بازدید 3060

متهم و قاضی در پرونده رسیدگی به شکایات نقض برجام یکی است

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است از آنجایی که خود طرف ۱+۵ از اعضای کمیسیون مشترک هستند نمی توان به دنبال نتیجه از شکایات ایران بود.
کد خبر: ۶۵۷۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷ 15 January 2017
محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص عملکرد کمیسیون مشترک برجام و نتیجه نشست اخیر در ژنو، گفت: یکی از انتقادات منتقدان برجام نحوه سازوکار تعیین شده در روند اجرای آن بود که از ابتدا نقض عهد طرف آمریکایی پیش بینی می شد چنانچه این سازوکار تقریبا کارایی لازم را نداشته و کمیسیون مشترک تشکیل شده نیز با حضور خود آنهاست گویی متهم و قاضی یکی است.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: اگر هم شکایتی به این کمیسیون ببریم و محکوممان کنند خودمان به عنوان ناقض برجام خواهیم بود لذا به نظر می رسد خیلی نباید امیدی به این کمیسیون و این نوع شکایات بست بلکه باید نسبت به داشته ها و دارایی های داخلی توجه کرده و وحدت درونی را افزایش دهیم و آمادگی داشته باشیم که اگر در نهایت به گونه ای به ما ظلم شد با تکیه به درون خود ادامه دهیم.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا درصورتی که در آینده باز هم شاهد موارد نقض برجام بودیم می توانیم به کمیسیون مشترک مراجعه کنیم یا خیر، بیان داشت: البته لازم است به لحاظ شکلی و حقوقی در مقاطعی که روندی باید طی شود آن را طی کرده و از این کمیسیون به عنوان یک ظرفیت استفاده شود اما در نهایت دل بستن به این قضیه نباید صورت گیرد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در نخستین جلسه ای که بعد از سرکشی به حوزه انتخابیه در کمیسیون امنیت ملی خواهیم داشت با حضور مسئولان دستگاه دیپلماسی کشورمان راجع به نتیجه این جلسه گفت و گو خواهیم کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس