بازدید 8809

توضیح ناجا درباره کلیپ رفتار یکی از ماموران

کد خبر: ۶۵۶۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸ 15 January 2017
دفتر سخنگوی ناجا در پی انتشار کلیپی در فضای مجازی در خصوص رفتار نفرت انگیز یکی از مأموران، بر برخورد قاطع پلیس با هر نوع لغزش رفتاری درون سازمانی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری پلیس، نیروی انتظامی «مراقبت» از نحوه و شیوه برخورد کارکنان خود را در شمار یکی از تکالیف و وظایف اساسی خود جای داده است. چرا که این نیرو  متولیی انجامم ماموریت‌هایی است که همگان آن‌ها را در شمار «ماموریت‌های حمایتی» قرار می‌دهند.

برای این منظور پلیس همواره از ساز و کارهای نظارتی و مراقبتی ویژه‌ای بهره می‌گیرد تا از وقوع هر نوع لغزش رفتاری و خطای انضباطی و سازمانی جلوگیری کند و یا در صورت وقوع بلافاصله به مداخله موثر در آن بپردازد.

افزون بر آن، نیروی انتظامی همواره نظارت‌های مردمی را نیز پراهمیت تلقی کرده و برای این منظور سامانه 197 را ایجاد کرده است تا یکایک شهروندان مسئول از آن طریق پلیس را در جریان نظرات خویش قرار دهند. اما علی‌رغم تمام نظارت‌ها و مراقبت‌های درون و برون سازمانی، هر از چند گاهی لغزشی از سوی شمار بسیار قلیل و انگشت شماری از کارکنان چهره می‌نماید که نه تنها ممکن است شماری از شهروندان را برنجاند، بلکه انبوه کارکنان خدوم، متعهد و وظیفه شناس ناجا را نیز آزرده خاطر می‌سازد.

به همین جهت پلیس همواره بر شدت نظارت‌ها و مراقبت‌های خود می‌افزاید تامانع از وقوع لغزش‌هایی شود که چهره پاک و اخلاقی سازمان و کارکنان را مخدوش می‌سازد. متاسفانه اخیرا کلیپی در فضای مجازی منتشر شده که بیانگر رفتار نفرت‌انگیز یکی از ماموران در یکی از استان‌های کشور است.

در این خصوص ضروری است به اطلاع شهروندان برساند که سازمان‌های نظارتی و مراقبتی پلیس حتی پیش از انتشار این کلیپ فرد مذکور را شناسایی و پس از انجام تحقیقات، او را به مراجع قضائی تحویل دادند و همزمان پرونده فرد خاطی در کمیسیون‌های داخلی ناجا در حال بررسی است.

بنابراین ما همچون همیشه یادآوری می‌کنیم که گرچه نرخ وقوع لغزش‌های رفتاری در سازمان پلیس بسیار قلیل است اساسا ما این وقوع اندک را هم بر نمی‌تابیم و با خاطیانی که با رفتار خلاف خود شهروندان را می‌رنجانند قاطعانه برخورد می‌ کنیم.

در پایان به شهروندان نیز یادآوری می‌ کنیم که سامانه 197 پلیس همچون گذشته آماده دریافت شکایات، نظرات و دیدگاه‌های حمایتی، تاییدی و انتقادی شماست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۱
زنده باد هر مسئول مسئولیت پذیری ...
چیکار کرده بوده این نفرت انگیز ؟
مبادا بنویسی که چکار کرده ! تابناک همیشه اصل خبر را حذف کرده و فقط انتهایش را می نویسد .
اتفاقا از این رفتارها کم نیستند 4 ماه قبل در پی در گیری لفظی من با مغازه داری که تقسیر کارهم بود مامور انتظامی که برای کارشخصی اش در آنجا بود برای خود شیرینی به نفع مغازه دار وارد عمل شد ودر حالی که ادعا می کرد ساعت اداریش است (برای کارشخصی ) و با اینکه سنش حداقل 15 سال از من کوچک تر بود با الفاظی رکیک و توهین های زیاد من را به کلانتری بخش تبریز برد و علی رغم اینکه من برای جلوگیری از وحشت خانواده ام که در ماشین جلو مغازه بودند حاضر شدم از او و مغازه دار عذر خواهی کنم ایشان با خشونت و توهین اجازه نداد و مجبور شدم به کلانتری بروم آنجا هم گفتم من فشار خون دارم اجازه بده بروم که گفت مسئله ای نیست حتی اینجا بمیری هم برای ما مسئله ای نیست علی رغم برخورد خوب رئیس محترم کلانتری ایشان برایم با همکاری یکی از دوستانش پرونده سازی کرد که من احساس کردم تا کار به جاهای باریک نکشیده طلب بخشش کنم که بعد از اینکه بارها و بارها گفتم غلط کردم و ... گفت پشت آن گزارش کلانتری با خط خودت بنویس من مجرم هستم و به اشتباهم پی بردم و از فلانی هم (خودش ) رضایت گرفتم تا با وساطت رئیس کلانتری رضایت داد و تمام این چند ساعت زن و بچه من در ماشین در خیابان سرگردان بودند ایشان حتی بعد از اخذ رضایت نامه هم با الفاظ توهین آمیز من را از کلانتری بیرون کرد البته نام و نام خانوادگی ایشان یادم هست و او را به خدا سپرده ام ولی بدانید که ماموران چندان رفتار خوبی با مردم ندارند ولی به هر حال ما هم به قیامت و پل صراطی معتقدیم حالا اگر از سر اجبار به غلط کردن هم بیافتیم ولی آنکس که اصل مسائل می باید بداند می داند
با197تماس بگیرید تاببینیدکه برای شما کاری نمیکنند
برخورد مسعولین ناجا با پرسنل رو کی پاسخگو میباشو؟
واقعا برخی از نیرو های ناجا مخصوصا در معابر برخورد های ناراحت کننده دارند
خود فرمانده به 197 زنگ بزند ونتیجه را اعلام کند
از این موارد زیاد است ....
سلام متاسفانه رفتار برخي ماموران ناجا در برخي كلانتري ها بسيار خشن است و حتي موقع ورود جهت كارهاي ساده اداري و قضايي بسيار توهين اميز است
دلتان خوش است در جاده ها راه بيافتيد بعد پاسخگوي باشيد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل