بازدید 5994

آزادسازی یکی از منابع آب دمشق

یک منبع میدانی سوری از کنترل ارتش سوریه بر چشمه "الفیجه" و شهرک "بسیمه" واقع در منطقه وادی بردی در شمال دمشق خبر داد.
کد خبر: ۶۵۶۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴ 14 January 2017
یک منبع میدانی سوری از کنترل ارتش سوریه بر چشمه "الفیجه" و شهرک "بسیمه" واقع در منطقه وادی بردی در شمال دمشق خبر داد.
 
این منبع آگاه به سایت "اسپوتنیک" گفت: "ارتش سوریه، چشمه الفیجه را که آب آشامیدنی دمشق و حومه آن را تأمین می کند به طور کامل به تصرف خود درآوردند".
 
وی افزود: "ارتش همچنین در این اثنا اقدام به جمع آوری مین هایی کرده است که تروریست ها قبل از فرار در این منطقه کار گذاشته اند".
 
این در حالی است که دولت سوریه و گروه های مخالف به توافق نهایی مصالحه در منطقه وادی بردی در ریف دمشق دست یافتند. چشمه الفیجه که آب آشامیدنی دمشق را تأمین می کند در این منطقه واقع شده است به این ترتیب آب این چشمه پس از مدتها به مسیر اصلی خود برمی گردد.
 
بر اساس توافق آشتی، پرچم سوریه بر فراز تأسیسات چشمه یادشده به اهتزاز در می آید و هر کس که تمایلی به آشتی ندارد به ادلب منتقل می شود همچنین گلوله باران "وادی بردی" نیز متوقف می شود.
 
شورای اطلاع رسانی در وادی بردی امروز شنبه از ورود تیم های بازسازی و مرمت به روستای عین الفیجه در وادی بردی به منظور بازسازی تدسیسات این چشمه پس از آزادسازی خبر داد.
 
یک منبع میدانی سوری پیش از این گفته بود که مذاکرات بین دولت سوریه و گروه های مسلح مستقر در منطقه وادی بردی نزدیک دمشق برای اجرای توافق آشتی بیش از سه ساعت به طول انجامید. با اجرای این توافقنامه دولت سوریه کنترل منطقه را به دست گرفته و شریان آب پس از 20، دوباره به دمشق و ریف آن برمی گردد.
 
این منبع به سایت "اسپوتنیک" گفت که علاء ابراهیم، استاندار ریف دمشق و هیئتی از ریش سفیدان منطقه، نماینده دولت در این مذاکرات بودند.
گروه های مسلح که تأسیسات این چشمه را منفجر کرده اند، از چند هفته قبل مانع انتقال آب آن  به دمشق شده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها