بازدید 15345

افزایش سه برابری سرطان حنجره در زنان

کد خبر: ۶۵۶۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۵ 15 January 2017
مدیر گروه گوش، حلق و ببنی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به افزایش سرطان حنجره در کشور، گفت: در یک دهه گذشته سرطان حنجره در بین زنان حداقل سه برابر شده است.

به گزارش ایرنا، دکتر محمدتقی خرسندی آشتیانی روز شنبه در جمع خبرنگاران در بیمارستان امیراعلم تهران شایع ترین سرطان بدخیم سر و گردن را سرطان حنجره اعلام و تصریح کرد: سیگار نقش اساسی در ایجاد این سرطان دارد.

وی اظهار کرد: مصرف قلیان، تریاک، مواد الکلی و ریفلاکس اسید معده هم نقش اساسی در ایجاد این سرطان دارند.‌

خرسندی ادامه داد: هرچند در گذشته تصور می شد که تریاک نقشی در این سرطان ندارد اما براساس بررسی انجام شده مشخص شد که این محصول هم در ایجاد سرطان حنجره نقش دارد.
وی به پیشرفت های کشور در زمینه های مختلف از جمله پزشکی نیز اشاره کرد و گفت: کشور در این زمینه به موفقیت های خوبی دست یافته و این موضوع برای درمان سرطان حنجره هم صادق است.

خرسندی افزود: گاهی اوقات برای درمان سرطان مجبور به برداشتن حنجره می شویم که هرچند این تعداد کاهش یافته است اما باید به فکر کیفیت زندگی بیماران هم بود؛ با برگزاری همایش ها و کارکاه های آموزشی درصدد ارایه آخرین دستاوردها به متخصصان این حوزه برای ارتقا کیفیت زندگی بیماران هستیم.

وی، گرفتگی صدا به مدت بیش از چهار هفته را از شایعترین علائم سرطان حنجره اعلام و به این افراد توصیه کرد که حتما به پزشک مراجعه کنند.

مدیر گروه گوش،حلق و ببنی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به این پیش بینی که آمار سرطان در دنیا طی سال های 2000 تا2020 دو برابر خواهد شد، اظهار کرد که استرس، سبک زندگی غلط ، غذاهای آماده، مواد دخانی و آلودگی هوا نقش اصلی در این افرایش دارند.

98 درصد ابتلا به سرطان حنجره براثر مصرف سیگار


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز با بیان این که تقریبا 98 درصد موارد ابتلا به سرطان‌ حنجره ناشی از سیگار است، بر لزوم کاهش مصرف مواد دخانی در کشور تاکید و تصریح کرد: مالیات بر مواد دخانی از جمله سیگار می تواند در کاهش مصرف آن نقش داشته باشد.

پدرام برقعی در خصوص برداشتن حنجره برای درمان سرطان این اندام گفت: زمانی که برای درمان سرطان حنجره مجبور به برداشتن این عضو می شویم، بیمار با مشکلاتی از قبیل صحبت کردن، بویایی و چشایی مواجه می شود، هر چند با بهره گیری از دستاوردهای علمی درصدد ارایه خدمات مطلوب به این افراد هستیم.

برقعی ادامه داد: با گذاشتن پروتزهای حنجره سعی می شود بیماران تا حدود زیادی بتوانند صحبت کنند و برای رفع مشکلات بویایی و چشایی هم اقداماتی انجام خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان