بازدید 6508

نتانیاهو برای سومین بار مورد بازجویی قرار می‌گیرد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای بار سوم در پرونده‌های فسادی که علیه او مطرح است، مورد بازجویی قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۶۵۵۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵ 10 January 2017

نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای بار سوم در پرونده‌های فسادی که علیه او مطرح است، مورد بازجویی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، با وجود اینکه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته است که شبهه‌ها علیه وی صحیح نیست اما منابع در پلیس اسرائیل اعلام کردند که او بار دیگر مورد تحقیق قرار می‌گیرد.

یکی از شاهدان عینی از بازرسان نقل کرده که پسر نخست وزیر به طنز گفته "ما میلیاردر جدیدی در محله‌ داریم" که این سخن نشانگر مطرح شدن پرونده‌ای جدید علیه نتانیاهو است.

نیروهای تحقیقات، اطلاع بیشتری در مورد دیدارهای نتانیاهو با ارنون موزیس، مالک روزنامه یدیعوت آحارونوت منتشر کرده‌اند. مشخص شد که این دو چندین دیدار در سال 2014 داشتند و به تفاهم‌هایی دست یافتند که بر اساس آن این روزنامه شدت هجمه خود علیه نتانیاهو را بکاهد و در مقابل، فروش رایگان روزنامه "اسرائیل امروز" که رقیب یدیعوت آحارونوت است، متوقف شود.

ناظران بر این باورند که این معامله حتی اگر صورت هم نمی‌گرفت یک تخلف کیفری به شمار می‌آید و این برخلاف تلاشهای مسئولانی در وزارت دادگستری است که می‌خواهند ادعا کنند این پرونده شامل تخلف کیفری نبوده  است.

طبق گفته عیدو باوم، تحلیلگر سیاسی و حقوقی در روزنامه هاآرتص در پرونده‌ای که در آن نتانیاهو به گرفتن "هدیه‌هایی" در قالب سیگار و شیشه‌های شامپاین گران قیمت متهم است، نمی‌توان این شبهه‌ها را حاشیه‌ای به حساب آورد چراکه بازرگانان ثروتمند از زندگی پرخرج نتانیاهو و خانواده‌اش حمایت مالی می‌کنند. باوم اظهار کرد که پس از مشخص شدن جزئیات این پرونده، می‌توان برآورد کرد که این پرونده تخلف‌های کیفری به همراه دارد یا خیر. اما در حال حاضر می‌توان گفت که مساله سیگار و شامپاین درخواست برای برکناری نتانیاهو از منصبش را توجیه می‌کند.

نتانیاهو اصرار دارد که وی بی گناه است و او اخیرا به وزرایش گفته است: با اطمینان کامل به شما می‌گویم که چیزی رخ نخواهد داد چراکه چیزی وجود ندارد.

دیوید بیتان، رئیس ائتلاف دولتی (لیکود) گفت که باور نمی‌کند کیفرخواستی علیه نتانیاهو ارائه شود حتی اگر این اقدام صورت بگیرد نخست‌وزیر می‌تواند به وظایفش ادامه دهد.

در پی طرح این اتهام‌ها، ایهود باراک، نخست‌وزیر سابق اسرائیل در توییتر نوشت: نتانیاهو نخواهد توانست به کار خود به عنوان نخست وزیر ادامه دهد. وزیرانش مجبور خواهند شد وی را بیرون کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها