بازدید 6736

نشست شورای همکاری خلیج‌فارس برای بررسی سیاست‌های ترامپ

دبیرخانه شورای همکاری خلیج فارس نشستی را با هدف بررسی سیاست‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور جدید آمریکا در منطقه برگزار کرد.
کد خبر: ۶۵۵۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴ 11 January 2017
دبیرخانه شورای همکاری خلیج فارس نشستی را با هدف بررسی سیاست‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور جدید آمریکا در منطقه برگزار کرد.

به گزارش تابناک، «عبدالعزیز حمد العویشق» معاون دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس در امور سیاسی و مذاکرات با اعلام برگزاری نشست دبیرخانه شورا برای بررسی سیاست‌های ترامپ در منطقه، گفت که برگزاری این نشست در راستای فعالیت‌های شورای همکاری خلیج‌فارس برای نظارت بر سیاست‌های جدید آمریکا در قبال شورا و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی آن است.

در این نشست که در مقر دبیرخانه شورا در ریاض برگزار شد، پروفسور «گرگوری گاس» رئیس بخش روابط بین‌الملل در مرکز ریاست‌جمهوری جورج بوش در ایالت تگزاس به عنوان مهمان و سخنگوی اصلی این نشست بود.

گاس یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های آکادمیک و کارشناس سیاست آمریکا در خصوص منطقه خلیج‌فارس است که تألیفات زیادی نیز در این باره دارد و در بسیاری از دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقات منطقه خلیج‌فارس همکاری داشته است.

طبق گزارش پایگاه عربی 21، در این نشست همچنین تعدادی از معاونان و مسئولان شورای همکاری خلیج‌فارس به اضافه نمایندگانی از سفارتخانه‌های کشورهای عضو این شورا و تعدادی از سفارتخانه‌های خارجی در ریاض حضور داشتند.

شرکت‌کنندگان در این نشست موضوعات زیادی از جمله سیاست‌های احتمالی دولت جدید آمریکا درباره روابط این کشور با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس و تعامل آمریکا با ایران به خصوص در پرونده هسته‌ای را بررسی کردند.

همچنین در این نشست سیاست‌های آمریکا در رابطه با مسئله فلسطین، بحران‌های سوریه، عراق و یمن و نیز مبارزه با تروریسم و قانون عدالت علیه حامیان تروریسم (جاستا) مورد بررسی قرار گرفت.

دونالد ترامپ چهل‌وپنجمین رئیس‌جمهور آمریکاست و در جریان مبارزات انتخاباتی خود اظهاراتی را بیان کرد که خشم کشورهای حوزه خلیج‌فارس را برانگیخت که از جمله این اظهارات وی این بود که کشورهای حوزه خلیج‌فارس بایستی در قبال حمایت‌های آمریکا مبالغی را به این کشور پرداخت کنند.

 
 
 
 
 
 
فارس
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار