بازدید 16995

زنان با ۲۰ سال سابقه می‌توانند بازنشسته شوند

کد خبر: ۶۵۷۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲ 15 January 2017
مجلس در مصوبه‌ای دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی و غیردولتی را موظف کرد با درخواست بازنشستگی بانوان شاغل با ۲۰ سال سابقه خدمت موافقت کنند.

به گزارش تسنیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی بعدازظهر امروز (یکشنبه 26 دیماه) مجلس، پیشنهادات خود برای الحاق موادی به لایحه برنامه ششم را مطرح و بررسی کردند.

بهارستان‌نشینان با الحاق ماده‌ای به برنامه ششم مقرر کردند دستگاه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و عمومی غیردولتی تابع صندوق‌های بازنشستگی اعم از کشوری یا تأمین اجتماعی موظفند با درخواست بازنشستگی بانوان شاغل که دارای حداقل 20 سال سابقه خدمت هستند بدون محدودیت سنی موافقت کنند. به موجب این مصوبه میزان محاسبه حقوق آنها بر اساس تعداد سال‌های کارکرد و پرداخت حق بیمه‌شان خواهد بود.

** تعرفه‌های خدمات پرستاری در سقف کارانه پرداخت می‌شود

نمایندگان مجلس همچنین در ماده الحاقی دیگری مصوب کردند در راستای اجرای قانون تعرفه خدمات پرستاری مصوب سال 1386 مجلس شورای اسلامی، تعرفه‌های خدمات پرستاری در سقف کارانه به گروه پرستاری پرداخت شود.

** شرایط بازنشستگی رانندگان پایه یک با 25 ساله سابقه بیمه مشخص شد

وکلای ملت در ادامه بندی را به لایحه برنامه پنج‌ساله ششم توسعه الحاق کردند که بر اساس آن تمامی رانندگان وسایل نقلیه سنگین بین شهری راه‌سازی و راهداری که دارای 30 سال سابقه گواهینامه پایه یک رانندگی هستند و 25 سال سابقه پرداخت بیمه دارند، می‌توانند با 25 روز حقوق بازنشست شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۱
خدایا هزارمرتبه شکرت، تو خبرها آمده بود 22 نماینده مخالف طرح بودند ، خواهشا اسم اون 22 نفر رو اعلام کنید. با تشکر از نماینده ایی که این پیشنهاد رو ارایه کرد. یعنی اجرایی میشه؟!
مرد ها رو هم با 25 سال بازنشسته کنند. بگذارید جا برای جوونهای بیکار باز شه.
چرا برای معلولینی که چشم انتظار قانون بازنشستگی هستند هیچ کاری نمی کنند
ازمابهتروننددیگه ماکه اقامت داریم حق اشتغال داریم واونهاهم ازشوهرحق نفقه دارن .هم زودتربازنشسته میشن و...
کاش آقایون هم با20سال بازنشست میشدند مگه عمر انسان چقدره که30سال بخواد کار کنه؟؟؟؟ ضمن این که بازنشستگی زودتر یعنی اشتغال برای افراد جدیدتر
وقتی زنان سر کار میرن میگن زن باید بشینه تو خونه بچه بزرگ کنه. وقتی زودتر بازنشسته میشن میگن چرا زودتر بازنشسته میشن .معلومه حرف حسابتون چیه؟
خیلی‌عالی
سپاسگزارم از مجلس
چرا اجباری بودن تامین اجتماعی را بر نمی دارند در حال حاضر هم به اجبار خود فرد و کارفرما به اسم فرد ماهانه 30 درصد به تامین اجتماعی هزینه می دهند آنوقت بابت یک آزمایش با دفترچه 338500 تومان باید پرداخت کنم البته تامین اجتماعی 120000 تومان را پرداخت کرده این چه بیمه ای است که با وجود اینهمه دریافتی در ماه بیمه شده مجبور می باشد بابت یک آزمایش اینقدر مبلغ زیادی پرداخت کند ؟؟؟؟؟ و با یک محاسبه ساده پولی که تامین اجتماعی می گیرد فرد ماهانه در حساب بلند مدت بگذارد به مراتب سودش از بازنشستگی و مثلا خدمات درمانی بیمه بیشتر می باشد و خواهشمند است ااجباری بودن لطف تامین اجتماعی حذف شده و یا کنترل و استاندارد جهانی و اعلام بیمارستان های تامین اجتماعی به ازای تعداد بیمه شده ها تعدا بیمارستان ها اعلام و کنترل گردد ت
مجلس فقط بفکر زنان هست

مرخصی زایمان

بازنشستگی 20ساله

و..

یهو بتمام زنان کارمند حقوق مجانی بدین که تو منزل هم باشند!

پس مردهای کارمند چی؟ حتما اونها باید 35 سال جون بکنند تا بمیرند
والله حرفه. پس چرا همین قانون مادران زیر 6 سال اجرا نشده؟ از هر کجا پیگیری می کنیم میگن ابلاغ نشده. تابناک خواهش م یکنم این رو پیگیری کن من در شرکت خیلی برزگی که زیر محموعه تامین اجتمعی هست کار میکنم ولی هنوز اینجا هم میگن خبری نیست.
در ضمن آقایون چرا انارحت میشن؟ مگه خانوماتون زودتر برن خونه به بچه هاتون و شام و نهار شما رسیدگی نمی کنن؟ چقدر خود خواهین؟ دوست دارین بچتون تا ساعت 6 مهد باشه؟
امیدواریم تصویب نهایی شود تا زنان به همسری و مادری بپردازند که سفارش دین ماست خداوند اجرتان دهد بسیار خشنودمان کردید چرا که مشکلات فراوانی داشتیم که با بازنشستگی حل میشود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار