بازدید 2842
۱

هشدار نسبت به ایجاد انحصار در بازار خودرو

با تغییرات اخیر صورت گرفته در شرایط واردات خودرو، یک کارشناس نسبت به انحصاری شدن واردات خودرو و تاثیرات منفی آن بر مصرف‌کنندگان هشدار داد.
کد خبر: ۶۵۶۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰ 14 January 2017
با تغییرات اخیر صورت گرفته در شرایط واردات خودرو، یک کارشناس نسبت به انحصاری شدن واردات خودرو و تاثیرات منفی آن بر مصرف‌کنندگان هشدار داد.

امرالله امینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد:‌ تصمیم اخیر وزارت صنعت، معدن و تجارت در حذف شرکت‌های متفرقه و نمایندگی‌های غیر مستقیم خودروسازان خارجی از فرایند واردات خودرو، چند پیامد منفی و تنها یک پیامد مثبت دارد.

وی با بیان اینکه مهمترین پیامد منفی این اقدام، انحصاری شدن واردات و بازار خودروهای وارداتی است، خاطرنشان کرد: وقتی واردات خودرو تنها به نمایندگی‌های رسمی و مستقیم خودروسازان خارجی محدود می‌شود خواه ناخواه واردات خودرو به انحصار چند شرکت خاص در می‌آید.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: در این شرایط واردکنندگان متفرقه‌ای که بعضا خودروها را با قیمت پایین‌تری عرضه می‌کردند از این بازار حذف می‌شوند و مصرف‌کنندگان مجبور به خرید از چند شرکت خاص هستند.

وی افزود: منحصر شدن عرضه خودروهای وارداتی به چند شرکت خاص زمینه را برای سودجویی و افزایش قیمت این محصولات از سوی این شرکت‌ها فراهم می‌کند و البته تجربه‌های گذشته نیز نشان داده که شرکت‌های اصلی و بزرگ واردکننده خودرو الزامی به رعایت حقوق مصرف‌کنندگان ندارند.

امینی با بیان اینکه تنها نکته مثبت تصمیم اخیر وزارت صنعت، معدن و تجارت در محدود شدن واردات خودرو، شفاف شدن وضعیت خدمات پس از فروش این محصولات است، تصریح کرد: بنابراین این وزارتخانه باید تدابیری بیاندیشد که از یک سو واردات خودرو انحصاری نشده و از سوی دیگر واردکنندگان متفرقه نیز ملزم به ارائه خدمات پس از فروش مناسب به خودروهای وارداتی خود باشند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
تازه هشدار دادند!!!!!!
یعنی تا الان انحصار نداشتیم!؟
زور و اجبار نداشتیم؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان