بازدید 6652

سفر پادشاه اسپانیا به عربستان

روابط نزدیک میان خانواده‌های سلطنتی عربستان و اسپانیا می‌تواند به مادرید کمک کند تا توافق فروش رزمناوهای خود به ریاض را عملی کند؛ اقدامی که با مخالفت گروه‌های حقوق بشری همراه است.
کد خبر: ۶۵۶۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶ 14 January 2017

روابط نزدیک میان خانواده‌های سلطنتی عربستان و اسپانیا می‌تواند به مادرید کمک کند تا توافق فروش رزمناوهای خود به ریاض را عملی کند؛ اقدامی که با مخالفت گروه‌های حقوق بشری همراه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه‌های حقوق بشری معتقدند این اقدام براساس قوانین بین‌المللی غیرقانونی است چون دولت ریاض مسئول ارتکاب جرایم جنگی در یمن است.

فیلیپ ششم، پادشاه اسپانیا امروز (شنبه) سفر سه روزه کاری خود را به عربستان و با دعوت سلمان، پادشاه این کشور آغاز کرده است.

رسانه‌های اسپانیا این سفر را برای توافق فروش رزمناوهای آوانته 2200 به ارزش دو میلیارد یورو ربط داده‌اند.

یکی از سخنگوهای کمپانی کشتی سازی اسپانیا موسوم به "ناوانتیا" گفت: ما تایید می‌کنیم که مذاکرات برای ساخت پنج رزمناو برای نیروی دریایی ارتش عربستان در حال انجام است.

اسپانیا در حال حاضر هفتمین صادر کننده بزرگ سلاح در جهان است.

آنا رومرو، نویسنده‌ای که تا به حال چندین کتاب درباره پادشاه سابق اسپانیا نگاشته است، گفت: خوآن کارلوس، پدر فیلیپ ششم هنوز هم روابط خوبی با خانواده سلطنتی عربستان دارد و دوست نزدیک فهد، پادشاه فقید عربستان به شمار می‌رفت.

خوزه آنتونیو فرناندز ویدال، نماینده بزرگترین اتحادیه کشتی سازی اسپانیا گفت:‌ اگر این توافق اجرایی شود، برای بیش از 2000 تن در چند سال آتی شغل ایجاد می‌شود.

میزان نرخ بیکاری در اسپانیا  9 / 18 درصد است و این کشور پس از یونان قرار دارد.

در همین حال آلبرتو استوز، کارشناس فروش سلاح در دفتر عفو بین‌الملل در اسپانیا گفت: در سال 2013، سازمان معاهده تجارت سلاح سازمان ملل فروش سلاح به کشورهایی را که از آنها علیه غیرنظامیان استفاده می‌کردند، ممنوع کرد.

ائتلاف تحت رهبری عربستان در یمن حملات هوایی خود را در مارس 2015 علیه حوثی‌های یمن آغاز کرده است.

یکی از محققان در مرکز مطالعات برای صلح در بارسلونا گفت: رزمناوهای اسپانیایی را برای فعالیت‌هایی بیشتر از گشت زنی به کار خواهند گرفت. می‌توان آنها را به سیستم های موشکی یا توپ مجهز کرد و رویشان محل فرود و پرواز هلیکوپتر نصب کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار