بازدید 15693
۷

سکوت معنادار روسیه در برابر حملات گاه‌وبیگاه رژیم اسرائیل به سوریه و احتمال درگیری جدی میان سوریه و اسرائیل +ویدیو

در حالی ‌که طی دو ماه گذشته دست‌کم سه حمله جدی از سوی جنگنده‌ها و ارتش رژیم اسرائیل به مواضع حزب‌الله و ارتش سوریه در خاک سوریه صورت گرفته است، ولادیمیر پوتین و سایر مقامات روس در برابر این اتفاقات واکنشی نشان نداده و سکوت محض اختیار کرده‌اند. این مسأله نشان از آن دارد که عملاً روسیه چشم خود را به روی اقدامات اسرائیل بسته است.
کد خبر: ۶۵۶۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴ 15 January 2017

در حالی ‌که طی دو ماه گذشته دست‌کم سه حمله جدی از سوی جنگنده‌ها و ارتش رژیم اسرائیل به مواضع حزب‌الله و ارتش سوریه در خاک سوریه صورت گرفته است، ولادیمیر پوتین و سایر مقامات روس در برابر این اتفاقات واکنشی نشان نداده و سکوت محض اختیار کرده‌اند. این مسأله نشان از آن دارد که عملاً روسیه چشم خود را به روی اقدامات اسرائیل بسته است.

به گزارش «تابناک»؛ ارتش دولتی سوریه در پی حملات اخیر رژیم اسرائیل به یک پایگاه نظامی این کشور در خارج از دمشق، هشدار واکنشی و تلافی جویانه به سران این رژیم داده است. جمعه گذشته صدای مهیب انفجار از پایگاه نظامی المزه شنیده و ستون‌های غلیظ دود به آسمان بلند شد.

سکوت معنادار روسیه در برابر حملات گاه‌وبیگاه رژیم اسرائیل به سوریه و احتمال درگیری جدی میان سوریه و اسرائیل

تلویزیون دولتی سوریه اعلام کرد، ساعاتی قبل از این انفجار، چندین راکت از قسمت‌های شمالی فلسطین اشغالی شلیک شده که به محوطه پادگان و انبار مهمات این پایگاه نظامی ـ که توسط نیروهای گارد ویژه بشار اسد مورد استفاده بوده ـ برخورد کرده است.

این پایگاه که تنها در فاصله چند کیلومتری کاخ ریاست جمهوری بشار اسد قرار دارد برای حملات موشکی به مواضع تروریست‌های مستقر در حاشیه دمشق استفاده می‌شده است. این برای سومین بار است که ارتش رژیم اسرائیل چنین حملاتی به خاک سوریه می‌کند؛ اما در هر مورد ارتش و مقامات رژیم اسرائیل، هیچ اظهارنظری در مورد این حملات نداشته‌اند.

سکوت معنادار روسیه در برابر این اتفاقات

کاملاً مشخص است، در اوضاع کنونی دولت سوریه چندان خواهان باز کردن جبهه جدیدی در جنگ علیه اسرائیل نیست؛ اما به نظر اگر این حملات گاه‌وبیگاه ادامه پیدا کند، می‌تواند به برخوردهای جدی‌تری در آینده و واکنش‌های سریع از سوی ارتش سوریه منجر شود، زیرا پس از پیروزی‌های اخیر در خاک سوریه، ارتش این کشور، روحیه و توان نظامی خود را افزایش داده است.

احتمال دیگر، استفاده از یک جنگ نیابتی از سوی ارتش سوریه برای تلافی‌جویی در مورد این حملات است؛ اتفاقی که پیش‌ از این نیز سابقه داشته و به‌خصوص بلندی‌های جولان می‌تواند محل تلافی و واکنش نیابتی از سوی سوریه قرار بگیرد.

اما در میانه همه این احتمالات، آنچه بیش از همه جالب ‌توجه است، سکوت معنادار روسیه در برابر این حملات است. پیش ‌از این، مقامات ارتش روسیه به نیروهای آمریکایی و ائتلاف هشدار داده بودند که از حمله به ارتش سوریه و مواضع آن پرهیز کنند، ولی در برابر حملات اسرائیل به مواضع متحد خود آن‌هم در دمشق و در چند کیلومتری مقر اصلی بشار اسد سکوت کرده‌اند.

بی گمان اگر روسیه در برابر این حملات واکنش نشان داده و از رژیم اسرائیل می‌خواست، دست از این حملات بردارد، موضوع بسیار متفاوت بود و دست رژیم اسرائیل برای مانورهای این ‌گونه بسیار بسته بود. این موضوع بدون شک ذهن را به این سمت می‌برد که به‌ احتمال بسیار قوی، یک درک و تفهیم متقابل میان مسکو و تلاویو بر سر این موضوع وجود دارد.

در سپتامبر سال 2015 و قبل از شروع رسمی حضور روسیه در خاک سوریه، توافقی میان این دو برقرار شد که به ‌واسطه آن، ‌هماهنگی های لازم میان دو ارتش برای جلوگیری از برخوردهای اتفاقی نظامی به‌ ویژه در آسمان صورت گیرد. به ‌غیر از این مورد سایر توافقات میان رژیم اسرائیل و روسیه برای عملیات در خاک سوریه کاملاً نامشخص است. این توافق در جلسه‌ای میان رئیس و نخست‌وزیر رژیم اسرائیل به همراه فرمانده IAF از یک ‌سو و ولادیمیر پوتین و فرماندهان ارتش روسیه بسته ‌شده است.

سکوت معنادار روسیه در برابر حملات گاه‌وبیگاه رژیم اسرائیل به سوریه و احتمال درگیری جدی میان سوریه و اسرائیل

این مسأله دو نکته هم‌زمان دارد؛ نخست اینکه روسیه بدون شک با توجه به توافق صورت گرفته با رژیم اسرائیل از همه این حملات اطلاع داشته و یا دست‌کم از ماهیت و شرایط وقوع آن‌ها پیش از انجام مطلع بوده است. نکته دوم آنکه اکنون سکوت روسیه در برابر این حملات، معنای جدی‌تری به خود می‌گیرد و این احتمال را مطرح می‌کند که انجام این حملات حتی پیش ‌از این نیز هماهنگ شده بوده و مقامات ارتش اسرائیل، روس‌ها را از نیات خود برای حملات این‌چنینی از مدت‌ها قبل آگاه کرده بودند. کاملاً مشخص است که در پی توافق مذکور اسرائیل از قدرت مانور بالایی برای انجام این حملات برخوردار شده است.

ظاهر ماجرا این‌گونه است که رژیم اسرائیل این حملات را به بهانه جلوگیری از ارسال سلاح و تسلیحات پیچیده از سوریه به مقصد لبنان و فلسطین اشغالی صورت می‌دهد؛ موضوعی که روس‌ها با آن ظاهراً موافقت کامل دارند و تا جایی که پای اسرائیل را به جنگ در سوریه باز نکند و منجر به تقویت نیروهای شورشی در خاک سوریه نشود، با آن مشکلی ندارند.

اما کاملاً مشخص است که ادامه پذیرش این‌گونه حملات از سوی روسیه و سکوت مقامات روس در برابر آن منجر به آن خواهد شد که رژیم اسرائیل همچنان به این حملات تداوم بخشیده و در نتیجه آن، احتمال به وجود آمدن یک درگیری جدی در مرزهای سوریه و رژیم اسرائیل ـ چه متعارف یا به شکل نیابتی ـ قوت می‌گیرد.

تعداد بازدید : 54
دانلود

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۴
انتشار یافته: ۷
روسیه توی تاریخ همیشه به ما خیانت کرده.الان نباید توقع زیادی از روسها داشت.حکایت این ضرب المثل که میگه ازموده راازمودن خطاست
تمام ابرقدرتهای دنیا در خدمت اسراییل هستن
سلام چرا پس انبار آنها را نمی زنید
بالا تر از سیاهی که رنگی نیست . سوریه باید تل آوویو را موشک باران کند
مرگ بر روسیه خائن. شما در تاریخ ایران یک بار از خیانت نکردن روسها به ایران چیزی دیده اید.
روسیه با امریکا ساخت و پاختاشونو کردن.تاریخ مصرف ایران برای روسیه در زمینه سوریه تمام شد .مبارک باشه
احتمال درگیری روسیه و اسرائیل!!! خخخخخخخخخخخخخ
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر