بازدید 110344
اداره سلامت مواد غذایی اروپا:

شکلات صبحانۀ نوتلا سرطان‌زا است

چند وقتی است که در سبد غذایی ایرانیان شکلات صبحانه راه پیدا کرده و در اندک زمانی توانسته طرفداران بسیاری پیدا کند. این روز ها به هر سوپرمارکت و فروشگاهی که می روید، حتما قوطی های شکلات صبحانه را می بینید که بر روی هم چیده شده و شما را وسوسه می کند که دستکم یک بار امتحانش کنید. بگذریم از اینکه هر گوشه ای را که نگاه می کنیم یک مغازۀ "نان داغ شکلات داغ!" برای ارائۀ انواع بستنی ها و محصولات شکلات صبحانه باز شده. شاید بد نباشد که بدانید اخیراً اداره سلامت مواد غذایی اروپا این محصول را سرطان‌زا تشخیص داده.
کد خبر: ۶۵۶۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲ 13 January 2017
چند وقتی است که در سبد غذایی ایرانیان شکلات صبحانه راه پیدا کرده و در اندک زمانی توانسته طرفداران بسیاری پیدا کند. این روز ها به هر سوپرمارکت و فروشگاهی که می روید، حتما قوطی های شکلات صبحانه را می بینید که بر روی هم چیده شده و شما را وسوسه می کند که دستکم یک بار امتحانش کنید. بگذریم از اینکه هر گوشه ای را که نگاه می کنیم یک مغازۀ "نان داغ شکلات داغ!" فروشی برای ارائۀ انواع بستنی ها و محصولات شکلات صبحانه باز شده. شاید بد نباشد که بدانید اخیراً اداره سلامت مواد غذایی اروپا این محصول را سرطان زا تشخیص داده.

به گزارش تابناک اقتصادی، شکلات صبحانۀ وقتی در ایران مورد توجه بسیار واقع شد که اماکنی به نام "نوتلا بار" شروع به فروش محصولات مختلف آن کردند. این فروشگاه ها انقدر در ایران طرفدار دارد که حتی فرهنگستان زبان و ادب فارسی برای آن ها اسمی در نظر گرفت و طیّ نامه‌ای به نیروی انتظامی اعلام کرد که " نام‌گذاری این مغازه‌ها مغایر با قانون ممنوعیّت به‌کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه است و لازم است تغییر یابد." پیشنهاد فرهنگستان برای این مغازه ها "نان داغ شکلات داغ" بود.

شکلات صبحانۀ نوتلا سرطان‌زا است

اداره سلامت مواد غذایی اروپا، محصولاتی را که در ترکیب آن ها از روغن پالم استفاده می شود، سرطان زا تشخیص داده و در این میان، شکلات صبحانۀ نوتلا که یکی از بزرگترین مشتریان صنعت پالم است مورد انتقاد فراوان واقع شده و بسیاری از مغازه ها و سوپرمارکت های اروپایی فروش آن را متوقف کرده اند.

در چنین شرایطی، صنعت 44 میلیارد دلاری روغن پالم، که از جانب اروپا به خاطر افزایش خطر ابتلا به سرطان در تنگنا قرار گرفته، یک متحد و طرفدار در بخش خوراکی پیدا کرده است: سازندۀ نوتلا!

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، شرکت فراورده‌های قندی "فِرِرو" موضع عمومی ای در دفاع از یکی از ترکیباتی گرفته که سایر شرکت های مواد غذایی آن را تحریم کرده اند. شرکت فررو، یک کمپین تبلیغاتی برای اطمینان مردم از سالم بودن نوتلا به راه انداخته. نوتلا گل سرسبد محصولات صنعت پالم است که یک پنجم از فروش این صنعت را تشکیل می دهد.

ترکیب فندق و شکلات، یکی از شناخته شده ترین مارک های مواد غذایی ایتالیا و صبحانه محبوبِ کودکان، برای بافت روغنی و ماندگاری اش متکی بر پالم است. طبق گفتۀ فررو، جایگزین های دیگر مانند روغن آفتابگردان، می تواند ماهیت این محصول را تغییر دهد.

وینسنزو تاپلا، مدیر خرید فررو به رویترز گفت: "ساخت نوتلا بدون روغن پالم  می توند به تولید محصول فرعی دیگری به جای محصول واقعی نوتلا بیانجامد که یک گام به عقب است." او در طول سه ماه گذشته، مکرراً این دیدگاه را در برنامه های تلویزیونی ایتالیا اعلام کرده و موجب انتقاد برخی از سیاستمداران شده است.

هر حرکتی برای تغییر روغن پالم در ترکیب این محصول، می تواند پیامد های اقتصادی ای برای شرکت فررو داشته باشد، چرا که روغن پالم تنی 800 دلار است، در حالی که روغن آفتابگردان، تنی 845 دلار و روغن کلزا، تنی 920 دلار است. این دو روغن می توانند جایگزین روغن پالم شوند.

فررو در سال حدود 185،000 تن روغن پالم استفاده می کند؛ بنابراین تغییر این روغن با جایگزین هایش، حدود 8 تا 22 میلیون دلار برای این شرکت هزینه دارد. شرکت فررو حاضر به اظهار نظر در این رابطه نشده است.

 اداره سلامت مواد غذایی اروپا (EFSA) در ماه می اعلام کرد هنگامی که برای تصفیه روغن پالم از دمای بالای 200 درجه سلسیوس استفاده می‌شود احتمال سرطان‌زا بودن آن نسبت به روغن‌های گیاهی دیگر بیشتر می‌شود چرا که در این دما گلیسیدول تولید می شود. البته این اداره اعلام کرد برای تشخیص میزان خطر استفاده از این روغن به تحقیقات بیشتری احتیاج است و مردم را از مصرف آن منع نکرد.

به گزارش ایندیپندنت، دکتر هل کنوتسن، رئیس contam (بخشی از اداره سلامت مواد غذایی اروپا که وظیفۀ پژوهش بر روی روغن پالم را بر عهده دارد) در ماه می گفت: " شواهد کافی ای وجود دارد که گلیسیدول ژنوتوکسیک و سرطان زا است." 

با درز این گزارش، چندین مغازه در اروپا، از جمله بزرگترین فروشگاه زنجیره ای اروپا به نام "کوپ" فروش نوتلا را در یک اقدام احتیاطی ممنوع کردند.

اما شاید اروپایی ها، زیادی برای جان مردم ارزش قائل اند و خیلی دارند به سلامتی اهمیت می دهند. خوشمزگی شکلات صبحانه و حاشیه سود حاصل از فروش آن، می تواند ما ایرانیان را از توجه به غیر سالم بودن این محصول دور کند. اما امید است که با پیگیری وزرات بهداشت و توجه خود ایرانیان، ما نیز بررسی ای بر روی این محصول انجام دهیم و در صورتی که این محصول واقعاً موجب کاهش سلامتی مان می شود و سرطان زاست، فروش و مصرف آن را متوقف کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۲۵
برای تائید و رد کیفیت محصولات ابتدا ببینید که ایا چند کشور رشد یافته امریکای مرکزی و شمالی و اروپای مرکزی و غربی ایا از این محصولات استفاده میکنند یا خیر؟ نیز باید یک حاج اقا دارای صلاحیت نظر بر حلال و حرام بودن فرایند تولید ژله و نوع استخوان دام مصرفی و نوع ذبح و اسلامی بودن و نبودن و جهت قبله و ذکر جلاله بسم اله هنگام ذبح و نحوه کشتار در ان شرکت از جمله نستله و نوتلا و غیره بگمارید که خدای ناکرده ژلاتین از استخوان خوک و سگ و خر و حرام گوشتها به مسلمانان ارائه ندهند. در کل نظارت بر غذا و بهداشت حتما نیازمند نظارت حاج اقای فقهی صلاحیتدار است و به نظر میرسد اکنون نیز 80 درصد شکلات و ژلاتین های وارداتی هم نجس و حرام و دارای مشکل شرعی باشد.
اگه پالم سرطانزاست، کل روغنهای ما به همراه لبنیاتمون سرطانزا هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
اخه هنوز نمیدونن میخوان یه چیزی رو بزنن خود زنی نکنن...در استفاده از پالم که ما سر دم داریم..حالا نوتلا بارها سوداور بودن میخوان جمعشون کنن دنبال بهانه هستن.
روغن پالم ؟ مگه ضرر داره ؟ ما که هر روز در لبنیات ساخت داخل نوش جان می کنیم .
پاسخ ها
هاشم
| Germany |
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
بعنوان کسی که در صنعت لبنیات کار کردم عرض می کنم احتمال مصرف روغن پالم در محصولات پر چرب وجود دارد.پس اگه شما محصول نیم چرب یاکم چرب مصرف کنید اطمینان داشته باید که لبنیات بدون پالم مصرف می کنید
فعلا که هوای تهران به یمن وجود قالیباف شده کاتالیزور سرطان مردم تهران. شما نمیخواد نگران نوتلا باشید که حتی اگه راست باشه که نیست مصرف کنندهاش زیر ۱ درصد جامعه هستن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
به قالیباف چه ربطی داره؟ برو توی دهاتت بشین سرطان نگیری
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
سلام ... واقعا در تعجبم از این حجم نا آگاهی مردم کشورم ... یعنی شما هنوز نمی دانید مسئول آلودگی هوا سازمان محیط زیست است نه شهرداری؟ ... ظاهرا الان انتقاد از شهردار به هر دلیل درست و نادرست شده مد روشنفکری!!! ... و لکن اکثر الناس لا یعقلون
ببخشین اگر اینطوری که شما می گین چرا در اروپا استرالیا ژاپن آمریکا و کانادا تولید می شه و فروش می ره؟ آیا درمان و آموزش پزشکی این کشورها از ایران عقب مونده که متوجه نشدن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
یک بار دیگر بخون
با دقت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
شاهکار
خبر رو بخون
اداره سلامت مواد غذایی اروپا، اعلام کرده
نه وزارت بهداشت ما
ناشناس
| Germany |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
در اروپا و آمریکا سیگار و مشروبات الکلی هم تولید میشه و همه هم میدونن که سرطان زا هستن. ولی تولید میشه و مصرف هم میشه. پس ملاک اروپا و آمریکا نیست. چون پشت تولید هر کدوم از اینا آدم های کله گنده ای هستن و دستگاه تبلیغاتی عظیمی دارن.
سینا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
دوست عزیز تو بخور برا شما ننوشتند
ناشناس
| Canada |
۰۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
من کانادا هستم و توی وبسایتهای مختلف مختلفی خوندم که نوتلا بسیار مضر هست. اما اینکه فروخته میشه دلیل نیست که بد نباشه. اینجا مشروب الکلی هم فروخته میشه و همه میدونن بد هست
ناشناس
| Canada |
۰۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
من کانادا هستم و توی وبسایتهای معتبر مختلفی خوندم که نوتلا بسیار مضر هست. اما اینکه فروخته میشه دلیل نیست که بد نباشه. اینجا مشروب الکلی هم فروخته میشه و همه میدونن بد هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
دروغ است چنین چیزی در وزارت بهداشت اروپا وجود نداره
MA
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
ویکی پدیا توضیحات جالبی در مورد روغن نخل یا روغن پالم به زبان فارسی دارد. توصیه میکنم تا آخرش رو بخوانید
MA
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
دوستان عزیزی که اینجا پاسخ گذاشتند، لطفا کمی توجه بیشتری بفرمایید. روی اکثر تمام مواد غذایی که ترکیب روغنی دارند نوشته حاوی روغن گیاهی که منظور همون پالم هستش. ضمنا پالم سرطانزا نیست بلکه میتواند مشکلات قلبی و عروقی مانند دیگر روغن ها ایجاد کند. متاسفانه با ورود نرم افزارهای اجتماعی و استفاده تاصحیح از آنها این شایعه که روغن پالم سزطانزا است، کل مملکت رو فرا گرفته. بیایید شایعاتی رو که در شبکه های اجتماعی گریبانگیر همه شده است را به راحتی قبول نکنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
اگه وزارت بهداشت راست می گه اول بره نان لواش جوش شیرین دار را فکری بهش بکنه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
شکلاتی بسیار لذیذ و با کیفیت و مغذی ما که خودمون و همه فامیل دارن استفاده میکنن این شایعات رو هم توجه نمیکنیم اگر قرار باشه اینقدر رعایت کنیم مطمئن باشید الان هیچ ماده غذایی سالم تو تهران وجود نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
این سرطانزایی برای اونایی هست که روغن پالم رو فقط تو نوتلا دارن.ما که ماست و خامه و روغن نباتیمون روغن پالم هست تاثبر چندانی نخواهد داشت.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
نه بابا شما نوتلا تو بنوش(میل کن)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
کانادایی عزیز در کانادا مشروبات با کارت شناسایی و محدودیت سنی ارائه می شود و برای سنین بالا فرض است که طرف بالغ است و بتئواند برای خودش تصمیم صحیح بگیرد

و چنین است برای سیگار که در کل جهان و از جمله ایران بفروش می رسد و سرطان زا ست
تمام شکلات صبحانه های ایرانی در صد بیشتری از پالم دارند..

ضمنا تقریبا تمام محصولات لبنب ایرانی روغن پالم دارند

بیخود نیست سرطان اینقدر زیاد شده

همش به خاطر پالم هست!!!!!!!!
معمولا نویسنده چنین مقالاتی یا خیلی انسان دوست هستند و یا جانبداری از شرکت های رقیب رو به عهده داره.
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
معمولا نویسندگان همچین نظراتی هم یا خیلی روشنفکر هستند یا کودن!
نوتلا ایرانی تقلبیه... بنابراین فاقد پالم... لیکن مشکلی ندارد
نوش جان
پاسخ ها
فرامرز
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
اگر تقلبیه پس یک چیز ارزونتر از روغن پالم توش ریختن. احتمالاً پارافین خوراکی
برای منبع برای این خبر میتوانید به لینک زیر در سایت ایندپندنت انگلیس مراجعه کنید. البته در حال حاضر به قدری مواد سرطان زا در مواد غذایی در ایران استفاده می شود از غلات دستکاری شده ژنتیکی (گندم، ذرت، برنج و سویای تراریخته که هم در کشور به صورت گسترده تولید و هم وارد می شود)، سموم استفاده شده در کشاورزی و سطح بالای نیترات در آب که مواد سرطان زا در نوتلا در آن ناچیز و بی اهمیت به نظر می رسد. ا............. پالمی که در نوتلا استفاده می شود و به عنوان ماده سرطان زا در نظر گرفته می شود هم اینک در روغن و لبنیات کشور استفاده می شود.
http://www.independent.co.uk/news/business/news/nutella-does-it-cause-cancer-spread-chocolate-nut-italy-supermarkets-palm-oil-carcinogenic-risk-a7523851.html
چی میگی بابا ما که همه چیمون پالم داره.
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
اونا هم سرطان زاست! البته اگر دوست دارید بخورید و لکن این خبر مثل بمب در همه جا صدا کرده خب دیر یاز زود بار و بنه رو می بندند. البته اگر سرطان زا هم نباشد, بسیار چرب و شیرین است. تنها 10-15 % مغز و ما بقی شکر روغن و مقداری پودر شکلات و شیر است. اگر دوست دارید مواد ناسالم بخورید کسی جلویتان را نگرفته !
اگه پالم ملاک سرطانزا بودن محصولی باشه، پس همه محصولات ما از شیر و لبنیات تا بیسکوییت و ... سرطانزا هستن، چون پر از پالم هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
عزیزم گفته خبر رو بخون توی همه محصولات دمای ر.غن پالم به 200 درجه نمیرسه که
فرمند چطور؟ اون سرطان زا نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
بسیار سرطانزاست اصلا مصرف نکنید.
تشریف ببرید پشت تمام شیرینی ها و کیک و کلوچه های ایرانی نوشته روغن گیاهی یا همون پالم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
بیش از نیمی از کارخانجات تولید روغن های مایع خوراکی مخصوص سرخ کردن ازپالم استفاده میکنن. حتی مارکهای معروف.
حق و حساب ندادن تابناك جان
يا رفتي نوتلا بار ازت اضافه پول گرفتن؟
لطفا خبر رو کامل کار کنید که مثل نظرات دوستان شک و شبهه جانبداری ایجاد نشه. لینک خبر؛

Nutella maker fights back against fears over cancer-causing palm oil

http://www.independent.co.uk/news/business/news/nutella-causes-cancer-palm-oil-supermarket-ban-italy-cadburys-a7522291.html
نوتلا حق حسابش رو به آقازاده ها نداده؟؟؟؟؟
تابناک شما فعلا در مورد دلار و سکه بنویس گه همینجوری بالا میرن، اینها باعث سرطان میشن نه نوتلا
سعی کن همیشه لینک خبر رو بذاری . من این بار این کار رو واست میکنم. به این کار تو میگن مطلب دزدی . فهمیدی !؟
http://www.reuters.com/article/us-italy-ferrero-nutella-insight-idUSKBN14V0MK
روغن پالم
ای کوفت بخورم من زهرمارم کردین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
ای جاااااااان........
بهلول
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
دمت گرم
ما ایرانیها هرچی بخوریم سرطانزاست
پس بهتره یا از این عزیز برویم یا روبه فبله دراز به دراز بشیم و منتظر حضرت اجل باشیم
ما هفت روز سال هوای سالم نداریم
پارازیت داریم
شیر واینکسی و خشک داریم
محیط زیست تعطیل
ما رو از روغن پالم نترسون
در ضمن ما به اروپا بیش از وزارت بهداشت خودمون اعتماد داریم
اگه ضرر جدی داشت ممنوع می کردن
ای بابا ترسیدم ، روغن پالم که در بستنی خامه ، ماست و شیر پرچرب ، روغن های مایع و.... وجود داره. فکر کردم چیز جدیدیه
خوب خدا را شکر ما در ایران که محصولاتمان همه سالم است و تولید کنندگان با شرف ما از این کارها نمی کنند و اگر هم تخلفی شود سریعا سازمانهای مربوطه با اسم و مشخصات دقیق اطلاع رسانی می کنند تا کسی آسیبی نبیند.
معلوم نیست به کی باج نداده که سرطان زا اعلام شده .
پس چرا اجازه واردات داره؟
خوش به حال اروپاييها
چون دولتهاشون نام كامل برند رو با عنوان دقيق مشكل براى مردمشون مطرح مى كنن

دولتمردان ما هم كمى يادبگيرن
مثلاً يكى از شركتهاى معروف آبليمو، آب كاه به مردم ميداده
يا نگو يكى از كارخانه ها لبنيات غير استاندارد توليد مى كنه
نگم شكرت "م. ر." اين كارو مى كنه

همه چى سراسر مبهم و همه شركتها هم همچنان به فعاليت ادامه مى دن
اتفاقاً بعد از پخش اين اخبار كانلاً ناقص و مبهم، اون محصولات رو هم گرون مى كنن
لطفا لینک اداره سلامت مواد غذایی اروپا رو که این خبر رو اعلام کرده رو یک کسی پست کنه لطفا
خوب ما که تو عوامل سرطانزا غوطه ور هستیم از اب و هوا و گوشت و مرغ بگیر تا شیر و لبنیات.نیست وزارت بهداشت همه اونا رو حل کرد یه نوتلا هم حذف بشه کلا ریشه عوامل سرطان خشک شده.بزن به افتخار وزارت بهداشت دست قشنگه رو
دروغ و باز هم دروغ مردم شدن بازی چه .چنین چیزی در مواد غذایی اروپا (EFSA) وجود ندارد . درضمن 75% از روغن های سرخ کردنی روغن پالم است که توی حرارت بالا مقاوم است , در ضمن هر روغن و مواد خوراکی که توی حرارت خیلی بالا باشد ممکن است سرطان زا شود حتی همین نان که هر روز مصرف میکنیم .
لعنت به این زندگی صنعتی و هیچی نمیشه خوردو حالا بیا دختر منو متقاعد کن پالم چیه...
کلا نوتلا خر است.
تمام روغن های مورد استفاده در صنایع غذایی ایران وهمچنین روغن خوراکی وپخت وپز در ایران دارای مقدار زیادی روغن پالم است
دوستان و هموطنان عزیز از همه شما خواهش میکنم تا میتونید از محصولات مایع و تا حدودی جامد بسته بندی مصرف نکنید مثلا رب گوجه و کنسرو ماهی و انواع کمپوتها و کنسروها و نوشابه ها و مواد غذایی فراوری شده مثل سوسیس و کالباس و علی الخصوص نوتلا که به طور حتم زیانهای جبران ناپذیر به سلامتی ما وارد میکنه خداوند هر موجود زنده چه گیاه و چه حیوان و یا انسان تا زنده هست فاسد نمیشه ولی پس از مرگ به سرعت فاسد میشه اما میبینید که کنسروها و کمپوتها و دیگر مواد بسته بندی تا 2سال تاریخ مصرف دارن ...............
معده ما ایرانی ها سالهاست که با پالم آشناست بنابراین مشکلی نداره بخوریم . فقط یه دفعه حرام اعلامش نکنن بدبخت شیم . یکی از تفریحاتمون همین نوتلا هاست میخوریم
والا اگر ملاک سرطانزا بودن پالمه که تو مملکت ما که چربی طبیعی شیر ور هم میگیرن جاش پالم میریزن!چرا از اونا کسی چیزی نمیگه؟دعوای وزارت بهداشت با صنف لبنیات به کجا رسید؟ یه چند روزی سرو صدا کردن بعد هم گرون شدن چند صد تومنی همون محصولات قبلی.این فقط نصیب ملت ما شد.
معلوم نیست نوتلا به کدوم آقا زاده ای باج نداده که دارن اینطوری می کوبنش !!!!!!
تو ایران باج گیر زیاد داریم . چند مدت پیشم اپل رو اینطوری تحدید می کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
تهدید !
لطفا با دقت مطالعه کنید...

مصرف روغن نخل در صنایع غذایی

لبنیات

در ایران بعضی از کارخانه‌های لبنیاتی از روغن پالم (روغن گیاهی) برای پرچرب کردن محصولات لبنی مانند شیر پرچرب، ماست، پنیر استفاده کرده‌اند که از سوی وزارت بهداشت دولت یازدهم مصرف آنها غیرمجاز اعلام شد.

شیرینی‌جات

در بعضی از شرینی‌ها و کیک جشن‌ها روغن پالم استفاده می‌شود.

شیر خشک نوزاد

در ایران در ساخت بعضی از شیرهای خشک نوزان نیز از روغن پالم استفاده شده‌است.
روغن پالم در ایران

به گفته عباس پاپی زاده بالنگان عضو کمیسیون کشاورزی مجلس نیمی از یک و نیم میلیون تن روغن وارداتی ایران یعنی هفتصد و پنجاه هزار تن را روغن پالم شامل می‌شود که ۵۰ هزار تن در صنایع لبنی و مابقی در سایر صنایع غذایی به خورد مردم داده شده است.
مصرف روغن پالم و تأثیر بر سلامت

مثل همه روغن‌های گیاهی روغن نخل حاوی کلسترول نیست اگرچه مصرف چربی اشباع شده کلسترول LDL و HDLرا افزایش می‌دهد. استفادهٔ خوراکی روغن پالم زیان‌آور نیست ولی به دلیل وجود اسیدهای چرب اشباع و تنها مصرف زیاد آن عوارض قلبی و عروقی به همراه دارد. و مهمترین علت آن وجود اسیدهای چرب فراوان در ساختار آن است که در دمای اتاق جامد هستند.
صد رحمت به روغن پالم،صنایع شکلات سازی خودمون از پارافین استفاده می کنن.
اول :درتمام دنيا قانون هست كه اگر خبري نقل قول ميشه بايد منبع خبر ذكر بشه كه مخاطب صحت و سقم اونو بررسي بكنه .شما ازقول وزارت سلامت غذايي اروپا و همچنين خبرگزاري اينديپندنت خبري رو اعلام كرديد بدون ذكر تاريخ و يا لينك خبر .
دوم :همين نوتلا اگه چند وقت ديگه يكي از يقه سفيدها نمايندگي انحصاريشو توي ايران بگيره و خودش توزيع بكنه ميشه كاملا مغذي و مفيد. نمونه اش همين ردبول كه حرام اعلام شد در كمتر از يكماه با برچسپ فارسي وارد بازار شد كاملا طيب و طاهر.

تابناك لطفا كامنت منو منتشر كن اگه واقعا بي طرفي.
حق حساب نداده اگه بده از همه سالم تر و بهتره مگه در گذشته نگفته بودن برنج هندی سمی هست و برنج ایرانی خوبه حق حساب که داده شد چند روز بعد روزنامه ها درست برعکس قضه رو نوشتند . دوستان اینجا ایرانه اینو هرگز فراموش نکنید . حق حساب از واجباته
این خبر انقدر واضح است که نشان می دهد دعوا بر سر منافع خود اقایا واردکننده است که احتمالا حق و حسابی به برخی ها ندادند. ملت اگاه است دیگر حناتان رنگی ندارد
اگر بخاطر روغن پالمش سرطانزاست محصولات مشابه ایرانی که همش روغن پالمه و همه اعتراف کردند!!!!!!!!!
والا نوتلا رو شاید یه روز در میان خورد اونم خیلیا دوست ندارن.
ولی صبح تا شب پارازیت همه جای شهرو گرفته.
خودمون وقتی داریم خودمونو نابود می کنیم دیگه چه فرقی بین نوتلا و پارازیت هست؟
نوتلا سرطان زا، برندهای ایرانی شفا دهنده
لابد درصدشو نداده !
آب ناسالم لبنیات همه تقلب و ناسالم نان ناسالم هوا ناسالم میوه و سبزیجات ناسالم و... ول کنین بابا این حرف ها رو حتما باید بریم شکلات های بی کیفیت پالم داره قافلانکوه و فرمند و... رو بخوریم که همه شکلشون یه مزه میدن اونم مزه خاک رس :)
این نوتلا رو مگه نمیگفتن صاحبانش صهیونیست هستند؟ پس چجوری سر از فروشگاههای ایران در آورده؟
لطفا وزارت بهداشت این مطلب رو پیگیری و اعلام کنند . نویسنده این مطلب مشخص نیست. ممکن است هدفش تخریب و تضعیف رقیب باشد . آیا محصولات مشابه ایرانی سالم اند ؟!
حتما منافع یک شرکت داخلی که سهم اقازادگان محترم بوده وباخطرمواجهه شده این همه برعلیه ش تبلیغات منفی میکنید من حرف شماروقبول ندارم میدانم در محصول اروپا کلیه استانداردها رعایت میشود
این که ممککن است سرطانزا باشه هیچ شکی توش نیست، ولی مهم اینه که چرا این محصول رفته زیر زره بین شما؟ چرا تمامی محصولات کشاورزی، محصولات بسته بندی داخل که همه سرطانزا هستند را مطرح نمی کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ایران که خودش از بزرگترین استفاده کنندگان پالمه
صد در صد یا پول گمرک ندادن یا مالیات .طبق رقانون ما اینطوری کله میشوند. والسلام
شیر،ماست،کره،شیرینی،بیسکویت وخلاصه هرچی که ما میخوریم پر از پالمه،یکی از دلایلی هم که نرخ سرطان در ایران به شدت رو به کاهشه همینه،البته فقط یکی از دلایل
چقدر جالب! خار رو تو موهای بقیه میبینیم اما تنه درخت ۴۰۰ ساله رو تو حلق خودمون نمیبینیم. آقایونی که به فکر مردمید! زود نوتلا رو کشف کردید و اعلامم کردید آره؟ اون برندهای ایرانی که چندین و چند سال پالم به خورد ملت دادن مثل همون اسامی هو جیب احمدی نژاد هیچ وقت رو نشد.
واقعا تاسف آوره واقعا
خبر صحت داشت.
http://www.reuters.com/article/us-italy-ferrero-nutella-insight-idUSKBN14V0MK
خبر صحت داشت.
http://www.reuters.com/article/us-italy-ferrero-nutella-insight-idUSKBN14V0MK
عاقا مگه همین یکی دوسال پیش در مورد روغن پالم و مضراتش کلی گزارش و خبر و غیره ننوشتین و در رسانه میلی تون در بخشهای خبری بخصوص 20:30 عنوان نکردین که دولت رو تضعیف کنین؟؟؟؟!!!!!
حالا اومدین در مورد نوتلا بار میگین؟!!! اونم مثل تولیدات داخلی خودمون... انواع خامه و بستنی و شکلات صبحانه و شکلاتهای کاکائویی و تافی هم با روغن پالم درست میکنن...
به قول اون مثال قدیمی: " گر حکم کنند که مست گیرند در شهر هر آنکه هست گیرند

حالا تابی جون میخوای منتشر کن میخوای نکن مثل هزار تا پیام دیگه ای که دادم و چاپ نشد
البته من فکر میکنم چون تو بازار ایران بصورت قاچاق وارد میشه این خبر رو به این صورت تیتر کردن
اخر کسی نیست بگوید مرد حسابی شما برای چه حقوق میلیونی میگیری؟خب اگه سرطانزاست برین جمعش کنین چرا عرضه میکنین؟
کلا" هرچی میخوریم سرطان زا هست اون از سبزی اون از لبنیات از گوشت و مرغ همه هرمونی برنج چی درست هست اون از هوا و ...........پارازیت
یه سری به بیمارستانا بزنیم معلوم هست که چقدر سرطان زیاد شده
هیچ وقت یک ایرانی را با روغن پالم تهدید نکنید
کاش در حرفهایتان کمی هم دغدغه تولید ملی بود
کیفیت و طعم شوکولات ایرانی بسیار بالاست .
لطفا نظر متخصصین رو هم بزنید
شاید تابناک کمی هم به عنوان حامی تولید ملی به نظر بیاید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
شوکولات ایرانی میخوری هنوز به معده نرسیده از دهانت شروع به سوزش میکنه تا به معده برسه.بماند که طعم خاک رس میدن..نوتلا بخور تا متوجه بشی طعم واقعی شکلات صبحانه یعنی چی و سلامتی کدوم قابل استنادتر.
اب - هوا-مرغ - گوشت - کره - مربا -نان -سبزی - تخم مرغ - و.............................................

به نظر مشکل سرطان شمایید.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
به نظر شما پارازیت سرطان زا نیست ؟
البته که نوتلا برای برخی آقایان بهره اقتصادی نداره و ضرر داره !
ولی پارازیت چون برای عدم آگاهی مردم مناسب است ضرر ندارد !
میشه با روغن پالم نیمرو درست کرد خوشمزه میشه تابی سرطانم کجابود
احتمالا سهام دارش اسراعیلی است پس سرطانی است دانش هم شده بازیچه .
چطور پالم برای نوتلا سرطانزاست اما برای لبنیات ما به گفته وزیر مجازه؟
چرا روحانی گفت که پالم خوبه مشکلی نداره ؟
مرگ شیرین تر از نوتلا؟...بمیرم قاتلم تو باشی!
اینجا هر کس در شرف ثروتمند شدن قرار بگیرد یا کلا بردار میشود وبازداشت
یا سرطان زا میشود و پلمب .
من اگر پالم نخورم از خودم سیرم من اگر پالم نخورم زود میمیرم
كشور جهان سوم ، جايي است كه منفعت مالي يك وارد كننده بر سلامت جسمي ميليونها شهروند ترجيح داده بشه.
خب انقد بخورید تا بمیرید
سرطان حق مسلم ماست.
میزان واردات روغن پالم طی 9 ماهه اول امسال در ایران 387 هزار تن بوده بیش از دو برابر کل مصرف سالیانه نوتلا که محصولاتش در تمام دنیا پخش می شود و به فروش می رسد معلوم نیست این مقدار روغن پالم کجا مصرف میشود و حتما شکلات صبحانه های ایرانی و تولید داخل از مواد دیگری استفاده می کنند !
اشتباه نشه اگه اسم فرهنگستان فارسی رو که براش انتخاب کردن بذاره ,سالم میشه ,.
چون برند خارجی هست هنوز مشخص نشده که خطرناک هست یا نه زودی اسمشو بردن. اگه می تونین اسم محصولات کشور خودمون که بیش از 10 سال سر مردم کلاه میذارن هم نام ببرید
بحث نوتلا به کنار. اون مال ازما بهترانه! اما اینکه میگن تخم مرغهائی که بدون مارک شرکت تولیدی هستن و قیمتشون هم نسبتا" ارزانتره و یه مقدار رنگ زرده اون هم کمرنگه در کارخانه و بدون دخالت مرغ و توسط دستگاه مخصوصی واز مشتقات پالم و یک سری مواد شیمیائی تولید میشن راسته؟! اگه اینطوره واقعا" کجا داریم زندگی میکنیم و آخر و عاقبتمون به کجا خیم میشه!!؟
گربه دستش به گوشت نمی رسه می گه پیف پیف !
اینا همش تبلیغات منفی برای این محصول پروفروش ، چون حسودیشون میشه !!!!!
من که تا حالا دو قوطی خوردم خبرتون میدم
فکر نکنم که راست باشه اخه دمای۲۰۰گرادمگه میشه واسه شکلات
تابناک، کلا اعتمادم به سایتت سلب شد. یک کم تحقیق کن بعد نشر بده. نه هرچی که دستت رسید. کدوم مرجع علمی گفته روغن پالم سرطانزاست؟ میخواین بگین محصول ایرانی بخرین؟ اون یه بحث دیگه است. راست و حسینی صحبت کنین. مگه میخواین بچه گول بزنید؟ این قاقا رو نخر اخخخه!!!!
واقعا چرا وقتی یه برند جهانی انقدر موفقه دارین خرابش میکنین که آشغالایی ک به گرد پاشونم نمیرسنو به خورد مردم بدین؟؟شماها هنوز ماستی که میخورین سرشار از پالمه بعد نوتلا که توی اروپا و کل دنیا طرفدار داره رو میبرین زیر سوال؟
این مقاله کاملا دروغه
نظرات کاربرانی که اینجا خوندم در درونش خشم کور دیدم متاسفانه فرهنگ مردم خیلی ضعیفه البته اشتباه نشه فرهنگ ما قوی بوده ولی الان ضعیف شده ما مانند بچه هایی هستیم که نمیدونن چرا عصبانی هستند و نمیخواهند مسوولیت قبول کنند و هزینه بپردازند و انتظارات بیجایی دارند دوستان هموطن خود ما مسوول حفظ سلامتیمون هستیم نه دولت خود ما باید هزینه سلامتی رو پرداخت کنیم نه دولت هنوز این مطلب و نتونستیم بفهمیم شما با انتخاب مواد غذایی نازل ارزان و بی ارزش و سرطان زا قبر خودتون رو میکنید ربط به دولت داره؟
وقتی شما مواد خوشمزه ملاک انتخاب قرار بدید اماده دیابت چربی خون فشار خون و سرطان میشید ربط به دولت داره مواد با کیفیت ارگانیک طبیعی معلومه گران قیمت هست باید کمتر بخورید و بهتر بخورید کاری که سالهاست در امریکا و اروپا مردم شروع کرده اند دولت فقط مسوول حفظ امنیت هست و عدالت بقیه امور در گرو انتخاب خود شماست وقت اون نرسیده ما مردم بزرگ بشیم؟؟؟؟؟؟
من که نتلا می خورم

باورم نمیشه
خخخ
من واقعا نمیدونم با خودتون چی فکر میکنین
مردم ایرانو چی فرض کردین
من پیشی میخااااااااااااااامممممم
من به شخصه به عنوان یک مالک نوتلا میگم هیچ روغن پالم درون نوتلا اصلی وجود نداره و نوتلایی که پالم داره ساخت لهستان و ترکیه هست و شما راحت می تونید نوتلا های ساخت آلمان و ایتالیا رو مصرف کنید
من خود آن سرطانم!!!
ادم سرطانم میگیره با نوتلا بگیره لعنتی خیلی شیکه
هیچی به اندازه قیمت بالای کالها سرطان زا نیست..خوب معلومه ادم از خیلی چیزها بگذاره تا یک قوطی نوتیلا گیرش بیاد باغصه واحساس گناه میخوره..سرطان میگره مگه نه
زود تر می گفتین خو من تاحالا خیلی نوتلا خوردم
خیلی وقته میخورم و هیچ چیزیم نشده من همین الان هم دارم میخورم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی