بازدید 29379
بازتاب درگذشت آیت الله هاشمی در رسانه های جهان؛

رویترز: هاشمی ستون انقلاب ایران بود / هافینگتون پست: او یک شخصیت تأثیرگذار در ایران بود

هافینگتون پست گزارش داد، هاشمی یک شخصیت تأثیرگذار در ایران بود و گزارشگر الجزیره از ایران گزارش کرده، که مسئولین از مرگ او به عنوان یک ضرر جبران ناپذیر نام برده اند. همچنین لوموند گزارش داده، هاشمی اغلب به عنوان ستون انقلاب اسلامی شناخته می شد، اکبر هاشمی رفسنجانی، سیاستی عملگرا و آزادسازی اقتصادی را دنبال می کرد.
کد خبر: ۶۵۵۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰ 08 January 2017
 
رویترز: هاشمی ستون انقلاب ایران بود / هافینگتون پست: او یک شخصیت تاثیرگذار در ایران بود
 
رسانه های بین المللی، به انعکاس درگذشت آیت الله هاشمی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظامی در رسانه های جهان پرداختند و او را یکی از ستون های انقلاب اسلامی ایران خواندند که بدرود حیاتش ضایعه ای بزرگ بود.
 
به گزارش «تابناک»؛ پس از بدرود حیات آیت الله هاشمی رفسنجانی، رسانه های بین المللی اقدام به انعکاس این رویداد نمودند.
 
ای بی سی نیوز به سوابق این مجاهد انقلاب اشاره کرد و در این زمینه یادآور شد، حضور او چه مستقیم و چه در پشت پرده، حس می شد. او در سال های پر از التهاب پس از برکناری شاه ـ که آمریکا از او پشتیبانی می کرد ـ یک چهره ثابت بود. او یک مبارز با تجربه در کشمکش های سیاسی داخل ایران بود.
 
سی ان ان در این ارتباط گزارش داد، رفسنجانی از 1989 تا 1997 رئیس جمهور ایران بود و هم چنان به عنوان یک شخصیت تأثیرگذار در سیاست ایران به کار ادامه داد. او یک شخصیت مهم در حرکت میانه رو ایران و پشتیبان رئیس جمهور فعلی حسن روحانی بود.
 
فاکس نیوز نیز ضمن ارائه گزارشی درباره آیت الله هاشمی گزارش داد، او رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بود که اعضای آن به رهبر کنونی آیت آلله خامنه ای مشاوره می دهد.
 
العربیه در همین ارتباط گزارش داد، او ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را بر عهده داشت؛ اعضایی که با هدف رفع اختلاف بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان قانون اساسی در نظر گرفته شده بودند که عنوان غیر رسمی «میانجیگر ایران» را به خود اختصاص داد.
 
روزنامه لوسوار بلژیک نیز در گزارش خود در این زمینه نوشت، از زمانی که ریاست مجمع تشخیص مصلحت را بخ دست آورد، خصوصی به رهبر ایران آیت الله خامنه ای با مسئولیت مشاور مشاوره می داد و اختلافات بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان قانون اساسی را رفع می کرد.

رویترز نیز هاشمی را «ستون انقلاب ایران» توصیف کرده و به بخشی از سوابق این چهره برجسته تاریخ انقلاب اسلامی ایران پرداخته است.
 
همچنین لوموند گزارش داده، هاشمی اغلب به عنوان ستون انقلاب اسلامی شناخته می شد، اکبر هاشمی رفسنجانی سیاستی عملگرا و آزادسازی اقتصادی و روابط بهتر با غرب را دنبال می کرد.
 
هافینگتون پست گزارش داد، هاشمی شخصیتی تأثیرگذار در ایران بود و گزارشگر الجزیره از ایران گزارش کرده، که مسئولین از مرگ او به عنوان یک ضرر جبران ناپذیر نام برده اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر