بازدید 3699
۳

دلیل عجیب امتناع شطرنج‌باز زن جهان از حضور در ایران

کد خبر: ۶۵۵۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷ 10 January 2017
بانوی شطرنج‌باز قهرمان سال ۲۰۱۵ دنیا از حضور در رقابت‌های قهرمانی زنان جهان در تهران انصراف داد.

به گزارش تابناک ورزشی، رقابت‌های شطرنج قهرمانی بانوان جهان قرار است با حضور 64 شطرنج‌باز از جمله سه نماینده کشورمان از 22 بهمن ماه به میزبانی ایران و در تهران برگزار شود.

در فاصله یک ماه مانده به شروع این تورنمنت، «ماریا موزیچوک» بازیکن 24 ساله و مطرح اوکراینی که سابقه قهرمانی در سال 2015 و نایب قهرمانی در سال 2016 را دارد، به دلیل امتناع از داشتن حجاب از حضور در این مسابقات انصراف داد.

موزیچوک درباره این تصمیم عنوان کرد: تورنمنت بعدی مسابقات آزاد جبل‌الطارق است. من نمی‌خواهم در مسابقات قهرمانی زنان جهان در سال 2017 در ایران شرکت کنم.

این شطرنج‌باز در حالی اعلام کرده به ایران سفر نخواهد کرد که «کرسان ایلیومژینوف» رئیس فدراسیون جهانی شطرنج اوایل آبان ماه از میزبانی کشورمان حمایت کرده و گفته بود: «در فیده 187 عضو داریم و تمامی آنها حق دارند که مسابقات را طبق قوانین خودشان میزبانی کنند. پس اولین اصل این است که از همه دفاع می‌کنیم و این حق را به همه می‌دهیم که برگزارکننده مسابقات باشند. نکته دیگر این است که فیده اعتقاد دارد باید به قوانین و رسوم کشورها احترام گذاشت، پس ما به این قوانین احترام می‌گذاریم و معتقدیم همه باید آنها را رعایت کنند».
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
دمش گرم. پای اعتقادانش ایستاده.
آفرین به این دختر
چرا عجیب؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل