بازدید 2245

محدودیت عرضه CNG در استان‌های شمالی

با ورود موج سرما به بخش های شمالی کشور برای تامین گاز بخش خانگی عرضه سی ان جی در این مناطق محدود شد که به گفته مسؤولان شرکت گاز استان‌های مذکور احتمال قطع گاز صنایع برای تامین گاز بخش خانگی نیز وجود دارد.
کد خبر: ۶۵۶۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷ 15 January 2017
با ورود موج سرما به بخش های شمالی کشور برای تامین گاز بخش خانگی عرضه سی ان جی در این مناطق محدود شد که به گفته مسؤولان شرکت گاز استان‌های مذکور احتمال قطع گاز صنایع برای تامین گاز بخش خانگی نیز وجود دارد.

به گزارش فارس براساس اعلام سازمان هواشناسی موج جدید سرما قرار است از اواسط هفته جاری به مناطق شمالی کشور نفوذ کند که به موجب این موج و کاهش دمای هوا انتظار افزایش مصرف گاز در بخش خانگی این مناطق کشور وجود دارد.

پس از قطع گاز صادراتی ترکمنستان به ایران شاید این اولین موج سرما باشد که با ورود آن مشکل کمبود گاز مناطق شمالی به طور جدی نمود پیدا می‌کند و به نوعی آزمون جدی شرکت ملی گاز ایران در تامین گاز خانگی به شمار می رود.

به گفته مجید بوجارزاده سخنگوی شرکت ملی گاز ایران در حال حاضر برای تامین گاز خانگی محدودیت‌هایی در بخش سی ان جی این منطقه از کشور ایجاد شده است.

وی پیشتر گفته بود در صورت نیاز، عرضه گاز مصرفی پتروشیمی‌ها نیز برای تامین گاز بخش خانگی محدود خواهد شد زیرا اولویت اصلی شرکت ملی گاز ایران تامین گاز بخش خانگی است.

محمد اسماعیل ابراهیم زاده مدیر عامل شرکت گاز استان مازندران شب گذشته با اشاره به دستور العمل شرکت ملی گاز ایران با هدف پیشگیری از افت احتمالی فشار گاز بخش خانگی گفته است، گاز جایگاههای سی ان جی استان های گیلان،گلستان و مازندران از شب گذشته قطع شده است.

وی با بیان اینکه سرما در روزهای اخیر دستکم 11 استان کشور را تحت تاثیر قرار داد تصریح کرده است احتمال افزایش مصرف و افت فشار گاز وجود دارد اما خوشبختانه تاکنون هیچ نقطه از گاز بخش خانگی در این استان با افت فشار مواجه نشده است.

به گزارش خبرنگار فارس هم اکنون تمام واحدهای صنعتی و تولیدی استان مازندران گاز طبیعی مصرف می کنند ولی در صورتی که فشار گاز کم شود گاز این واحد ها هم قطع و به سوخت جایگزین سوق داده می شوند.

در حال حاضر مصرف روزانه مشترکان گاز خانگی در استان مازندران 22 تا 26 میلیون متر مکعب است که با برودت هوا در روزهای آتی انتظار می رود که به 30 میلیون متر مکعب هم برسد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها