بازدید 2892
رابین رایت در نیویورکر نوشت:

انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ در ایران بدون هاشمی

رایت نوشت: «اگر من جای روحانی بودم، مطمئناً از درگذشت متحدی مانند این اعتبار تمام‌عیار انقلابی متأسف می‌شدم. به‌هرحال، میانه‌روها نیازمند تمام یارانی هستند که می‌توانند جذب کنند.
کد خبر: ۶۵۵۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹ 12 January 2017
رابین رایت در ارزیابی که در نیویورکر به چاپ رسید نوشت روحانی تاکنون به‌طور رسمی از نیات خود برای انتخابات ماه می صحبتی نکرده، بااین‌حال حامیان وی می‌گویند احتمالاً او برای دور دوم نامزد خواهد شد. تاکنون تنها چند نفر نامزدی خود برای این انتخابات را اعلام کرده‌اند. تحلیل گران می‌گویند محمدباقر قالیباف، شهردار تهران احتمالاً بار دیگر نامزد خواهد شد. سیاسیون مخالف رئیس دولت یازدهم ترجیح می‌دهند که روحانی یک رئیس‌جمهور تک دوره‌ای باشد. 

او در یک پست وبلاگی نوشت: «برعکس آنچه بسیاری از همراهان من یاد می‌کنند، فکر می‌کنم رفتن هاشمی تأثیر عملی بسیار اندکی بر روند پیشرفت‌ها خواهد داشت.»

وی در ادامه افزود: «اگر من جای روحانی بودم، مطمئناً از درگذشت متحدی مانند این اعتبار تمام‌عیار انقلابی متأسف می‌شدم. به‌هرحال، میانه‌روها نیازمند تمام یارانی هستند که می‌توانند جذب کنند. بااین‌حال نتیجه انتخابات بعدی ایران به توانایی روحانی در ترغیب ایرانی‌ها به این موضوع که آن‌ها با توافق هسته‌ای موفقیت بیشتری کسب خواهند کرد و همچنین توانایی وی در قبولاندن این موضوع که وی در دفاع از منافع ایران بهتر از هر گزینه دیگری، بستگی دارد.» 

با درگذشت آیت‌الله هاشمی تعداد بنیان‌گذاران انقلاب که هنوز نقشی بانفوذ دارد، کاهش یافته است. برخی تحلیل گران «تغییر نسل» برای جمهوری اسلامی را قریب‌الوقوع می‌بینند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان