بازدید 6001

«اوباما» فرمان اضطرار ملی علیه ایران را تمدید کرد

رئیس جمهوری آمریکا در آخرین روزهای حضورش در کاخ سفید، با تهدید آمیز خواندن فعالیت های ایران، فرمان اضطرار ملی را که ضامن حفظ تحریم ها علیه تهران است، تمدید کرد.
کد خبر: ۶۵۶۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳ 14 January 2017
رئیس جمهوری آمریکا در آخرین روزهای حضورش در کاخ سفید، با تهدید آمیز خواندن فعالیت های ایران، فرمان اضطرار ملی را که ضامن حفظ تحریم ها علیه تهران است، تمدید کرد.

به گزارش تابناک به نقل از ایتارتاس، «باراک اوباما» رئیس جمهوری دموکرات آمریکا که تا یک هفته دیگر، زمام قدرت را به «دونالد ترامپ» جمهوریخواه واگذار می کند، ضمن تکرار این ادعا که ایران همچنان تهدیدی «شدید و غیر عادی» برای امنیت ایالات متحده آمریکا محسوب می شود، با صدور حکمی، فرمان وضعیت اضطرار ملی در مورد ایران را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.

به ادعای اوباما، درحالیکه تحریم های هسته ای به پیروی از «برجام» لغو شده، شماری از تحریم های غیر هسته ای ایران همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند.

وی با نگارش یادداشتی خطاب به «پل رایان» سخنگوی مجلس نمایندگان و «جو بایدن» رئیس مجلس سنای آمریکا، ضمن تاکید بر اینکه با استناد به گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی، ایران به تعهدات خود در قبال توافق هسته ای عمل کرده است، مدعی شد: با این وجود، برخی از اعمال و سیاست های دولت ایران مغایر با منافعی است که آمریکا در منطقه دنبال می کند و تداوم بخش تهدیدهای شدید وغیرمعمولی است که امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده را به مخاطره می اندازد.

اوباما در ادامه ادعاهای خود افزود: به همین دلایل و با هدف واکنش به این تهدیدها، تمدید فرمان اضطرار ملی در رابطه با ایران به منظور تضمین برقراری تحریم های جامع علیه این کشو را ضروری دیدم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار