بازدید 6555

سوریه احتمالا به حمله اخیر اسرائیل در جولان یا "جبهه شمالی" پاسخ می‌دهد

یک تحلیلگر امور نظامی اسرائیل هشدار داد که احتمال دارد سوریه به حمله روز جمعه جنگنده‌های اسرائیلی به فرودگاه المزه، در منطقه حولان و یا "جبهه شمالی" پاسخ دهد.
کد خبر: ۶۵۶۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲ 14 January 2017

یک تحلیلگر امور نظامی اسرائیل هشدار داد که احتمال دارد سوریه به حمله روز جمعه جنگنده‌های اسرائیلی به فرودگاه المزه، در منطقه حولان و یا "جبهه شمالی" پاسخ دهد.

به گزارش ایسنا، رون بن یشای، تحلیلگر مسائل نظامی روزنامه یدیعوت آحارونوت، در مقاله‌ای به مساله حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به فرودگاه المزه در سمت غربی شهر دمشق پرداخت و مدعی شد، هدف از این حمله انهدام "مراکز ارسال موشک‌های زمین به زمین ایرانی برای حزب الله" بود.

بن یشای در توجیه این ادعای خود نوشت،‌ ایران موشک‌هایی که می‌خواهد به حزب‌الله بدهد را به وسیله هواپیما به این فرودگاه نظامی در حومه دمشق و در نزدیکی مرزهای لبنان منتقل می‌کند.

پیشتر سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرده بود که حزب الله موشک‌های دقیقی را که با سیستم جی‌پی‌اس کار می‌کنند و می‌توانند به عمق مناطق اشغالی و تا جنوب آن نفوذ کرده و اکثر تاسیسات حیاتی و فرودگاه‌های نظامی و غیرنظامی اسرائیل را تهدید کنند،‌ به دست آورده است.

این تحلیلگر اسرائیلی در ادامه نوشت: این موشک‌ها از نوع فاتح 111 و فاتح 110 و نیز موشک‌های زلزال ساخت ایران بوده که برد آنها 200 – 300 کیلومتر و کلاهک آنها 400 کیلوگرم است.

دقت این موشک‌ها به شعاع چند متر است. در واقع هرچه تعداد موشک‌های هدایت شونده‌ای که در اختیار حزب الله است، بیشتر باشد، توان حزب الله در مقابله با اسرائیل و هدف قرار دادن تاسیسات حیاتی آن بیشتر است.

وی درباره اینکه ستاد کل ارتش سوریه به شکل رسمی اعلام کرده که حمله اخیر توسط جنگنده‌های اسرائیلی انجام شده گفت: اگر این مساله درست باشد، تل‌آویو هیچ احتیاجی به ورود به حریم هوایی سوریه برای حمله به اهدافش در منطقه دمشق جهت ممناعت از برخورد با سامانه‌های ضد هوایی روسیه مستقر در خاک سوریه ندارد.

این تحلیل گر اسرائیلی می‌گوید: مسئولان تل‌آویو با بر عهده نگرفتن حمله نمی‌خواهند مسئولان سوری را به شکلی به چالش بکشند که پاسخ طرف مقابل را بطلبد،‌ درست است که سورها مانند دفعات قبل اعلام کردند که اسرائیلی‌ها حمله را آغاز کردند اما اگر اسرائیل مسئولیت حمله را بر عهده نگیرد،‌ احتمال ایجاد تنش‌ها کمتر است.

بن یشای افزود: پیروزی در حلب به دولت دمشق و نیروهای امنیتی این کشور در سایه حمایت روسیه و ایران اعتماد به نفس بخشیده و به نظر می‌رسد که سوری‌ها امروز نسبت به گذشته حساسیت و ترس کمتری از پاسخ اسرائیل دارند، بنابراین باید با جدیت به اعلامیه منتشر شده از سوی فرماندهی کل ارتش سوریه توجه کرد که در آن تاکید شده بود سوریه به حمله تل‌آویو پاسخ خواهد داد. هیچ مانعی وجود ندارد که ارتش سوریه بخواهد در سایه پیروزی‌های اخیرش در نبرد با مخالفان به این حمله در جولان و یا جبهه شمالی(بخش شمالی سرزمین‌های اشغالی که با سوریه و لبنان مرز مشترک دارد) پاسخ دهد و مسئولان مربوطه در ارتش اسرائیل نیز نسبت به این مساله هوشیار بوده و برای این احتمال خود را آماده کرده‌اند
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل