بازدید 2603

قرعه‌کشی هندبال بانوان آسیا انجام شد

طبق اعلام سایت کنفدراسیون هندبال آسیا ۹ تیم در شانزدهمین دوره رقابت های هندبال قهرمانی بانوان آسیا حاضر هستند که طی قرعه کشی تیم ایران در گروه اول با کشورهای کره جنوبی، چین و مالدیو همگروه است.
کد خبر: ۶۵۶۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹ 12 January 2017
شانزدهمین دوره رقابت های هندبال قهرمانی بانوان آسیا در حالی قرعه کشی شد که تیم ایران در گروه اول با کشورهای کره جنوبی، چین و مالدیو همگروه است.

به گزارش تابناک ورزشی، شانزدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی بانوان آسیا در سال ۲۰۱۷ اسفند ماه سال جاری به میزبانی کره جنوبی برگزار می شود.

طبق اعلام سایت کنفدراسیون هندبال آسیا ۹ تیم در این رقابت ها حاضر هستند که قرعه کشی این تیم ها چهارشنبه شب از سایت کنفدراسیون آسیا اعلام شد.

طبق این اعلام، تیم ایران در گروه اول با کشورهای کره جنوبی، چین و مالدیو همگروه است. گروه بندی کامل این رقابت ها به این شرح است:

گروه A : چین- کره جنوبی- ایران- مالدیو

گروه B : ژاپن- قزاقستان- ازبکستان- هنگ کنگ – ویتنام

تیم کشورمان در حالی برای پنجمین بار خود را برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا آماده می کند که به نوعی حضور در گروه اول و همگروهی با کره جنوبی و چین کار را برای تیم ایران سخت خواهد کرد. در طول چهار دوره قبل حضورمان در این رقابت ها، ایران سه بار با کشورهای کره جنوبی و دو بار با چین درگروه مقدماتی قرار گرفته است.

در پی سال های حضور تیم هندبال بانوان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا، تیم ایران در هر سه رویارویی خود با تیم کره جنوبی قدرتمندترین تیم هندبال زنان آسیا متحمل شکست های سنگینی شده است. تیم کره جنوبی در طی حضورش در این بازی ها صاحب ۱۲ مدال طلا، ۲ نقره و یک برنز شده است.

ایران دو بار نیز با چین در سال های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ همگروه بوده که در این دیدارها هم برابر رقیب خود مغلوب شد.

تیم هندبال بانوان ایران در سال ۲۰۰۸ برای اولین بار در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا شرکت کرد و در این دوره به مقام هفتم رسید. در دومین حضور خود در سال ۲۰۱۰ در رده آخر و هشتمی ایستاد. در سال ۲۰۱۲ نهم و در سال ۲۰۱۵ و آخرین تجربه آسیایی خود با ایستادن در رده ششم بهترین مقام خود را کسب کرد.

تیم هندبال بانوان ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی هندبال آسیا تاکنون ۷ اردو را پشت سر گذاشته است. هشتمین اردوی ملی‌پوشان از ۲۷ دی ماه در حالی در تهران برپا می شود که قرار است تیم ملی و تیم آذربایجان یک اردوی تدارکاتی و چند مسابقه را پشت سر بگذارند.

شانزدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی بانوان آسیا از ۲۳ اسفند ۹۵ تا دوم فروردین ماه سال ۹۶ در کره جنوبی برگزار می شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان