خواهد زد. آنها از همان ساعات نخستین انتشار خبر فوت آیت الله با واژه «یتیم» مورد خطاب اکثر تحلیلگران سیاسی قرار گرفتند و خیلی ها بر این باور بوده و هستند که جریان اصلاح طلبی، بزرگترین حلقه وصل خود به نظام را از دست داده است؛ اما آنچه تاکنون از سوی چهره های اصلاح طلب عنوان می شود، چیزی خلاف این امر را نشان می دهد.

فوت آیت الله تأثیر منفی در سیاست ایران ندارد


معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات در گفت و گو با «تابناک» معتقد است، بر خلاف تصورات اولیه، فوت آیت الله هاشمی نه تنها تأثیر منفی بر فضای سیاسی کشور نمی گذارد، بلکه به گونه ای مثبت اثرگذار خواهد بود که می تواند رو به تزاید هم باشد.

«مرتضی مبلغ» چند دلیل را هم در تأیید حرف خود ذکر کرد. او با تأکید بر اینکه انسان های بزرگ به گونه ای زندگی می کنند که برکات زندگی شان در دوران مماتشان هم ادامه پیدا می کند، یادآور شد: نباید فکر کرد که چهره های بزرگ با مرگشان حذف می شوند.

 وی دلیل دوم را سطح آگاهی و هوشمندی جامعه عنوان کرد و گفت: جامعه ایران به سطحی از فرهیختگی رسیده که دنباله روی اهدافی که انسان های بزرگ داشته اند، رفته و آن اهداف را به پیش ببرند.

این چهره سیاسی اصلاح طلب با تأکید بر اینکه نمی توان نقش افراد را در سیاست کشور نادیده گرفت اما آرمان های آنان نهادینه شده است، اظهار کرد: مطمئن باشید که جامعه این آرمان های نهادینه شده را ادامه خواهد داد.

او به مراسم پرشور تشییع پیکر آیت الله اشاره کرد و گفت: موج عظیم اقبال مردم در تشییع ایشان ناشی از آگاهی آنان از اقداماتی است که در طول دهه های مختلف از سوی آیت الله هاشمی انجام گرفته است.

اصلاح طلبان با فقدان هاشمی، هیچ نگرانی برای انتخابات ندارند


مبلغ در ادامه با اشاره به نزدیکی زمان انتخابات و نقشی که همواره آیت الله در آن ایفا کرده اند، تصریح کرد: من هیچ نگرانی در تداوم کار اصلاح طلبان برای انتخابات پیش روی نمی بینم و معتقدم که این اتفاق نتیجه مثبتی از خود بر جای خواهد گذاشت.

 او با بیان اینکه فقدان آیت الله هاشمی رفسنجانی بسیار ناراحت کننده است، در عین حال تأکید کرد: این اتفاق خلأیی را در عرصه سیاسی ایجاد کرده که به زودی رفع خواهد شد. فعالان سیاسی بدیل های او را پیدا و سازوکارهای لازم برای جبران خلأها را فراهم خواهند کرد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل