بازدید 6644

اعدام ۳ جوان بحرینی تحت فشارهای امارات انجام شد

رئیس انجمن حقوق بشر بحرین به شبکه المیادین گفت: حکم اعدام این سه جوان به منزله از دست دادن رشد سیاسی است و بحرین را با پیچیدگی بیشتر و مرحله‌ای سخت‌تر روبه‌رو می‌کند.
کد خبر: ۶۵۷۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱ 15 January 2017

رئیس انجمن حقوق بشر بحرین به شبکه المیادین گفت: حکم اعدام این سه جوان به منزله از دست دادن رشد سیاسی است و بحرین را با پیچیدگی بیشتر و مرحله‌ای سخت‌تر روبه‌رو می‌کند.

به گزارش ایسنا، یوسف ربیع رئیس انجمن حقوق بشر بحرین به شبکه المیادین گفت: حکم اعدام این سه جوان به منزله از دست دادن رشد سیاسی است و بحرین را با پیچیدگی بیشتر و مرحله‌ای سخت‌تر روبه‌رو می‌کند.

وی افزود: کسی که تصمیم به اعدام این سه جوان گرفته باید به عواقب آن نیز فکر کند و مسئولیتش را برعهده بگیرد با اجرای این حکم اعدام درها به روی راه حل سیاسی بحران بسته شد.

الربیع تاکید کرد، مقامات امنیتی بحرین باید در مواجهه با معترضان به اعدام این سه جوان با درایت عمل کنند. بحرینی‌ها از حقوق قانونی خود پا پس نمی‌کشند و به دنبال خیزش مسالمت‌آمیز هستند و مقامات باید مسئولیت کارهای خود را بپذیرند.

ربیع تاکید کرد: ما طرف انگلیسی را مسئول ناامنی‌ها در بحرین می‌دانیم و هر آنچه که رخ داده هدیه‌ای به نخست وزیر انگلیس است.

این مقام حقوق بشری بحرین تصریح کرد:‌ ما به طرف عربستانی برای حل بحران کشور اعتماد نداریم چون نقشی در منع حقوق ما دارد.

وی افزود:‌ ما معتقدیم راه حل بحران نیازمند راه حلی از خارج از کشور و در قالب مذاکرات منطقه‌ای است. اجرای حکم اعدام این سه جوان نشان داد که مقامات به دنبال دموکراسی و راه حل سیاسی نیستند.

وی ادامه داد: مقامات بحرین به منظور اجرای حکم اعدام این سه جوان تن به فشارهای امارات دادند.

همچنین پیشتر شیخ حسین الدیهی، معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین، ‌بزرگترین گروه شیعه مخالف دولت در این کشور در واکنش به خبر اعدام سه جوان بحرینی توسط آل خلفیه با انتشار بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه پیشتر جامعه حقوقی بین‌الملل بی‌اعتمادی خود را نسبت به دستگاه قضایی بحرین که احکامی در راستای اعمال فشارهای سیاسی و بی‌عدالتی علیه زندانیان سیاسی صادر می‌کند، ابراز داشته است، ‌گفت:‌ ما از جامعه جهانی می‌خواهیم در مقابل تحولات اخیر بحرین و اقدامات پرخطر آل خلیفه موضعگیری جدی اتخاذ کند.

معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین در ادامه گفت:‌ ما بر این باوریم که انجام چنین جرمی نهایت ریسک و دیوانگی است، وضعیت انسانی، اخلاقی و ملی بحرین نیازمند رشد و خردورزی بیشتر و خودداری از اقدامات انتقام‌جویانه‌ای است که به منزله جنایت در تاریخ، فرهنگ و آینده بحرین بوده و به هیچ شکلی قابل پذیرش و توجیه نیست و پیامدهای خطرناکی بر آینده ثبات سیاسی این کشور خواهد داشت.

الدیهی در پایان این بیانیه از تمامی خردمندان و دلسوزان کشور خواست اقدامی در راستای توقف این اعدام‌ها انجام دهند.

وی تاکید کرد:‌ اهداف سیاسی این اعدام‌ها برای جبران شکست‌های متوالی آل خلیفه شکست خواهند خورد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان