بازدید 8683

ترامپ با برچسب های "وطن فروش" و "آمریکا ستیز" بلای جان کسب و کار در آمریکا شده

بانکداران وال استریت، مدیران شرکت ها و مشاوران مدیریت بحران می گویند که با انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا، برچسب "آمریکا ستیز" خوردن، به یکی از نگرانی های بسیار مهم در عرصۀ کسب و کار بدل شده.
کد خبر: ۶۵۶۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳ 11 January 2017

بانکداران وال استریت، مدیران شرکت ها و مشاوران مدیریت بحران می گویند که با انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا، برچسب "آمریکا ستیز" خوردن، به یکی از نگرانی های بسیار مهم در عرصۀ کسب و کار بدل شده.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، طبق نظرسنجی های صورت گرفته به وسیلۀ رویترز، پیام های توییتری ترامپ و سرزنش برخی از شرکت های بزرگ مانند بوئینگ، لاکهید مارتین و جنرال موتورز، باقی شرکت ها را نگران ساخته که مبادا سرزنش بعدی نصیب آن ها نشود و برچسب "آمریکا ستیز" عایدشان نشود.

ترامپ با برچسب های

ترامپ در ماه دسامبر توییت کرد که :"هر کسب و کاری که کشور ما را ترک کند و به کشور دیگری برود، کارگرانش را اخراج کند، یا اینکه کارخانه و کارگاهی در کشور دیگری بسازد، و بعد فکر کند که می تواند محصولش را بدون هیچ تاوان و مجازاتی در آمریکا بفروشد، سخت در اشتباه است." او در 20 ژانویه، به طور رسمی رئيس جمهور ایالات متحده خواهد شد.

در توییتی که در 3 ژانویه امسال منتشر شد، ترامپ اعلام کرد: "جنرال موتورز کروزهای ساخت مکزیک را بدون مالیات به آمریکا وارد می کند. یا خودروها را در آمریکا بسازید، یا مالیات سنگین گمرک مرزی بپردازید."

همچنین او در توییت دیگری گفته بود: "بوئینگ در حال ساختن یک هواپیمای جدید 747 ایرفورس 1 برای رؤسای جمهور آینده است. اما هزینه‌ها از کنترل خارج شده و به بیش از 4 میلیارد دلار رسیده‌است. این سفارش را لغو کنید!"

این توییت ها به همراه توییت های دیگری، بوئینگ و لاکهید مارتین (شرکت هوافضا، تجهیزات نظامی و امنیت اطلاعات آمریکایی) را وادار کرد که قول دهند هزینه هایشان را کاهش دهند؛ فورد برنامه اش برای ساخت تاسیساتی به ارزش 1.6 میلیارد دلار در مکزیک را لغو کرد و بجایش 2 هزار شغل در آمریکا ایجاد می کند؛ یونایتد تکنولوژی متعهد به نگه داشتن نیمی از 2 هزار و صد فرصت شغلی ای شده است که قصد داشت به مکزیک انتقال دهد.

چند بانکدار وال استریت گفته اند: بسیاری از شرکت ها و موسسات در ایالات متحده که قصد داشتند فرصت های شغلی در آمریکا را کاهش دهند و کسب و کارشان را به خارج از کشور انتقال دهند، پس از انتخابات شدن ترامپ به خاطر ترس از برچسب "وطن فروش"، تصمیم خود را به تعویق انداخته اند.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار