بازدید 2912

لزوم ایجاد فرماندهی واحد برای هماهنگی دستگاه‌های متولی

عضو هیات رئیسه مجمع نمایندگان استان تهران با انتقاد از بکارگیری اقدامات مقطعی جهت رفع آلودگی هوا، گفت: فرماندهی واحد برای هماهنگی دستگاه‌های متولی برای رفع آلودگی‌ هوا ضروری است.
کد خبر: ۶۵۶۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶ 14 January 2017
محمود صادقی در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در توضیح عملکرد متولیان رفع آلودگی هوای پایتخت، گفت:  مدیریت مربوط به آلودگی هوا چند لایه و چند جانبه است که در وهله نخست باید میان دستگاه‌های ذی‌ربط در این زمینه  هماهنگی ایجاد شود، در این شرایط معتقد به راهکارهای مقطعی نیستم این معضل در دولت وقت و دولت گذشته به شکل لاینحل باقی مانده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از دلایل افزایش آلودگی هوا ناشی از ناهماهنگی دستگاه‌های مربوطه است، تصریح کرد: سهم شهرداری‌ها در آلودگی هوا قابل توجه است، ساخت و سازهای بی‌رویه و تغییر کاربری‌ها و تبدیل فضاهای سبز به فضاهای مسکونی و تمرکز جمعیت فراتر از جمعیت پذیری تهران از جمله کارهای اشتباهی است که دنبال شده است.

وی عدم توسعه حمل‌ونقل عمومی را از دیگر دلایل افزایش آلودگی هوا دانست و گفت: سازمان حفاظت محیط‌زیست نیز وظایفی از جمله تعیین تکلیف استاندارد سازی سوخت و خروج آلاینده‌ها از  شهر بر عهده دارد که نیازمند هماهنگی در سطح بالا است، در واقع آلودگی هوا نیازمند وحدت فرماندهی برای حل مشکل است.

صادقی معتقد است: دولت و نهادهای عمومی غیردولتی مانند شهرداری‌ها موظف به ایجاد فرماندهی واحد هستند، نمایندگان در مجلس شورای اسلامی نیز باید از بعد نظارتی به موضوع بپردازند، از این رو یکی از محورهای تحقیق وتفحص از شهرداری تهران را به تغییر کاربری‌ها اختصاص داده‌ایم زیرا موجب فساد گسترده و بروز مشکلاتی چون آلودگی هوا شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فرماندهی واحد را مجلس شورای اسلامی هم می‌تواند تعیین کند زیرا نهادی فرابخشی در این زمینه محسوب می‌شود.

عضو هیات رئیسه مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی استاندارد سازی وسایل نقلیه تولیدی و رقابتی کردن عرصه خودرو را در کاهش آلایندگی موثر دانست و گفت: حمایت غیرمنطقی به بهانه تقویت ساخت خودرو در داخل نباید انجام گیرد، در صورتی که این مجموعه باید ملزم به تولید خوردوهای استاندارد شود متاسفانه درصد بالایی از خودروهای تولیدی آلاینده هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار