بازدید 3801

تخت‌روانچی:پرونده برجام دوباره باز نخواهد شد

کد خبر: ۶۵۶۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹ 13 January 2017
معاون وزیر خارجه در واکنش به اظهارات تیلرسون درباره بازبینی برجام تصریح کرد: بارها اعلام کردیم به هیچ وجه پرونده برجام دوباره باز نخواهد شد و اجازه نخواهیم داد چنین اتفاقی بیفتد و این نه تنها موضع ما بلکه موضع همه اعضای 1+5 است.

به گزارش خبرگزاری فارس، مجید تخت‌روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه امروز (جمعه) در حاشیه مراسم ختم پدر حمیدرضا آصفی سخنگوی اسبق وزارت خارجه در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره اینکه آیا در نشست کمیسیون مشترک برجام در وین تضمین کتبی از آمریکایی‌ها درباره اینکه تمدید آیسا بر برجام تاثیرگذار نخواهد بود گرفته شد؟ گفت: همانطور که مشاهده کردید این جلسه‌ای بود که به درخواست ایران تشکیل شد و شکایتی که ما از دولت آمریکا در خصوص تمدید قانون آیسا داشتیم و دلیل بدعهدی‌هایی که تاکنون در طول یک سال گذشته در اجرای برجام داشته است.

تخت‌روانچی ادامه داد: در بیانیه‌ای هم که در پایان جلسه صادر شد اشاره دارد به شکایت ایران و نامه‌ای که دکتر ظریف نوشتند و هم تأکید شد بر اینکه برجام باید به بهترین نحو اجرا شود و در طول جلسه هم تمام اعضا تأکید داشتند که به هیچ وجه نباید اجازه داده شود که از وضعیت سوء استفاده وشد و برجام بخواهد در اجرایش با مشکلاتی مواجه شود.

وی افزود: هیأت آمریکایی هم تأکید کرد و قول داد که هیچ آثار اجرایی نداشته باشد و ما باید در عمل ببینیم که به چه صورتی خواهد بود.

معاون ظریف درباره اینکه آیا تضمین کتبی از آمریکا گرفته نشد؟ عنوان کرد: در بیانیه‌ای که در پایان جلسه صادر شد مشخص است که چه بحث‌هایی شده است و در آنجا تأکید شده است که اجرای برجام باید به نحو احسن و کامل و بدون تحفظ و به صورت خیلی شفاف اجرا شود.

وی درباره یک سالگی اجرای برجام با بیان اینکه برجام آثار مثبتی داشته و با مشکلاتی مواجه بودیم که خیلی شفاف این مشکلات را با مردم شریف‌مان مطرح کردیم، اظهار داشت: یکی از مشکلات بدعهدی‌هایی بود که آمریکایی‌ها داشتند و در گفت‌وگوهایی که در جلسات برجام داشتیم به صراحت این موارد را مطرح کردیم.

تخت‌روانچی ادامه داد: در طول جلسه کمیسیون مشترک در برجام در وین همه اعضا با نظر ما همراهی داشتند که به هیچ وجه نباید اجازه دهیم برجام با مشکلاتی در اجرا مواجه شود و مورد سوء استفاده قرار گیرد.

معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس درباره اظهارت تیلرسون گزینه تصدی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه برجام باید مورد بازبینی قرار گیرد نیز گفت: بارها اعلام کردیم به هیچ وجه پرونده برجام دوباره باز نخواهد شد و اجازه نخواهیم داد چنین اتفاقی بیفتد و این نه تنها موضع ما بلکه موضع همه اعضای 1+5 است.

به گزارش فارس، رکس تیلرسون گزینه تصدی وزارت خارجه آمریکا اخیرا در اظهاراتی عنوان کرد: «در صورتی که من تأیید شوم - و این همراستا با نظر رئیس‌جمهور منتخب است - پیشنهاد من بازنگری کامل در توافق هسته‌ای و هر کدام از توافقات جانبی است که طبق دریافت من بخشی از آن توافق است.» 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر