بازدید 5898

قحطی در مناطق ساحلی یمن به دلیل محاصره عربستان

سازمان ملل اعلام کرد: نزدیک به 19 میلیون یمنی نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند اما بیشترین تاثیر جنگ داخلی دو ساله یمن بر روی غیرنظامیان در منطقه تحیتا واقع در ساحل دریای سرخ مشاهده شده است.
کد خبر: ۶۵۷۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳ 15 January 2017

سازمان ملل اعلام کرد: نزدیک به 19 میلیون یمنی نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند اما بیشترین تاثیر جنگ داخلی دو ساله یمن بر روی غیرنظامیان در منطقه تحیتا واقع در ساحل دریای سرخ مشاهده شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشاتودی از آنجایی که ساکنان منطقه تحیتا، در استان ساحلی حدیده یمن برای به دست آوردن غذا با مشکل جدی مواجهند، این منطقه دچار آشوب شده و ناامیدی و بیچارگی در آنجا به چشم می‌خورد. بسیاری از ساکنان تحیتا نیز دچار قحطی شده و منتظر کمک‌های خارجی هستند و برخی از آنها نیز تسلیم سرنوشت‌شان شده‌اند.

مادر یک کودک در این منطقه که دچار سوءتغذیه شده گفت: هیچ انرژی برای ما نمانده من دیگر پولی ندارم که بتوانم با آن فرزندم را سیر کنم. فرزند من یکی از یک و نیم میلیون کودک یمنی است که دچار سوءتغذیه شده‌اند.

پیش از آغاز جنگ داخلی یمن، ماهیگیری اصلی‌ترین منبع درآمد روستاییان بود. این منطقه تحت کنترل حوثی‌ها قرار دارد، اما ائتلاف عربستان این مناطق ساحلی را محاصره کرده است.

عربستان بارها به قایق‌های ماهیگیری محلی‌ها شلیک کرده و می‌گوید: از برخی از این قایق‌ها برای تامین تسلیحاتی برای حوثی‌ها استفاده شده است. این در حالی است که این اقدام عربستان منجر به کشته شدن غیرنظامیان بی‌گناه شده است.

براساس گزارش ناظران بین‌المللی، در جنگ داخلی یمن، دست کم 7000 تن کشته شده‌اند که اکثر آنها غیرنظامی بودند و بیش از سه میلیون تن دیگر نیز آواره شده‌اند.

یک فعالان حقوق بشری می‌گوید: وضعیت در این منطقه روز به روز بدتر می‌شود چراکه در حقیقت هیچ دولتی وجود ندارد و خدمات اجتماعی نیز دو سال است که به مردم ارئه نشده است. کمک‌های بشردوستانه به برخی از مناطق یمن ارسال شده اما این یک راه‌حل واقعی محسوب نمی‌شود، ما به یک راه‌حل جامع نیاز داریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی